אורקל מתכחשת להצהרת פיליפס, לפיה "בחמש השנים הבאות נרכוש חברות ב-70 מיליארד דולרים"

צ'ארלס פיליפס, נשיא משותף של אורקל, אמר את הדברים בכנס סיעור מוחות טכנולוגי של המגזין פורצ'ן ● החברה מיהרה להתרחק מדברי הנשיא, אולם לאחר יממה של ערפל, שוחררה קלטת שהעידה שאכן הוא אמר את שיוחס לו

אורקל (Oracle) מרחיקה עצמה מהצהרה של צ'ארלס פיליפס, נשיא משותף בחברה, בדבר כמות הכספים שיושקעו ברכישות עתידיות שלה.

פיליפס אמר, כי בכוונת החברה להשקיע סכום גדול בצורה בלתי רגילה, של 70 מיליארד דולרים, ברכישות של חברות IT בחמש השנים הבאות – כך דיווח האתר של פורצ'ן (Fortune) ביום ה' האחרון. פיליפס אמר את הדברים בכנס סיעור מוחות טכנולוגי של המגזין, שהתקיים באספן, קולורדו. "זה רק השלב המוקדם במשחק ונותר הרבה לעשות", אמר פיליפס באירוע.

מיד לאחר מכן, ביום ו', הוציאה אורקל "הבהרה" פתלתלה, לפיה "למרות שזה בלתי סביר באופן קיצוני שנוציא סכום המתקרב אפילו ל-70 מיליארד דולרים ברכישות בחמש השנים הקרובות, נמשיך להיות שאפתניים וסתגלניים. אם תנאי השוק יאפשרו זאת, נרכוש חברות נוספות ההולמות את האסטרטגיה שלנו, את היעדים ואת צורכי הלקוחות".

לאחר ערפל בן יממה, בו העיתונות הטכנולוגית בארה"ב לא הצליחה להשיג תיעוד של האירוע, הוציא האתר של פורצ'ן סרטון וידיאו, בו אכן פיליפס נשמע אומר את הדברים שיוחסו לו. "אם תביטו חמש שנים קדימה", ציין פיליפס, "סביר להניח שנכפיל את היקף ההשקעה שלנו ברכישות של חברות, לעומת חמש השנים האחרונות". מנחה האירוע והמראיין מטעם פורצ'ן, אדם לשינסקי, שאל את פיליפס כמה השקיעה החברה בחמש השנים האחרונה ונענה "35 מיליארד דולרים". לשינסקי המופתע שאל: "אתה רוצה לומר לי שתשקיעו ברכישות 70 מיליארד דולרים?". פיליפס ענה, כי "אם העניינים יסתדרו, כן. בקלות נוכל לעשות זאת".

מוקדם יותר באותו ערב, פיליפס תיאר אילו חברות מתכוונת אורקל לרכוש. "יש הרבה חברות תוכנה אשר פועלות במגזר ורטיקלי מסוים, שפשוט אף אחד לא שמע עליהן", אמר, "יהיה לנו נחמד שהן תהיינה שלנו. גם אין לנו הרבה חומרה, בתחום זה ביצענו רק רכישה אחת".

נראה, כי מתרבים הסימנים שדבריו של פיליפס לא נאמרו בחלל ריק, וכי רכישות נוספות של אורקל הן בדרך. כך, באחרונה היא הכניסה עצמה לחוב של 3.25 מיליארד דולרים. אנליסטים מצפים כי אורקל תרכוש חברות המתמחות במגזרים מסוימים, שיש להן תוכנות ייעודיות ספציפיות לאותו מגזר. בימים אלה אורקל עסוקה בעיכול סאן (Sun), עסקה בת יותר משבעה מיליארד דולרים, שהכניסה אותה לעולם החומרה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים