אקסנצ'ר: רוב מנהלי השיווק אינם עושים שימוש יעיל ברשתות חברתיות

מחקר שערכה החברה מעלה, כי מנהלי השיווק אינם עושים שימוש יעיל גם בכלים דיגיטליים נוספים: דיוור ישיר וטלמרקטינג, שיווק דיגיטלי ופרסום מקוון ● מאמצי שיווק נכשלים על רקע תקציב דל, עובדים בלתי מיומנים ושימוש בכלים לא מתאימים, קובע הדו"ח

תקציבים דלים, מחסור בכוח אדם מיומן וכלים לא מתאימים – כל אלה מחבלים במאמציהם של מנהלי שיווק ארגוניים – כך על פי מחקר שביצעה אקסנצ'ר (Accenture). המחקר נערך בקרב 400 מנהלים ובכירים במחלקות שיווק בארגונים בארה"ב, אנגליה, סין, הודו, גרמניה, אוסטרליה, יפן וקנדה, כאשר 82% מהמשיבים עובדים בחברות בעלות הכנסה שנתית של מיליארד דולרים.

הממצא העיקרי העולה מהסקר הוא, כי מרבית אנשי השיווק אינם משתמשים באופן אפקטיבי בשיווק באמצעים דיגיטליים: ברשתות חברתיות (43%), דיוור ישיר וטלמרקטינג (37%), שיווק דיגיטלי (34%) ופרסום מקוון (31%).

עוד העלה המחקר, כי מנהלי השיווק כיום נתקלים יותר ויותר בשינויים בהתנהגות ודרישות הלקוחות, עובדה המשפיעה על אסטרטגיות השיווק שלהם. כך, 72% ציינו שהלקוחות מצפים לקבל יותר תמורת כספם; 71% ציינו כי ללקוחות יש ציפיות גבוהות מאיכות המוצר; 69% אמרו כי הלקוחות הופכים להיות יותר ויותר רגישים למחיר; 69% ציינו כי יש ללקוחות ציפיות גבוהות יותר משירות הלקוחות, ו-66% מהמשיבים אמרו כי הלקוחות מצפים שעסקים יכבדו יותר את זמנם

בכירי השיווק הוסיפו, כי מאמציהם לייעל את התפעול, להגדיל את הרווחיות ולהגיב במהירות לשינויים בשוק, כל אלה נתקלים במכשולים כמו תהליכים ארגוניים איטיים (21%), מחסור במימון ומשאבים אחרים (17%), חוסר שיתוף פעולה עם מחלקות אחרות בארגון (15%), חוסר ניסיון מקצועי (13%), מחסור במידע אודות הלקוח (6%).

בנוסף, רק 23% ממנהלי השיווק ציינו, כי ארגוניהם מצטיינים בו זמנית בניתוח לקוחות, חדשנות, קשרי לקוחות ופעילויות שיווק, ו-33% אמרו כי ארגוניהם אינם מבצעים היטב אף אחת מהפעולות הללו. על מנת להשיג את יעדי הצמיחה שלהם, מרבית בכירי השיווק אמרו כי עליהם להתמחות בניתוח לקוחות (65%), חדשנות במוצרים (64%) ושיפור קשרי הלקוחות ופעילויות השיווק (57%).

לדברי דייב ריץ', מנהל שותף בחטיבת ניהול קשרי הלקוחות וחטיבת הניתוח, אקסנצ'ר, "בסופו של דבר, הכל שאלה של מענה לציפיות הלקוח. ארגונים שיבינו את לקוחותיהם, יהיו בעלי מיצוב טוב להשגת יעדי צמיחה בסביבת שוק ההולכת והופכת למאתגרת יותר". הוא הוסיף, כי "שינויים בנוף התחרות יהפכו את ניתוח הלקוחות לדרישת סף עבור אנשי שיווק, מתוך הצורך לזהות מה לקוחות רוצים, איך כדאי לפעול על מנת להשיג חדשנות שתניע תוצאות עסקיות, ובאילו ערוצים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים