אוויה הגישה בקשה להגנה מפני נושים; בעלי החוב ירכשו אותה

זוהי הבקשה השנייה מסוגה שענקית התקשורת האחודה מגישה בתוך שש שנים ● החברה תמשיך לפעול כרגיל ולדברי המנכ"ל, "היא מוכנה לשינוי"

בקשה שנייה בשש שנים להגנה מפני נושים. אוויה.

ענקית התקשורת המאוחדת אוויה הגישה בקשה להגנה מפני נושים. הבקשה (לפי Chapter 11 – פרק 11) הוגשה אתמול (ג') בבית המשפט הפדרלי בטקסס. במסגרת זו, בעלי החוב של החברה יהפכו לבעליה, ויבוצע מהלך להפיכתה לפרטית ולהוצאתה מהמסחר הבורסאי.

הגשת הבקשה באה לאחר חודשים של שמועות והערכות על הכרזה שכזו. זאת, בעקבות בעיות חשבונאיות שנתגלעו בפלח מנויי הענן של אוויה ב-2022. אלה הובילו להחמצת יעדי ההכנסות והרווח של החברה, שלפי אנליסטים "היו החמצות משמעותיות".

בהודעה לעיתונות מסרה אוויה כי "פעולות אלה (של הגשת הבקשה להגנה מפני נושים – י"ה) לא ישפיעו על לקוחות החברה, שותפיה בערוצים והשותפים האסטרטגיים, הספקים והעובדים שלה".

תשעה חודשים של קשיים פיננסיים

רצף הקשיים הפיננסיים של אוויה החל במאי האחרון, כאשר החברה דיווחה כי החמיצה את יעדי ההכנסות והרווחים שלה. ההכנסות ירדו ב-20% במהלך הרבעון השלישי של שנתה הכספית 2022 של החברה, שהסתיים ב-30 ביוני האחרון. בעקבות אותן תוצאות כספיות, ג'ים צ'יריקו, מנכ"ל אוויה מאז 2018, הוחלף בחודש אוגוסט באלאן מאסרק. מאז מאסרק משמש כנשיא ומנכ"ל. הוא הגיע לאווייה לאחר שהיה מנכ"ל וונאג' במשך שש שנים.

בדצמבר האחרון הודיעה אוויה שהיא עלולה להימחק מבורסת ניו יורק, מאחר שמחיר המניה שלה עמד על פחות מדולר אחד באופן רצוף משך 30 ימי מסחר.

לפי ההודעה הנוכחית של החברה, "השלמת הארגון הפיננסי מחדש" תפחית את סך החוב שלה ביותר מ-75% – מכ-3.4 מיליארד דולר כיום לכ-800 מיליון. כמו כן, אוויה ציינה כי היא השיגה מימון נוסף, בסך של כ-780 מיליון דולר. על פי החברה, "הארגון מחדש יעניק לחברה גמישות פיננסית משופרת כדי להגביר את ההשקעה במוצרי, פתרונות ושירותי החברה ללקוחות". בהודעה נכתב כי השינוי הכספי יסתיים בתוך 60-90 ימים.

"הצטרפתי לאוויה כדי לעזור ולחשוף את העוצמה של המותג האייקוני שלה, טביעת הרגל שלה בקרב לקוחות בעולם, המערכת המסיבית של השותפים, פריסות תקשורת בקנה מידה גדול וצוות יוצא מן הכלל", אמר מאסרק. "חיזוק מבנה ההון של החברה הוא צעד קריטי למימוש מלא של השינוי שלנו".

מה באוויה ישראל?

לא התקבלה התייחסות של אוויה ישראל, אולם גורמים המקורבים לה מסרו כי "החברה הגיעה סוף סוף להסכם חיובי עם בעלי החוב, לאחר כמה חודשים. על פי ההסכם, אוויה תהפוך מחברה ציבורית לפרטית, כל החוב יימחק ובעלי החוב ישקיעו בחברה. כלומר, בעלי החוב קונים את החברה תמורת הוצאתה מהבורסה, הם יהיו בעלי המניות הפרטיים והחברה תתנהל בלא חוב. אווייה ממשיכה בפיתוחים של מפת הדרכים הטכנולוגית והעסקית שלה, כמו גם בתמיכה בלקוחות, ומוסיפה להיות בעלת נתח שוק הגדול ביותר בעולמות התקשורת האחודה והקונטקט סנטר. הצוות ישראלי ימשיך לתמוך בלקוחות ללא שינוי".

הבקשה הראשונה של אוויה להגנה מפני נושים הוגשה ב-2017, במטרה לקבל את ההגנה ואז לבצע ארגון מחדש, שיאפשר לה לשרוד. גם הבקשה ההיא של אוויה לא באה בהפתעה: החברה הגדולה מאוד קיימת מאז שנת 2000, והמחזור שלה ירד מקרוב לחמישה מיליארד דולר ב-2014 ל-3.7 מיליארד שנתיים לאחר מכן. כלומר, צניחה של קרוב ל-30%. אז היו לאוויה חוב של כשישה מיליארד דולר והוצאות ריבית ענקיות של 400 מיליון. כמו כן, היא חוותה אז ירידה מתמשכת בהכנסות והפסד נקי שתפח ב-2016 ביותר מפי חמישה לעומת 2015 – ל-750 מיליון דולר.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. יורם טל

    המשרדים בחולון כבר צומצמו מזמן.

אירועים קרובים