טלדור למע"צ: אם לא תסכימו לבוררות בסכסוך בינינו – נתבע אתכם בעשרות מיליוני שקלים

מקורבים לטלדור: מע"צ מושכת אותנו ● אריה רימיני, מנכ"ל טלדור: "נמשיך לתמוך בפרויקט ה-ERP באחריות ובמקצועיות, ללא כל קשר לדרישותינו הכספיות והנזקים שנגרמו לטלדור" ● מע"צ בתגובה: "טלדור כשלה. נגיש תביעה נגדית"

הסכסוך בין טלדור ומע"צ על פרויקט ה-ERP אותו הטמיעה ספקית ה-IT בחברה הלאומית בדרכים – ממשיך לתפוס תאוצה. שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, נסים ישעיה, מחק היום (ב') את בקשתה של מע"צ להשאיר אצלה את עובדי IT של טלדור, כך שימשיכו לטפל במערכת ה-ERP המוטמעת שם. הבקשה של מע"צ נמחקה, לאחר שטלדור הודיעה לבית המשפט, כי היא בעצמה מסכימה להשאיר במע"צ עובדים שלה, שיעבדו בהמשך תחזוק הפרויקט. גורם המקורב לפרויקט מטעם טלדור אמר לאנשים ומחשבים, כי מע"צ חייבת להם לפחות 30 מיליון שקלים, ואם בימים הקרובים הם לא יגיע להסכמה בדבר הליכה לתהליך בוררות, לא תהיה לטלדור ברירה, והיא תתבע את מע"צ בעשרות מיליוני שקלים.

החלטת השופט ישעיה באה לאחר שטלדור הודיעה לבורסה בשבוע שעבר, כי בינה ובין מע"צ יש סכסוך לגבי תשלום ותחולה של פרויקט ERP ענק. ההסכם, בעלות של 36 מיליון שקלים, נחתם ב-2006, והצדדים חלוקים ביניהם לגבי מידת סיומו ואופן התשלום עליו. מע"צ הודיעה לטלדור על כוונתה להגיש תביעה בהיקף של עשרות מיליוני שקלים נגדה, על הפרת הסכם. בהודעה לבורסה בשבוע שעבר, מסרה טלדור, כי בכוונתה לספק למע"צ רק שירותי תחזוקה להם היא התחייבה, במסגרת פרויקט ה-ERP. הפרויקט אמור היה להיות משולם במתכונת "מחיר קבוע", אלא שבין הצדדים התגלעו חילוקי דעות מה כוללת תכולת ההסכם באותו מחיר. טלדור ביקשה להגדיר ממע"צ מהי תקופת האחריות שלה, וממנה לחשב באופן יחסי את הסכומים המגיעים לה על פי ההסכם.

במקביל להודעת מע"צ, כי בכוונתה לתבוע את טלדור, היא פנתה לבית המשפט בבקשה שיורה לטלדור על המשך ביצוע הפרויקט והשארת אנשי טלדור בו. כאמור, השופט המחוזי ישעיה מחק את בקשת מע"צ, לאחר שטלדור הסכימה להשאיר את אנשיה אצל מע"צ, מיוזמתה. השופט אישר, כי במע"צ יושארו תשעה אנשי טלדור בחצי משרה, משמע חמישה עובדים, לפרק זמן של שלושה שבועות עד חודש.

בתגובה להחלטת השופט, אמר אריה רימיני, מנכ"ל טלדור, כי "מבחינתנו, החלטת השופט היא ניצחון משפטי ברור לטובתנו. כחלק מאחריותנו כחברת IT מובילה בישראל, נמשיך לתמוך בפרויקט באחריות ובמקצועיות. טלדור חרטה על דגלה מאז הקמתה בשנת 1986, לספק ללקוחותיה את הפתרונות האולטימטיביים. גם במקרה זה, נתמוך במע"צ במקצוענות. זאת, ללא כל קשר לדרישותינו הכספיות והנזקים שנגרמו לטלדור, אשר יתדיינו בתביעה נפרדת בבית המשפט".

גורם המקורב לפרויקט מטעם טלדור אמר לאנשים ומחשבים, כי "מע"צ מנעה מאתנו להשלים את העבודה. הם כל הזמן הוסיפו עוד ועוד שינוים מהותיים בפרויקט. בפועל סיפקנו להם עבודת אינטגרציה בכמות כפולה מזו שעליה הוסכם בחוזה". הגורם הוסיף, כי "ההתנהלות של מע"צ היתה מבולגנת ולא עניינית. במשך חודשים ניסינו להגיע להבנות עם מע"צ, כמו גם להגיע להסכמות לגבי המשך הפרויקט, ותשלום הסכומים המגיעים לנו, אולם הם כל הזמן משכו אותנו ולא סיפקו תשובות חד משמעיות".

"לשיטתנו, כמעט וסיימנו את הפרויקט", אמר המקורב, "אלא שמע"צ חייבת לנו סכום גבוה מאד, של עשרות מיליוני שקלים. היא גוררת אותנו כבר שנה. ניסינו והצענו להם בעבר מודל של בוררות. אם לא נגיע לכך, לא תהיה לנו ברירה ובקרוב נתבע את מע"צ. הם נותרו חייבים לנו לכל הפחות 30 מיליוני שקלים".

ממע"צ לא נמסרה תגובה רשמית. גורמים המקורבים לחברה הלאומית לדרכים, אמרו כי הם שמחים על החלטת השופט, לפיה תמולא בקשתם להשאיר עובדים של טלדור בתחזוק הפרויקט במתכונתו החלקית. "טלדור פשוט נוטשת את הפרויקט, ומשקרת כאשר היא אומרת שמערכת ה-ERP עובדת. רק חלקים ממנה עובדים, וגם זאת לא באופן מושלם. ככלל, טלדור כשלה בהטמעת מערכת ה-ERP", אמרו אותם מקורבים לאנשים ומחשבים. בהתייחס לתביעה שבכוונת טלדור להגיש נגד מע"צ, מסרו המקורבים, כי הם יגיבו כאשר זו תתקבל לידיהם, ובלי קשר, בכוונת מע"צ לתבוע במועד קרוב את טלדור, על הפרת ההסכם שביניהם ועל נטישת הפרויקט באמצעו – בסכום של עשרות מיליוני שקלים.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. רם שמעוני

    כמי שחווה שנים רבות פרויקטים מוצלחים, נתקעים, מתבטלים מוקפאים וכד' ברור לי כי קיימת בעיה אנכרוניסטית בגישות הליווי ומטריית ההיגוי לפרויקטים עתירי השקעה. יותר ויותר פרויקטים מוצאים עצמם מחוץ למסגרות זמן ותשומות מבלי להגיע לתפוקות המוגדרות בלו"ז עליו חתמו הצדדים. מצב זה אפשרי ואפילו קביל במקרים של חוסר וודאות גבוה בנקודת החתימה. ניבוי הוא בלתי אפשרי ותיקונים חוזיים קשים ליישום במיוחד כאשר עסקינן בגופים ציבוריים. עם זאת יש לפרויקטים כלים אדירים לסייע ולחלץ העגלה מנקודות שבר ואו תקיעה. כלים אלה הינם כלים ייעוציים ברמה של היגוי, גישור, בירור וניתן לקבלם על ידי מינוי גורם חיצוני בעל סמכויות הכרעה ואו המלצה כנדבך המרכזי של וועדת היגוי. אין מדובר ב"מקבל שכר" מצד הפרויקט ואו הלקוח כי אם בסמכות מקצועית ואו ייעוצית, משוחררת מכבלי הפרויקט, המסוגלת ל"תקוף" נקודת מחלוקת ולפרק את המוקשים הזרועים בה בקלות יחסית. מניסיוני - זה עובד וזה מתאים.

אירועים קרובים