דיווח: VMware תרכוש את חטיבת הלינוקס של נובל

VMware היא אחת משתי חברות עימן מצויה נובל במגעים בהילוך גבוה – כך דיווח הוול-סטריט ג'ורנל ● החברה השנייה היא Attachmate, שצפויה לרכוש את שאר נכסיה ● בתוך כך, הוציאה מחלקת המחקר של בנק ההשקעות השווייצרי UBS רשימה של 39 חברות מועמדות לרכישה, בהן רד-האט, נט-אפ ו-AOL

VMware מצויה במגעים מתקדמים לרכישת SUSE Linux, חטיבת הלינוקס של נובל (Novell) – כך דיווח בסוף השבוע הוול-סטריט ג'ורנל (Wall Street Journal).

הדיווח מגיע שבוע לאחר שנובל הידקה עוד יותר את השותפות שלה עם ענקית הווירטואליזציה. על פי העיתון, VMware היא אחת משתי חברות עימן מצויה נובל במגעים בהילוך גבוה. החברה השנייה היא Attachmate, שתרכוש את שאר נכסיה. העיתון הוסיף, כי תנאי עסקאות הרכישה הצפויות טרם נקבעו. כך, עדיין לא נקבע כיצד יפוצל מערך המכירות של נובל ומה יעלה בגורל הקניין הרוחני שלה. הסיבוכים הללו משהים את מועד סגירת העסקה. גורמים המקורבים לעסקה העריכו, כי זו תיסגר, בסופו של דבר, תוך כמה שבועות.

הרכישה, על פי האנליסטים, תביא להגדלת היצע מיחשוב הענן של VMware והולמת את האסטרטגיה שלה. בהתייחסו לדיווח כתב בסוף השבוע כריס וולף, סגן נשיא למחקר בגרטנר (Gartner), כי "השמועות על הרכישה לא הפתיעו איש. רכישה שכזו תחזק את VMware לטווח הארוך, ומביאה לכך שמיקרוסופט (Microsoft) תיפגע מכך. הרכישה תגרום ללקוחות לא לרכוש בעתיד הרחוק באופן אוטומטי את מערכת ההפעלה ואת היישומים של מיקרוסופט". וולף הוסיף, כי "רכישה שכזו, אם תתממש, תביא להגדלת ההיצע של הרוכשת, ותעמיד אותה במקום אחר בתחרות מול מיקרוסופט, אורקל (Oracle) ורד-האט (Red Hat)".

בראיון לעיתונות הטכנולוגית בארצות הברית אמר באחרונה טוד נילסן, מנהל התפעול הראשי של VMware, כי "מערכת הפעלה לכשעצמה היא לא העיקר. יש לבחון מהם השירותים הנוספים המגיעים במסגרת תהליכי וירטואליזציה וענן".

בדו"ח שהוציאה באחרונה .Jeffries & Co נכתב, כי "VMware תוכל לשדרג את מעמדה כמספר 1  בעולם הווירטואליזציה של השרתים ולעבור למערכי הליבה שלה ב-IT בארגונים, עם מערכת ההפעלה לינוקס (Linux) של נובל, SuSE OS, כאשר היא תמכור את מכונות הוירטואליזציה ואת מערכות ההפעלה ביחד. זו תהיה תחרות מושלמת להיצע של רד-האט, שתגדיל משמעותית את ההיצע של הרוכשת".

הדיווח האחרון, מסוף השבוע, סותר דיווחים שהופיעו ביוני השנה לפיהם רד-האט היא שתרכוש, בסופו של דבר, את מתחרתה בעולם הקוד הפתוח, נובל. ג'ים ווייטהרסט, נשיא ומנכ"ל החברה, סירב במפגש שערך עם עיתונאים בלונדון להכחיש את האפשרות.

במאי השנה נובל העמידה עצמה שוב למכירה. כ-20 קבוצות רכישה וחברות כבר הביעו בה עניין. לנובל יש ארבע חטיבות עסקיות נפרדות, וחלק מההערכות אז דיברו על כך שהחברה תימכר במפוצל.

בסוף מרץ הודיעה נובל, כי דחתה את ההצעה של קרן הגידור אליוט (Elliott Associates) בטענה, כי סכום הרכישה שעמד על הפרק, 1.8 מיליארד דולרים, "לא ראוי". יצוין, כי הצעתה של אליוט, שבבעלותה כבר מצויות 8.5% ממניות החברה, הוגשה לפי שווי חברה של 1.972 מיליארד דולרים – 5.75 דולרים למניה.

מי תרכוש את רד-האט?

בתוך כך, מחלקת המחקר של בנק ההשקעות השווייצרי UBS פרסמה בסוף השבוע רשימה של 39 חברות מועמדות לרכישה. חלק מהרשימה הן חברות IT שמועמדות לרכישה על ידי ענקיות התחום, בשל ההתאוששות הכלכלית שהופיעה בעולם.

לצד חברות ענק דוגמת פפסי (Pepsi) ו-General Mills, מחלקת המחקר ציינה את רד-האט, ששמועות על רכישתה נפוצו באחרונה, את נט-אפ (NetApp) ואת AOL.

על פי מחלקת המחקר של הבנק, רד-האט צפויה להירכש על ידי אורקל או יבמ (IBM). שווי השוק שלה עומד על 7.3 מיליארד דולרים ובקופתה קרוב למיליארד דולרים. נט-אפ, על פי אותה רשימה, תירכש על ידי יבמ, דל (Dell) או HP. שווייה של ענקית האחסון נאמד ב-17.6 מיליארד דולרים ובקופתה 1.77 מיליארד דולרים. AOL תירכש על ידי יאהו! (!Yahoo) או מיקרוסופט. שווי השוק שלה עומד על 2.5 מיליארד דולרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים