דו"ח מגמות העבודה של מיקרוסופט: 46% מהמנהלים משתמשים בסוכני AI 

השנה מושם דגש בדו"ח על השפעות הבינה המלאכותית על מקומות העבודה, כך למשל נמצא כי בקרוב בכל ארגון יווצר תפקיד חדש: 'מנהל סוכנים' ● 82% ממנהלי הארגונים בטוחים כי ישתמשו בכוח עבודה דיגיטלי בעתיד הקרוב

פרסמה את דו"ח העבודה השנתי שלה. מיקרוסופט.

גם השנה דו"ח מגמות העבודה השנתי של מיקרוסופט, בדומה לשנים קודמות, מתבסס על סקר גלובלי מקיף שנערך בקרב 31,000 אנשים מ-31 מדינות, נתוני שימוש מ-Microsoft 365 ומגמות גיוס ותעסוקה מלינקדאין (LinkedIn) שבבעלותה.

בדו"ח, יזמי סטארט-אפים שנולדו לתוך עידן הבינה המלאכותית, כלכלנים, מדענים ואקדמאים — כולם מצביעים על שינוי דרמטי שכבר מתרחש. הדו"ח מצביע למשל על כך ש-82% מהמנהלים מאמינים כי שנת 2025 תהיה שנה מכריעה ובה ייבחנו מחדש היבטים מהותיים באסטרטגיה ובאופן הפעולה של הארגון.

המחקר מזהה סוג חדש של ארגונים שהופיעו: 'חברת חזית' (Frontier Firm) – כאלה המבוססים על בינה מלאכותית נגישה, שיתוף פעולה בין בני אדם לסוכנים חכמים, ותפקיד חדש לעובדים: 'מנהל סוכן' (Agent Boss). על אף שהשינוי הצפוי הוא עמוק ומשמעותי, השאפתנות האנושית, היצירתיות והתושייה ימשיכו לייצר ערך כלכלי חדש והזדמנויות חדשות. 71% מהעובדים בארגונים האלו מעידים שהחברה שלהם משגשגת, זאת לעומת 37% בלבד מהעובדים ברחבי העולם.

אינטליגנציה בלחיצת כפתור

האינטליגנציה לא מוגבלת יותר בניסיון או במספר העובדים. היא הפכה למוצר בסיס חיוני: זמין בשפע לכולם, נגיש כלכלית וניתן להרחבה לפי דרישה. ככל שהלחצים הכלכליים ולחצי בעלי המניות גוברים, הבינה המלאכותית לפי דרישה (on-demand intelligence) מציעה מנוע צמיחה חדש, שיכול לגשר על הפער ההולך וגדל בין צורכי העסק לבין היכולת האנושית.

53% מהמנהלים חושבים שהפרודוקטיביות צריכה לעלות, אבל 80% מכוח העבודה העולמי מדווחים כי חסרים להם הזמן והאנרגיה לעשות את העבודה שלהם.

על פי הדו"ח, בממוצע של כל שתי דקות (במהלך שעות עבודה), דעתם של העובדים מוסחת על ידי פגישה, אימייל או התרעה – ובסך הכל בממוצע 275 פעמים ביום. כדי לגשר על הפער הזה, 82% מהמנהלים מצפים להשתמש בכוח עבודה דיגיטלי להרחבת כוח האדם שלהם במהלך 12 עד 18 החודשים הקרובים.

לדעת מיקרוסופט, בזכות השינוי הזה, ייווצרו חברות חדשות שאפילו לא חשבנו עליהן, וגם החברות הוותיקות והממוסדות ביותר ישתנו.

לפי נתוני לינקדאין, סטארט-אפים מובילים של בינה מלאכותית מעסיקים בקצב כפול מזה של ענקיות הטק. חלק ניכר מהטאלנטים עוזבים את החברות הגדולות ונשארים בעולם הסטארט-אפים – דבר המעיד על שינוי עמוק שבו החדשנות וההזדמנויות צומחות מחוץ לגבולות המסורתיים. כאשר החברות הוותיקות מסתגלות והמתחרות, החדשות צוברות תאוצה. כך, בדומה למה שראינו בתקופת בועת הדוט.קום – כללי המשחק בתחום הגיוס והתחרות נכתבים מחדש בזמן אמת.

צוותים המשלבים בני אדם וסוכני AI ישנו את מבנה הארגון

ככל שהבינה המלאכותית מנגישה יותר מומחיות, אנו עדים למעבר ממבני ארגון נוקשים לתרשימי עבודה גמישים, המונעים מתוצאות (Work Charts). מבנים אלה משתנים בהתאם לצרכי העסק, ומכילים את השילוב הנכון של בני אדם וסוכני AI כדי לבצע משימות. אף שכל פונקציה בארגון תתפתח בקצב ובהיקף שונה, 46% מהמנהלים מציינים כי הארגון שלהם כבר משתמש בסוכנים כדי לבצע אוטומציה מלאה של תהליכים עסקיים באמצעות בינה מלאכותית, כמו שירות לקוחות, שיווק ופיתוח מוצרים.

כדי למקסם את התוצאות של הצוותים המשלבים בני אדם וסוכנים, ארגונים צריכים להחליט על מבנה חדש שיכיל יחס נכון בין בני אדם לסוכני AI. לפי מיקרוסופט המנהלים צריכים לשאול את עצמם שתי שאלות: כמה סוכנים נדרשים עבור המשימה שלי? וכמה עובדים נדרשים כדי להנחות סוכנים אלה?

הדיוק של היחס הזה הוא קריטי. ארגונים יצטרכו לבחון מתי שילוב של עבודה אנושית ודיגיטלית עדיף על שימוש ב-AI בלבד — מתי הלקוחות מעדיפים מגע אנושי, או מתי החברה מצפה שבני אדם יישאו באחריות לתוצאות – למשל, בהחלטות משמעותיות בתחום המוצרים או הפיננסים. בין אם זו שיחה עם לקוח, החלטה אסטרטגית או השקת מוצר – שילוב ויחס נכון בין עבודה אנושית לעבודת סוכנים ישפיעו על הצורה בה העבודה נעשית ויקבע כמה היא תהיה מוצלחת.

כל עובד יהפוך ל'מנהל סוכנים' – Agent Boss

ככל שסוכנים ישתלבו יותר ויותר בעבודת היומיום, אנחנו נראה גם את עלייה בתפקיד של מנהלי סוכנים: עובדים שבונים, מאצילים סמכויות ומנהלים סוכנים כדי להעצים את ההשפעה שלהם בחברה ובכך גם לוקחים אחראיות על הקריירה שלהם בעידן הבינה המלאכותית. מחדר הפגישות ועד למפגש מול לקוחות, כל עובד יצטרך לחשוב כמו מנכ"ל של סטארט-אפ מבוסס סוכנים. למעשה, מנהלים מצפים מהצוותים שלהם לאמן (41%) ולנהל (36%) סוכנים בתוך חמש שנים.

מי שיבחר להתקדם יגלה שה-AI צפויה להפוך למנוע צמיחה בקריירה. נכון לעכשיו, המנהלים נמצאים צעד אחד קדימה, לפני העובדים. מיקרוסופט ציינה כי "מדדנו את גישת 'המנהל-הסוכן' על פי שבעה מדדים – משימוש שוטף ואמון בסיסיים ועד השפעה על הקריירה – ובכולם, המנהלים מובילים: 67% מהם מכירים את הסוכנים (לעומת 40% מהעובדים), ו-79% מהם מאמינים שה-AI יאיץ את הקריירה שלהם (לעומת 67%).

אך השינוי הזה לא ייעצר בראש הפירמידה – ככל שהסוכנים ישתלבו יותר בעבודת היומיום, התפקידים בכל הדרגים והתחומים ישתנו, יחד עם שוק העבודה כולו. נמצא כי למרות ש-33% מהמנהלים שוקלים צמצום בכוח האדם, מאידך 78% מהם שוקלים לגייס לתפקידים חדשים הקשורים ל-AI ו-83% מהם מאמינים שה-AI תאפשר לעובדים לקחת חלק בעבודה מורכבת ואסטרטגית בשלבים מוקדמים יותר בקריירה שלהם.

זהו שינוי רב-ממדי – כל תעשייה ותפקיד יתפתחו בצורה שונה, ככל שהטכנולוגיה תחלחל לעסקים ולחברה כולה.

כמו שבעידן האינטרנט נולדו מיליארדי משרות חדשות בתחום הידע – ממנהלי מדיה חברתית ועד למעצבי חוויית משתמש – עידן הבינה המלאכותית כבר יוצר תפקידים חדשים, ועוד רבים צפויים להצטרף.

ההיערכות למה שעתיד לבוא כבר איננה בחירה אלא הכרח. העובדים צריכים לפתח מיומנויות ב-AI, והחברות צריכות לתמוך בכך באמצעות הכלים וההכשרה הנכונים. מיקרוסופט ציינה כי הרגע הזה מחייב שיח פתוח, תקשורת מכוונת והשקעה אמיתית בהכשרות מחדש. החברות שישקיעו כעת – לא רק יישארו בקצב, אלא יעצבו את העתיד.

Copilot – החלון החדש לעולם ה-AI 

יצוין כי במסגרת פרסום הדו"ח, מיקרוסופט משיקה את גרסת האביב של Microsoft 365 Copilot Wave 2, המסמלת לדבריה את תחילתו של עידן חדש בשיתוף הפעולה בין אדם לסוכן AI.

ה-Copilot הוא כעת השער לעולם של סוכני הבינה המלאכותית, עם יכולות חדשות המונעות על ידי מודלים מתקדמים יותר, זיכרון אדפטיבי וסוכנים מבוססי-הסקת מסקנות, שפועלים לצד העובדים והמשתמשים השונים.

בין העדכונים המרכזיים:

  • סוכני מחקר ואנליסטים – המבוססים על מודלים של הסקת מסקנות עמוקה של OpenAI. בנוסף, עם סוכן ה-Store החדש, ניתן בקלות למצוא, להצמיד ולהשתמש בסוכנים של שותפים – כמו Jira, Monday.com ו-Miro – ואף ליצור סוכנים מותאמים אישית.

  • Create מביא את GPT-4o של OpenAI לעולם העבודה – כך שכל אחד יכול ליצור תמונות ויזואליות, לעצב מחדש נכסים מותגיים בהתאמה אישית, ולהפיק תכנים שיווקיים, באנרים, סרטונים ועוד – בהתאם לקווים המנחים של המותג.

  • Copilot Notebooks הופך הערות, מסמכים ונתונים לתובנות ופעולות מיידיות. ה-Copilot נשען על מידע ממוקד (כמו שיחות, קבצים, סיכומי ישיבות) ומעודכן בזמן אמת בהתאם להתפתחויות במסמכים ובנתונים שלכם – זאת תוך סריקה מתמדת של חומרי המקור שלך ועדכון בזמן אמת בהתאם להתפתחות הנתונים. ה-Copilot Notebooks אף מסוגלות ליצור סקירה קולית של התוכן שלך, עם שני מנחים (קוליים) שמלווים אותך דרך הנקודות המרכזיות שלך.

  • Copilot Search הוא מנוע חיפוש ארגוני חדש מבוסס AI, שמחזיר תשובות עשירות והקשריות ממקורות מידע פנים-ארגוניים – כולל חיבור לשירותים כמו ServiceNow, Google Drive, Slack, Confluence, Jira ועוד – כך שתמצאו את מה שאתם צריכים, לא משנה היכן המידע נמצא.

  • יכולות חדשות ב-Copilot Control system, המאפשרות לאנשי IT לנהל הרשאות גישה לסוכנים, להפעיל או לחסום סוכנים ספציפיים עבור קבוצות משתמשים, כדי לוודא שהשימוש נעשה על ידי האנשים הנכונים, בצורה מאובטחת ומבוקרת.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים