"AI יכולה לייצר מילים – אבל התוכן הוא הדבר המרכזי"

"בינה מלאכותית היא כמו אש - זה משרת טוב אבל אדון רע - וזו הבעיה עם ה-AI, מעטים האנשים שמבינים מה זה ואיך היא עובדת", כך אמר ריצ'ארד מרקו, מנכ''ל ESET, בכנס ESET World 2025 באחרונה

ריצ'ארד מרקו, מנכ''ל ESET.

"בינה מלאכותית יכולה לייצר מילים, אבל התוכן הוא הדבר המרכזי. יש לנו רקורד ארוך של איסוף מודיעין אבטחת סייבר. ואנחנו ממשיכים לעשות זאת. יש לנו בסיס ידע חזק, שמודלים אלה של בינה מלאכותית יכולים לעבוד עליו. בסופו של דבר, אתה לא יכול לקבל רק כמה תיאורים כלליים: צריך שיהיה לך ידע ספציפי מאוד, במיוחד עבור המשתמשים המתקדמים, ומרכזי תפעול האבטחה, SoC. כל התחום נכנס, וחייב להיכנס – באמת ובאופן עמוק – לפרטים", כך אמר ריצ'רד מרקו, מנכ"ל ESET.

מרקו שוחח עם עיתונאים במסגרת כנס ESET World 2025 שערכה ספקית אבטחת הסייבר הסלובקית, לפני ימים אחדים בלאס וגאס.

"כמו שמחשבונים לא מחליפים מתמטיקאים – AI לא מחליפה את צוות האבטחה"

מרקו המשיך ואמר: "במובן מסוים, אנחנו ספקי בינה מלאכותית במרחב שלנו, ולא כל כך תלויים בספקים אחרים. אנחנו לא מסתכלים עליהם, מלבד שימוש בכמה מהמודלים הנייטרליים, לאימון מודלים גדולים של שפה. זה יהיה יותר ויותר קשה, כיוון שהנתונים הופכים ליותר ויותר מבולגנים. בינה מלאכותית היא כמו אש – זה משרת טוב אבל אדון רע. זו הבעיה עם AI, מעטים האנשים שמבינים מה זה, ואיך היא עובדת. היא טובה מאוד בהדמיית (פעילות של – י"ה) בני אדם. זה העניין. זו סימולציה. זה לא אנושי. זה ההבדל בין ציור מקורי של לאונרדו דה וינצ'י לבין עותק. זה אולי נראה כמעט אותו הדבר, וזה עדיין יפהפה. אבל יש הבדל מהותי ביניהם, אחד הוא תוצאה אמיתית של יצירתיות והשני הוא רק מכניקה, רק סטטיסטיקה. כך גם בדיוק עם AI באבטחת סייבר. זהו כלי רב עוצמה, כיוון שהוא עוזר לנו להתמודד עם נתונים. אבל בדיוק כמו שמחשבונים לא מחליפים מתמטיקאים, בינה מלאכותית לא מחליפה את צוות אבטחת הסייבר".

"אנחנו חברה פרטית, ועצמאית. יש לנו עשרות מיליוני לקוחות מהעולם הצרכני, לצד 500,000 לקוחות ארגוניים, רבים מהם הם עסקים קטנים. אנחנו עושים עסקים עם תאגידים וארגונים גדולים, אבל אין לקוח אחד שהוא כל כך ענק – שהוא עשוי להשפיע עלינו", ציין מרקו. "איש לא מסוגל להגיד לנו, 'אתם חייבים לעשות את זה או את זה, אחרת – אנחנו הולכים'. אין עלינו לחץ כזה. אנחנו ספק גלובלי אמיתי, ואף אחד לא צריך לדאוג שבגלל הגיאו-פוליטיקה, נתפשר על האבטחה שאנחנו מספקים ללקוחות שלנו".

ב-2022 ESET הפסיקה את פעילותה, לפרטיים ולעסקים וארגונים, ברוסיה ובבלארוס, בשל הפלישה לאוקראינה. "זו הייתה סיטואציה מאוד מאוד ספציפית עבורנו", הסביר מרקו, "אנחנו מוכרים ב-200 מדינות וטריטוריות, יש ממש מעט יוצאים מן הכלל. היציאה מהשוק הרוסי בגלל המלחמה הייתה צעד חסר תקדים. אבל זה הרגיש כמו הדבר הנכון לעשות".

"אתה צריך שותף שתוכל לסמוך עליו"

"אבטחת סייבר קשורה לאמון", אמר מרקו, "ללקוח הארגוני הכי חשוב שיהיה לו שותף שהוא סומך עליו, כי הוא בדרך כלל לא מבין באבטחת סייבר, הוא רק שומע על כל הסיכונים. והסיכונים – הם רק הולכים וגדלים. איומי הסייבר נוגעים לא רק בתאגידים הגדולים – אלא בכולם. כל משתמש, כל אחד, הוא קורבן פוטנציאלי. אז אם אתה לא מבין את מהות וטבע הסיכון, לא תבין איך להתגונן. ואתה צריך שותף שתוכל לסמוך עליו".

"אנחנו שותפים אמינים, בחברה שמחויבת לרכוב על ה'שפיץ' של הטכנולוגיה הזמינה, כדי להגן מפני איומי סייבר", סיכם מרקו. "אנו חזקים במיוחד באבטחת נקודות קצה, וגם עוסקים באימות, אבטחת רשת ובתחומים אחרים. ואנחנו ספק ייחודי – הספק הפרטי והגלובלי האחרון בעולם – מה שמאפשר לנו לפתח את העסק ואת הטכנולוגיות בדרך שאנחנו מאמינים שהיא הנכונה. ESET היא חברה מצליחה לטווח ארוך, רווחית כבר 30 שנה, מה שאומר שאנחנו לא במצב בו אנחנו מחפשים כסף מהיר או הרבה כסף, או דברים כאלה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים