"יזמות זו רכבת הרים – קשה לתכנן למחר"

כך אמרה ליאור וילצ'ינסקי, מייסדת משותפת ומנכ''לית morning by Green Invoice ● היא השתתפה בפאנל של נשים יזמיות, שנערך בכנס Fintech Kickoff 2024 של Lynx מבית אנשים ומחשבים

ליאור וילצ'ינסקי, מייסדת משותפת ומנכ''לית morning by Green Invoice.

"עולם היזמות נדמה לרכבת הרים – לא יודעים מה יהיה מחר, אז קשה לתכנן. כשמגיע משבר, העצות שלי הן: אספו את כולם.ן והחליטו על צעדים קטנים לפעולה, אל תתכננו לטווח הרחוק; תתקשרו את המצב לכולם; וחישבו מה יעזור למשתמשים – זה יסייע לחלץ מקיפאון גם את העובדים, שיקבלו משמעות נוספת לעבודתם, וגם את הלקוחות", כך אמרה ליאור וילצ'ינסקי, מייסדת משותפת ומנכ"לית morning by Green Invoice.

וילצ'ינסקי דיברה בפאנל שנושאו פינטק בזמן חירום ומלחמה. את הפאנל הנחתה מירב הראל, מומחית בינלאומית לתחומי הפינטק, הקריפטו, החדשנות ועתיד עולמות הכספים. הוא נערך באחרונה בבורסה בתל אביב, בכנס Fintech Kickoff 2024 של Lynx מבית אנשים ומחשבים, והנחו אותו בן פלד, מנכ"ל הכנס, ואמיר קרלין.

לדברי וילצ'ינסקי, "הפלטפורמה שפיתחנו משרתת 130 אלף עסקים קטנים, כולם פועלים בישראל. עסקים קטנים היו הראשונים להיפגע ממשבר הקורונה, שהיווה קדימון למשבר הנוכחי. בשבועות הראשונים הרגשנו בהלה מצד עסקים ומהעובדים. רבות מהחברות חוו ירידה בהכנסות, ויש כאלה שחוו 'צניחה חופשית'. חלק ניכר מהעסקים דיווחו שהפעילות העסקית שלהם ירדה ל-0 והם היו בהלם, רק בודדים לא נפגעו. כמעט כולם רצו להבין כיצד המדינה תתמוך בהם ומהו שיעור הפיצויים שיקבלו".

היא סיימה באומרה ש-"סייענו להם בכך שהקמנו מרקט לעסקים קטנים, הענקנו עבורם יכולת מכירה מקוונת, וסייענו להם לצאת מהקיפאון ולפעול, גם אם חלקית".

שרון צרפתי, מנהלת תפעול וקהילה ב-FinSec Innovation Lab.

שרון צרפתי, מנהלת תפעול וקהילה ב-FinSec Innovation Lab. צילום: ניב קנטור

שרון צרפתי, מנהלת תפעול וקהילה ב-FinSec Innovation Lab, אמרה כי "מעבדת החדשנות הממוקמת בבאר שבע ומקדמת את הסביבה העסקית בתחום באזור הדרום. FinSec עובדת עם סטארט-אפים בתחומי הסייבר והפינטק, ומעניקה להם תמיכה מקיפה: הרובד האחד, התפעולי 0 אנחנו נותנים משרדים ומסייעים להשיג מענק מרשות החדשנות; הרובד השני ייחודי לנו: יש לנו תשתית טכנולוגית גמישה לעולמות הפינטק והתשלומים, והחברות יכולות לערוך איתה בדיקות היתכנות; והרובד השלישי הוא תמיכה עסקית וחיבורים לקרנות, לשותפים וללקוחות".

לדבריה, "אחד האתגרים שמולו התמודדו חברות בראשית המלחמה היה עובדים שיצאו למילואים ועדיין, היה עליהן לתת מענה ללקוחות. כמו כן, הגיוסים של הסטארט-אפים נעצרו ובכלל, הורגש קיפאון מסוים בהיי-טק הישראלי. הפינטק הוא תחום יציב ויש בו הזדמנויות גם בתקופה זו. אמרנו לסטארט-אפים 'שלנו': 'שדרו חוסן והמשכיות, כחלק מהעוצמה של ההיי-טק הישראלי. צרו לעצמכם נתח שוק ומצאו הזדמנויות חדשות, לאור המלחמה'. חיברנו את החברות ליזמים, יצרנו ערוץ השקעות ספציפי למי שנפגע, חיזקנו את היזמים, שגם ביניהם היו מי שגויסו למילואים, והבאנו הצעות שמספקות ערך".

צרפתי ציינה ש-"התקופה הנוכחית דורשת גמישות ודינמיות, אבל גם יוצרת הזדמנויות חדשות – היו יצירתיים, הציבו יעדים ריאליים להשגה והביטו על הנרטיב החיובי".

הילה אוביל-ברנר, יזמת ושותפה באריאלי קפיטל ומייסדת ארגון יזמיות.

הילה אוביל-ברנר, יזמת ושותפה באריאלי קפיטל ומייסדת ארגון יזמיות. צילום: ניב קנטור

כן דיברה בפאנל הילה אוביל-ברנר, יזמת ושותפה באריאלי קפיטל, שציינה שהיא הצטרפה לקרן הון-הסיכון באחרונה. "לאורך השנים הקמתי כמה סטארט-אפים, בהם WhiteSmoke", אמרה אוביל-ברנר, "ואף הקמתי את הארגון החברתי-התנדבותי יזמיות. זו הקהילה הראשונה והגדולה בישראל עבור נשים יזמיות בתחום ההיי-טק. הארגון מונה כיום כ-8,000 נשים מובילות בעולם הסטארט-אפים. מטרתו היא להציע מקום לפירגון ולסיוע הדדי בין נשים, ולהעלות את נוכחות הנשים בעולמות ההיי-טק. בעזרתו, נשים מקבלות כלים וסיוע בכל הקשור לקידום המיזמים שלהן, פגישות עם משקיעים ומנטורינג עסקי וטכנולוגי, לצד כלים פרקטיים, כמו ייעוץ משפטי והכוונה במצגות עסקיות".

לדבריה, "רק 3% (!) ממנכ"לי.ות הסטארט-אפים בישראל הן מנכ"ליות, ובפינטק הנתון נמוך עוד יותר. אני המומה כמה מעט נשים יש בעולם זה".

אוביל-ברנר סיימה בציינה כי "ארגון יזמיות ממחיש את החשיבות של הענקת וקבלת עזרה של נשים זו לזו וזו מזו. הטיפים שלי הם: חישבו חיובי, חפשו הזדמנויות אחרות – והכי חשוב: היעזרו האחת בשנייה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים