IDC: עליה במכירות המעבדים ברבעון השני של 2010; התחזית למחצית השנייה של השנה – לא אופטימית

מנתונים שפרסמה החברה עולה, כי כמות המשלוחים צמחה ברבעון המדווח ב-3.6% לעומת הרבעון הראשון של 2010, וההכנסות גדלו ב-6.3% ● לעומת זאת, על פי התחזית של IDC, ברבעון השלישי של 2010 ובכל המחצית השנייה של השנה תחול ירידה במכירות

הרבעון השני של 2010 היה מוצלח מאוד מבחינת יצרניות המעבדים AMD ,VIA ואינטל (Intel) – כך עולה מנתונים שפרסמה IDC. כמות המשלוחים עלתה ב-3.6% לעומת הרבעון הראשון של 2010, וההכנסות עלו ב-6.3%.

מחברת המחקר נמסר, כי מדובר בעליות לא טיפוסיות לרבעון השני של השנה, שכן בדרך כלל, במעבר מהרבעון הראשון לשני יש עלייה של 1.6% במשלוחים וירידה של 2.8% בהכנסות. "עלייה רצופה שכזו במשלוחים של מעבדים למחשבים לבדה צריכה להוביל למסקנה שהמחצית הראשונה של השנה הייתה חזקה עבור השוק", אמר שיין ראו, מנהל מחקר בתחום השבבים למיחשוב האישי ב-IDC.

העליה בהכנסות נובעת מכך שיצרניות המחשבים קנו מעבדים במחירים גבוהים יותר מאשר ברבעון הראשון של 2010, ועיקר המכירות התרכז בשוק המעבדים למחשבים הניידים (עליה של 6.5%) והמעבדים לשרתים (גידול של 6.1%). ברכישת המעבדים לתחום המחשבים הנייחים חלה ירידה של 0.1%, במונחים של רבעון לרבעון.

עם זאת, התחזית לרבעון השלישי בפרט, ולמחצית השנייה של 2010 בכלל, אינה אופטימית במיוחד. הצפי הוא לירידה במכירות המחשבים, מה שמוביל להערכה שתהיה ירידה במשלוחים בשוק המעבדים. המכירות ביוני וביולי היו חלשות, וככל הנראה – יתברר בסיכומו של אוגוסט שהמצב לא השתפר. "יצרניות ה-OEM המובילות קיצצו בהזמנות שלהן מיצרניות המשנה, והן, בתורן, קיצצו בהזדמנות למרכיבים שבהם הן משתמשות", אמר ראו.

אף על פי כן, IDC לא שינתה את ההערכה שלה לצמיחה של 19.8% במספר יחידות המעבדים שיימכרו ב-2010 כולה.

IDC

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים