החשב הכללי אישר למשרד המשפטים פטור ממכרזים בהיקף כולל של כמיליון שקלים

הסכום הגבוה ביותר שאושר עבורו הפטור הוא כ-400 אלף שקלים, להתקשרות עם חברת KCS, המייצגת בישראל תוכנה למעקב החלטות ● פרויקטים נוספים שעבורם אושר הפטור: 350 אלף שקלים לשדרוג מערכת אקטימייז, 115 אלף שקלים עבור רישיונות דוקומנטום ו-215 אלף שקלים עבר רכישת שירות פרמייר ממיקרוסופט

החשב הכללי במשרד האוצר אישר בשבועות האחרונים פטור ממכרזים למשרד המשפטים לצורך ביצוע פרויקטים בהיקף כולל של כמיליון שקלים – כך עולה מבדיקת אנשים ומחשבים.

המדובר בשורה של בקשות שהוגשו באחרונה על ידי משרד המשפטים לוועדת הפטור שבמנהל הרכש, שעל פי התקנות של החשב הכללי חובת המכרזים לא חלה עליהם.

הסכום הגבוה ביותר שאושר הוא כ-400 אלף שקלים, להתקשרות עם חברת KCS, המייצגת בישראל תוכנה למעקב החלטות. הבקשה לפטור ממכרז הוגשה לראשונה בנובמבר 2009 אולם אושרה רק באחרונה.

בטרם בחר בחברת KCS התקשר משרד המשפטים עם חברת הייעוץ E4D המתמחה בפתרונות של מיקרוסופט כדי שתאתר עבור המשרד את המוצר המתאים. חברה זו המליצה על מערכת GENERICA ש-KCS מייצגת בלעדית בישראל ולכן היא נופלת תחת הקריטריון של ספק יחיד. המערכת, כפי שעולה ממסמך שחיבר עו"ד אודי ניסמיאן, המנמ"ר היוצא של משרד המשפטים, אמורה להיות משולבת בכלי ניהול התוכן MOSS ודוקומנטום המוטמעים במשרד.

בקשה אחרת שאושרה על ידי החשב הכללי היא רכישת שירות פרמייר שמיקרוסופט (Microsoft) מעניקה ללקוחותיה. השירות, המיועד לתאגידים וחברות גדולות, כולל ייעוץ ופתרון מהיר של בעיות טכניות בהיקף כולל של 215 אלף שקלים עד ל-31.12.2010 .

אישור נוסף שהעניק החשב הכללי הוא לחידוש רישיונות לתוכנת אקטימייז, חברה בת של נייס (Nice) הישראלית המספקת פתרונות למניעת פשעים פיננסים. גם כאן הנימוק היה שמדובר בספק יחיד. 115 אלף שקלים נוספים אושרו לחידוש רישיונות דוקומנטום אותם מספקת נס טכנולוגיות במסגרת פרויקט "נט-המשפט".

סכומים נוספים שאושר עבורם פטור ממכרז הם: 70 אלף שקלים שישולמו לחברת 2001 שירותי מערכות ומחשבים עבור חידוש רישוי למנוע החיפוש XRS, שמוטמע אצל רשם החברות ולשכת היועץ המשפטי לממשלה; 95 אלף שקלים עבור חידוש רישיון למערכת ביזפורטל של קו מנחה, העוסקת בניתוח מידע בורסאי של חברות ציבוריות; 65 אלף שקלים עבור רכישת שירותי תחזוקה למערכת פקסים ממוחשבת של חברת סיסטמטיקס; 43 אלף שקלים לחברת אלמוג, המשווקת תוכנה פיננסית.

8,000 שקלים נוספים אושרו להתקשרות עם חברת HP כדי שזו תספק למשרד נתונים ממשרד הפנים עבור מערך בתי הדין הדרוזים והשרעיים. כמו כן אושר סכום של 140 אלף שקלים שישולמו ממשרד המשפטים למשרד התחבורה, עבור שימוש במאגרי המשרד לצרכים של משרד המשפטים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. מיקי

    רק לחתול נותנים לשמור על החלב. כמי שעובד מול משרדי ממשלה ויודע כמה קשה לעבוד בלא מכרזים. ההגדרה המצחיקה של "ספק יחד" לכל מרכיב בכתבה היא בדיחה עצובה. כנראה שמשרד המשפטים מצליח לעשות כמה דברים שאף משרד ממשלתי אחר לא מצליח. מענין מה מקבל החשב הכללי בתמורה להסמכה הזו.

אירועים קרובים