"שנת 2025 תהיה שנה שבה צפוי גל צונאמי חדש של נתונים"

כך צופים אנליסטים ומנמ"רים שפרסמו תחזיות לגבי עתיד ה-IT בשלוש השנים הקרובות ● אחת הסיבות היא צפי לגידול ב-IoT, עם טריליוני מכשירים מחוברים שיציפו את הארגון במידע

צונאמי של נתונים ב-2025.

שנת 2025 צפויה להיות שנה שבה יהיה גל צונאמי חדש, חזק, של נתונים, שיאתגרו באופן ממשי את המנמ"רים, שיצטרכו לתת לכך מענה הולם. כך עולה מכמה תחזיות והערכות של אנליטסים ומנמ"רים, ששרטטו את מפת ה-IT לשנים הבאות. מגמות נוספות שמופיעות בתחזיות: התגברות ממשית של הענן, שירכז אליו כל פלטפורמה אפשרית, שימוש מוגבר ומושכל של המנמ"ר בבינה מלאכותית, כלי מודיעין חכמים כדי לשרת את המטרות העסקיות של הארגון שבו הם עובדים.

האנליסטים סבורים, שהאתגר בתכנון כמה שנים קדימה אינו פשוט, במיוחד לאור לקחי הקורונה, שהפתיעה את כולם ושינתה את כל התוכניות של הארגונים שהיו מוכנות לשנת 2019. אבל הצורך בתכנון לטווח ארוך הוא בלתי נמנע, ועושים זאת על ידי שימוש במידע ותובנות זמינים היום, שיוכלו להביא את הארגון מוכן ככל האפשר לשנת 2025 , תוך שימוש מושכל בניהול סיכונים מתבקש.

אז מה צפוי לנו עד 2025? האנליסטים צופים שתימשך ההתבגרות הטכנולוגית של הארגונים, מגמה שכבר החלה בשנה זו. באופן טבעי, טכנולוגיות חדשניות שהחלו כעת יהפכו למיינסטרים עד 2025. כלומר לא צפויות מהפכות בתחום של חדשנות עם דברים שלא ראינו, אלא אבולוציה של דברים שכבר קורים היום, מה שמחייב את המנמ"רים לעקוב ולוודא שאכן הם יתממשו.

אחת המגמות, על פי כל המחקרים של גרטנר ואחרים, היא נושא הענן. האנליסטים משוכנעים שתחום זה חייב להופיע במפת הדרכים של הארגונים לשלוש השנים הבאות, עם דגש מוגבר של אימוץ ענן ציבורי. הענן, על פי תחזיות של חברות המחקר, יהיה הפתרון האולטמטיבי, שבו כל פלטפורמות הנתונים שלנו, שירותים, סייבר וכלי הפיתוח יהיו בסביבת הענן. כך סבור, למשל, בארי ברונסמן מנהל מרכז המצוינות בגוף היעוץ של KPMG, המטפל גם בתחום ה-IT במשרד.

על בסיס הנחת יסוד זו, אם הענן אכן יהיה הפלטפורמה האולטימטיבית, אז נובע מכך שגם מגמות טכנולוגיות אחרות שקשורות בכך יצטרפו בשנת 2025 – כגון מציאות מדומה, מטאוורס, שאמנם כעת בחיתוליה, אבל המנמ"רים סבורים שהיא תהיה זמינה בעוד שלוש שנים.

מגמות נוספות: שיעורי הצמיחה של מכשירים מחוברים יימשכו במהלך שלוש השנים הבאות, ובכלל זה גידול משמעותי של האינטרנט של הדברים IOT , כפי שצופה קרייג רייט, שותף בכיר בחברת הייעוץ ווטס מונרו. לדבריו, אם התחזיות כיום מדברות על מיליארדי מכשירים, בשנים הבאות, כולל 2025, מדברים על טריליוני מכשירים. המשמעות היא, שמנמ"רים יהיו חייבים לתכנן מהלכים שיתמכו בניטור ואבטחת תשתיות נקודות הקצה.

כתוצאה מכך, מנהלי מערכות מידע מתכננים את מה שהם יצטרכו כדי לתמוך, לנטר ולאבטח את תשתית הנקודות האלו, תוך התייחסות לנושאים כמו ביומטריה, שינוי סיסמאות אצל משתמשים, התקני מחשוב קצה, כלי מודיעין חכמים ואוטומציה מוגברת לניתוח הנתונים.

ומעבר להשקעות בטכנולוגיות, האנליסטים צופים, שתפקידו של המנמ"ר כמנהל אינטרגציה ראשי רק יילך ויתעצם. כל המנמ"ר יצטרך ללמוד כיצד לייצר סינתזה בין מגוון טכנולוגיות, על מנת לשרת את מטרות הארגון, לספק חוויית שירות טובה לעובדים, לשותפים וללקוחות.

על פי גרטנר, תפקידו של המנמ"ר יהיה לסייע בצורה יותר בולטת לארגון ולמקסם את הערך העסקי מהנתונים, על ידי חיפוש אחר מודלים עסקיים חדשים, שיאפשרו לארגון להגיע ללקוחות חדשים, אומר טיילר מגרטנר, שמציין, כי "מנהלי מערכות מידע לא יהיו הבעלים של החזונות הדרושים, אבל יהיו להם הזדמנויות להיות מובילים בפיתוח החזונות הטרנספורמטיביים האלה".

המגמות שצפויות מאתגרות את המנמ"ר בכל מה שקשור לאיתור הכישורים שנדרשים מעובדי ה-IT העתידיים. כאן מומלץ למנמ"רים לחשוב מחוץ לקופסה, ולתת את הדעת בנושאים כמו אינטליגנציה רגשית אצל העובד העתידי, חיפוש אחר מיומנויות של ממשל תאגידי בכל מה שקשור לאיכות הסביבה, כדור הארץ וכדומה (ESG).

יש, כמובן, טרנדים שלא ישתנו, כמו, למשל, חובת המנמ"ר בהכרת הארגון והמטרות העסקיות שלו. הגידול ברמת הקריטיות של תפקיד המנמ"ר צפוי לגרום לכך, שעל המנמ"ר יוטלו תפקידים בכירים נוספים בארגון, והמנמ"ר והצוות הטכנולוגי שלו יצטרכו ללמוד כיצד להשתמש ביעילות בכישרון הטכנולוגי שלו ושל עובדיו כדי לעמוד בציפיות של הארגון.

אין ספק שמדובר באתגרים לא פשוטים. "תפקידו של המנמ"ר אינו רק לתכנן לטווח הקרוב. אנחנו מסתכלים כל הזמן קדימה, כדי לוודא שאנו מוכנים להמשך", אומר לסיום טוד קאסידי, סגן מנהל ומנמ"ר בבנק קפיטול וואן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים