"המנמ"ר חייב להיות המאפשר של הארגון"

"שילוב של הבנה עמוקה של ליבת העסקים עם ניהול מוקפד, ושת"פ ומחויבות אישית של אנשי הטכנולוגיה, מאפשרים לו להצליח במילוי ייעודו", אמרה מירי גלבורט, מנמ"רית ומשנה למנכ"ל כלל ביטוח ופיננסים

מירי גלבורט, מנמ"רית ושנה למנכ"ל כלל ביטוח ופיננסים, ומנכ"לית כלל IT.

"המנמ"ר חייב להיות המאפשר, ה-Enabler, של הארגון, כדי להצעיד אותו קדימה. שילוב של הבנה עמוקה של ליבת העסקים של הארגון עם ניהול מוקפד, ושיתוף פעולה ומחויבות אישית של אנשי הטכנולוגיה, מאפשרים לו להצליח באופן מיטבי במילוי ייעודו", כך אמרה מירי גלבורט, מנמ"רית ומשנה למנכ"ל כלל ביטוח ופיננסים, ומנכ"לית החטיבה הטכנולוגית שלה, כלל IT.

גלבורט היא דוגמה טובה למנהלת חרוצה. היא מונתה לתפקידה לפני כשנתיים, עם עזיבתו של עדי קפלן לבנק דיסקונט. בדרך כלל, יש למנכ"ל חברה התלבטות כאשר הוא צריך למנות מנמ"ר חדש – האם לבחור במישהו שצמח מבפנים או לנצל את ההזדמנות ולנסות להביא כוכב חיצוני, שינער את יחידת המחשוב של הארגון? בהרבה מקרים מנכ"לים מסתנוורים מ-"שמות גדולים של חברות", שמהן הם לקחו את המנמ"ר הבא שלהם, במקום להצמיח אותו מתוך החברה.

ואולם, יש גם מקרים אחרים, והמקרה של גלבורט הוא אחד מהם. היא מונתה לתפקיד אחרי 12 שנים בכלל ביטוח ופיננסים. היא כיהנה במשך שנותיה בכלל במגוון תפקידי ניהול בכירים בחטיבת ה-IT שלה, ויש לה שנים רבות של ניסיון מצטבר, היכרות עם מערכות הארגון וידע, שאותו היא ממנפת לקידום הפעילות הנדרשת.

באקדמיה, גלבורט למדה, כמתבקש, מדעי המחשב, אבל גם פסיכולוגיה. יש לה דעה מוצקה על היתרונות שיש ללימודים אחרים, בפרט בתחומים כמו פסיכולוגיה, לצד לימודי המחשבים. היא מביאה את הלימודים האלה לידי ביטוי במקום העבודה שלה בין היתר בפעילותה לרתום עובדים לארגון לאורך זמן – מה שללא ספק מצריך מיומנויות שהן גם מתחום נפשו של האדם. לדבריה, "הובלת אנשים לאורך זמן מחייבת שילוב מיומנויות – בנוסף, כמובן, להבנת הטכנולוגיה".

"במיוחד בימים אלה, כאשר יש קושי גדול לשמר אנשים בתחום הטכנולוגי, חשיבה מחוץ לקופסה, התייחסות אישית לעובדים ולמנהלים וגיוס כוח אדם למערך המחשוב הם תנאים בסיסיים לשימור ולפיתוח מערך הטכנולוגיה בכל ארגון", אמרה גלבורט. לשם כך, היא הקימה מסלול ייחודי בתוך החברה, שהיא קראה לו "הטובים ל-IT". המסלול מציע ערך לעובדים מחטיבות אחרות בה, שחלקם אולי יעברו בעתיד לכלל IT, וכולל קורס הכשרה בתחום בדיקות התוכנה.

שורה של פרויקטים טכנולוגיים

בשנה האחרונה העבירה כלל IT את מוקדי השירות של החברה למערכת ה-CRM בענן של אורקל – מערכת שלדברי גלבורט מוטמעת בחברות ביטוח בחו"ל ובכמה חברות בארץ.

בכלל, במהלך השנתיים שבהן משמשת גלבורט כמנכ"לית כלל IT היא הכניסה לחברה הוותיקה פתרונות חדשניים, ניהלה מחשוב של תהליכים עסקיים, הטמיעה שיטות עבודה מתקדמות, וכן אג'יליות ויישום תהליכי DevOPS, שילבה פתרונות של סטארט-אפים בפורטפוליו שכלל מציעה, ביצעה מודרניזציה של מערכות ועוד. לצד כל אלה, היא פועלת ליצירת סביבת עבודה מאתגרת ומעצימה עבור עובדי החטיבה (כ-600 עובדים), באופן שלדבריה "מגביר את תחושת השייכות, המחויבות, עבודת הצוות וגאוות היחידה".

מוצרים חדשים של כלל – ובינה מלאכותית

למרות ריבוי חברות הביטוח הדיגיטליות החדשות, שקמות חדשות לבקרים, גלבורט בטוחה שהמוצרים והשירותים הדיגיטליים שמעמידה כלל ביטוח ופיננסים לרשות סוכניה ולקוחותיה מספקים חוויית שירות חדשנית, מותאמים לצרכיהם המשתנים של הלקוחות ומאפשרים לנהל את המוצרים מכל מקום ובכל זמן.

כלל ביטוח ופיננסים

כלל ביטוח ופיננסים

לדוגמה, כלל Behave הוא מוצר חדש בתחום ביטוח הרכב, שמעודד לנהיגה בטוחה. הפתרון משקלל את הקילומטראז' שצבר הרכב ואת איכות הנהיגה של הנהג, ומאפשר חיסכון משמעותי במחיר הביטוח, של עד שליש החזר מהפרמיה החודשית. בנוסף, על פי נתוני כלל, הוא מביא לירידה של 10% בשיעור התאונות בקרב לקוחות שמשתמשים בו.

עוד מוצר שהחברה השיקה בזמן האחרון הוא כלל Pay – כרטיס דיגיטלי נטען לתשלום מיידי על הוצאות רפואיות בחו"ל, מבלי להוציא כסף מהכיס ומבלי להיות מוגבלים. עם זאת, ניתן לשלם באמצעותו רק לרשימה סגורה של רופאים פרטיים. התשלום מתבצע ישירות דרך אפליקציית הלחצן של כלל. הכרטיס מספק מענה זמין ומיידי ללקוחות ששוהים בחו"ל ושנזקקים לשירותים רפואיים, ומונע מהם את הצורך לעסוק בביורוקרטיה. הפיתוח הטכנולוגי, בשיתוף חברת האשראי MAX, מאפשר לכרטיס לזהות את בתי העסק הרלוונטיים ומעמיד לרשות הלקוח 500 דולר עבור הוצאות רפואיות שונות.

אחרון חביב בסקירה זו הוא כלל View – שירות למבוטחי כלל בביטוח דירה, שלדברי גלבורט "נולד מתוך רצון להעניק ללקוחות One stop shop, בזמן הקצר ביותר ובעיתוי הנוח להם". במסגרת השירות, נציגי כלל מבצעים הערכת נזק רכוש למבוטחים בפוליסת ביטוח דירה, במקרים של נזק לתכולה, מבנה ומים. הם עושים זאת בשיחת זום, בתוך 24 שעות מרגע שהמקרה דווח, ובכלל מבטיחים שהתשלום בגין התביעה מועבר בתוך 48 שעות.

לסיום, כלל משלבת גם בינה מלאכותית. לדברי גלבורט, "הרבה חברות מדברות על בינה מלאכותית אבל משתמשות בה כמילת באזזז. אלא שהערך האמיתי של ה-AI נמצא בשימוש במודלים שמאפשרים שיפור אמיתי של תהליכי עבודה עסקיים, ולא רק בפיתוח מודל תיאורטי. בכלל ביטוח ופיננסים יושמו כמה מודלים של בינה מלאכותית שמשולבים בתהליכי העבודה השוטפים, בין היתר מודלים לאישור תביעה מבוסס למידת מכונה ומודלים לשימור לקוחות".

הכותב הוא יו"ר מועדון המנמרים C3 ומנכל חברת הייעוץ BSD IT

תודה

תגובות

(2)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. חכמוב

    מה עם הממשק המיושן של אליס? חייבים להעביר אותו לממשק WEB-י

  2. ספייק

    מנמ"ר זה כזה אולדסקול. נראה לי רק בבתי חולים ואירגוני ממשלה.

אירועים קרובים