לארי אליסון: "ההחלטה לפטר את מארק הארד – גרועה"

"מועצת המנהלים של HP קיבלה את ההחלטה הגרועה ביותר בנוגע לכוח אדם מאז שהאידיוטים ממועצת המנהלים של אפל פיטרו את סטיב ג'ובס, לפני שנים רבות", כתב אליסון, מנכ"ל אורקל, במכתב שפורסם בניו-יורק טיימס ● לדבריו, "בכך שהורתה על פרישתו של הארד, פעלה מועצת המנהלים בניגוד לאינטרסים של העובדים, בעלי המניות, הלקוחות והשותפים"

למרות התחרות בין אורקל (Oracle) ל-HP, נחלץ מנכ"ל אורקל, לארי אליסון, להגנתו של ידידו האישי, מנכ"ל HP, מארק הארד. אליסון שיגר אתמול (ב') מכתב "נזעם" למערכת הניו-יורק טיימס (New York Times), ובו מחה, בסגנונו הצבעוני המיוחד, על החלטת מועצת המנהלים של HP לדרוש את התפטרותו של הארד.

"מועצת המנהלים של HP קיבלה זה עתה את ההחלטה הגרועה ביותר בנוגע לכוח אדם מאז שהאידיוטים ממועצת המנהלים של אפל (Apple) פיטרו את סטיב ג'ובס, לפני שנים רבות. החלטה זו כמעט שהובילה לחיסולה של  אפל, וזה היה קורה אלמלא שב ג'ובס להציל אותם", כתב אליסון.

הארד התפטר ביום ו' מתפקיד המנכ"ל של חברת ההיי-טק הגדולה בעולם (לפי ההכנסות), לאחר שבחקירה חיצונית שהזמינה מועצת המנהלים נמצא, כי הגיש דו"חות הוצאות לא מדויקים, בסכומים של 1,000 עד 20 אלף דולרים. עוד קבעה מועצת המנהלים, כי אין בסיס לטענותיה של עובדת הקבלן לשעבר ג'ודי פישר על כך שהארד הטריד אותה מינית. הארד ופישר הגיעו בשבוע שעבר להסכם פשרה מחוץ לכותלי בית המשפט.

על פי אליסון, לאחר שבחקירה שיזמה מועצת המנהלים עצמה נמצא, כי אין אמת בטענות הנוגעות להטרדה מינית, היה עליה להימנע מפיטוריו של הארד. "בכך שהורתה על פרישתו של הארד, פעלה מועצת המנהלים בניגוד לאינטרסים של העובדים, בעלי המניות, הלקוחות והשותפים. מועצת המנהלים מודה הלא כי חקרה עד תום את הטענות כנגד הארד ומצאה כי הן כוזבות", כתב אליסון במכתב שפורסם בניו-יורק טיימס.

החלטת מועצת המנהלים של HP תמוהה במיוחד נוכח העובדה שהן הארד והן פישר טוענים, כי היחסים ביניהם לא היו בעלי אופי רומנטי, והארד הציע, כפי שפורסם, להשיב את הכספים ששולמו כהחזרי הוצאות לפי דיווחים שלא היו מדויקים, בסכומים של עד 20 אלף דולרים.

מהפרסומים עולה, כי הדעות במועצת המנהלים בשאלה האם לפרסם את ההאשמות על הטרדה מינית היו חלוקות. על פי אליסון, ההחלטה התקבלה ברוב של שישה מול ארבעה. זאת, בניגוד לטענתו של מרק אנדרסן, חבר במועצת המנהלים של HP, שלפיה ההחלטה התקבלה פה אחד. בידיעה שפורסמה בניו-יורק טיימס נכתב, כי לאחר שהתקבלה ההחלטה לפרסם את ההאשמות על הטרדה מינית, היחסים בין הארד לבין החברים במועצת המנהלים "הפכו עוינים", ולא היה מנוס מלהחליט על התפטרותו של הארד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים