בלוסקיי השיקה סימון וי כחול: אבל הפוך מזה של X
המערכת החדשה של הרשת החברתית הצומחת כוללת גם היא את סמל ה-וי הכחול המוכר, שמאמת חשבונות, רק שבמקרה שלה הסיבה לסמן חשבון ב-וי דומה למה שהיה בטוויטר בעבר, לפני עידן מאסק - זוכרים?

הרשת החברתית בלוסקיי (Bluesky) הכריזה על השקת מערכת אימות רשמית, הכוללת סימן וי כחול אשר מוצג לצד שמות משתמשים של חשבונות מאומתים. במקרה שלה אבל לא מדובר בחשבונות מתמשים עם מינוי אלא בחשבונות אותנטיים בולטים.
המערכת החדשה נועדה לחזק את האמון בפלטפורמה ולצמצם מקרים של התחזות, במיוחד לאור הגידול המהיר במספר המשתמשים בה, בכללם אישים בולטים, כמו הנשיא לשעבר ברק אובמה.
בלוסקיי תעניק את סימן ה-וי הכחול באופן יזום לחשבונות כדוגמת זה של אובמה, אחרי שתוודא שהחשבון אכן מקורי ושייך למי שטוען שהוא בעליו. בנוסף, ארגונים נבחרים, כמו הניו יורק טיימס, יקבלו מעמד של "מאמתים מהימנים" (Trusted Verifiers) ויוכלו לאמת משתמשים הקשורים אליהם ישירות.
כדי לזהות מיהם מאמתים אלו – חשבונם יזכה גם כן ב-וי כחול, אבל עם קצוות מסולסלים.
לפי הודעת החברה, כל אימות, בין אם על ידי בלוסקיי ובין אם על ידי מאמתים מהימנים, יעבור סקירה על ידי צוות הפלטפורמה כדי להבטיח את אמינותו.
בנוסף נמסר כי משתמשים יכולים גם לאמת את עצמם, על ידי קישור שם המשתמש שלהם לדומיין שבבעלותם, אך זוהי פשוט אותה שיטה שהייתה זמינה כבר מאז 2023.
נכון לעכשיו, בלוסקיי הסבירה כי אינה מקבלת בקשות ישירות לאימות, אך מתכננת לפתוח את האפשרות הזו בעתיד הקרוב.

הציעו את ה-וי הכחול כסיבה לעשות מנוי בתשלום, וכעת יאפשרו להסתירו. X ו-אילון מאסק. צילום: עיבוד ממוחשב. מקור: BigStock
דמיון למודל האימות המקורי של טוויטר
באופן משעשע, המודל החדש ש-בלוסקיי בחרה מזכיר מאוד את שיטת האימות הקודמת של טוויטר, טרם השינויים שהוביל אילון מאסק אחרי שרכש אותה ב-2022. כידוע, במסגרת אותה רפורמה בטוויטר מאסק לבסוף שינה את מיתוגה ל-X. מי שעדיין זוכר יוכל לשחזר כיצד באותם ימים שלפני עידן טראמפ הדגש בנוגע לאימות חשבונות בטוויטר היה על דמויות שיש בהן עניין ציבורי, ידוענים, וכדומה וכן על חברות וארגונים לטובת אמינות – ולא על רכישת הסימון בכסף, כפי שהדבר מתבצע כיום.
ב-X מאומץ כיום מודל מנויים בתשלום (X Premium), שמהווה למעשה את היפוכו של הסימון המקורי ומשמעותו – מגמה שנראה כי בלוסקיי שואפת לתקן.
אבל מיהי בלוסקיי?
בלוסקיי היא רשת חברתית מבוזרת שהחלה את דרכה בשנת 2019 כיוזמה בתוך טוויטר, בהובלתו של מנכ"ל טוויטר בעבר, ג'ק דורסי.
לאחר רכישת טוויטר בידי מאסק לפני כמעט שלוש שנים הפכה בלוסקיי לחברה עצמאית והפלטפורמה שלה נפתחה לציבור בתחילת 2024, ומאז צברה פופולריות רבה, במיוחד בקרב משתמשים המחפשים אלטרנטיבה לממלכת המדיה החברתית של מאסק, ולאופיה.
נזכיר כי בהשראת מאסק ו-X, גם פלטפורמות חברתיות אחרות אימצו מודלים של אימות מבוססי מנויים, במטרה להגביר את האבטחה, לצמצם התחזויות וגם בתקווה להגדיל רווחים.
עם זאת, בלוסקיי – כפלטפורמה חברתית אלטרנטיבית – בחרה בגישה הישנה והשונה, המשלבת אימות יזום על ידי הפלטפורמה ואימותים על ידי ארגונים מהימנים, תוך שמירה על עקרונות של ביזור ושקיפות.
תגובות
(0)