צוקרברג שיתף את הגולשים בשיגעון הספורטיבי החדש שלו – מהו?

מנכ"ל ומייסד מטא עוסק, כך מסתבר, באימוני MMA וכעת גם מתהדר ברשתות החברתיות בתוצאות, ואף זוכה לשם שינוי להערכה ותגובות חיוביות מהגולשים ● אבל מה זה בכלל MMA?

מוסיף אפשרות לאימות בתשלום באינסטגררם ופייסבוק. מארק צוקרברג ביום שינוי שם החברה למטא.

מארק צוקרברג, מייסד ומנכ"ל מטא (שנקראה בתחילה פייסבוק) פרסם באחרונה בחשבונותיו ברשתות החברתיות סרטון אימון שלו בתחום חדש שהעולם עוד לא ידע כי הוא מתעניין בו – MMA.

צוקי נראה בקליפ כשהוא נאבק בלוחם ה-MMA המקצועי קהאי וו ומפגין יכולות מרשימות, כולל תושייה טובה, אגרופים מדויקים ואף הפלה של וו, על אף שברור כי האווירה בין שני המתאבקים הייתה נינוחה ושהכל קרה במסגרת אימון בין חברים.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Mark Zuckerberg (@zuck)

מה זה MMA?

אם אתם תוהים מה זה MMA (ר"ת Mixed Martial Arts), הרי שמדובר בעצם באמנויות לחימה משולבות – ספורט לחימה שמתיר שימוש במגוון רחב של שיטות לחימה גופניות, ללא כלי נשק. ענף הלחימה הספציפי ייחודי בכך שמותר לבצע בו קרב קרקע, לצד מגוון רחב של טכניקות הכאה, כאשר ברוב ענפי הלחימה מותר רק אחד מהשניים.

צוקרברג – אחד מיזמי הטק המפורסמים ביותר, שהוא כיום גם בין המיליארדרים העשירים בעולם – נראה בסרטון עטוי כפפות MMA ומגינים, והפגין בתיעוד, כך לפי תגובות של מומחים בתחום ושל הציבור בכלל, ידע גבוה בתחום. בנוסף הוא היה אקטיבי והציג ניסיונות הורדה ודרכי התמודדות שונות בהצלחה רבה.

הסיבה לפרסום הסרטון, לפחות זו המוצהרת, היא שצוקרברג מתאמן עם וו – המכונה Khai "The Shadow" Wu – שעמד בעצמו בפני טורניר MMA חשוב שהתרחש אמש (ש').

"אחד משותפי האימון שלי, וו, עורך את הופעת הבכורה שלו ב-ufcfightpass@ הלילה", כתב צוקרברג בפוסט, והמשיך: "מצפה לקרב גדול".

השתנה עקב הקטילות. האוואטר של מארק צוקרברג, מימין הראשון והמקורי - משמאל החלופי.

השתנה עקב הקטילות. האוואטר של מארק צוקרברג, מימין הראשון והמקורי – משמאל החלופי. צילום: לכידות מסך מאינסטגרם וטוויטר

הפעם – התגובות בעיקר חיוביות

צוקרברג נוטה לשתף את העולם בעיסוקיו הפרטיים/הספורטיביים ולרוב זוכה לביקורות והופך לבדיחת היום. כך קרה למשל כשלכבוד ה-4 ביולי 2021 הציג את עצמו גולש כשהוא אוחז בדגל ארה"ב, בליווי שיר הקאנטרי Country Roads, ונקטל קשות.

גם כשהעלה לאחרונה אווטאר בן דמותו – שיועד למטאברס, אותו מפתחים כעת ביתר שאת במטא – ליד מגדל אייפל, הגולשים לא התלהבו, בלשון המעטה, ובעיקר ביקרו את הגרפיקה ואת העיניים המשונות של הדמות, עד שהיא הוחלפה.

ואולם הפעם שיתוף המשתמשים בשיגעון הספורטיבי החדש של צוקרברג דווקא לא זכה בקטילות כתמיד. לוחמי MMA וסלבריטאים רבים הפגינו את התרשמותם מביצועיו של קברניט המדיה החברתית המפורסם, כשרבים פשוט שיבחו את צוקרברג על היכולת המפתיעה והביצועים הנקיים שלו. בין המגיבים נכלל אפילו האלוף לשעבר בתחום, קונור מקגרגור, שכתב דווקא ל-וו עקב ההיאבקות עם מנכ"ל מטא: "אתה רע – מארק מדהים".

גם ג'ו רוגן, מגיש הפודקאסט המפורסם בעולם, הידוע אף הוא בחיבתו ל-MMA, שהוא גם מפרשן, הגיב

לקליפ בחיוביות רבה. "זה נהדר! אני כל כך שמח לראות את זה", ציין הפודקאסטר. "גם האימון נראה מוצק!"

דף הפודקאסט של ג'ו רוגן בספוטיפיי. צילום מסך מהאתר.

דף הפודקאסט של ג'ו רוגן בספוטיפיי. צילום מסך מהאתר.

ויתר על ריצה – לא מנקה את הראש באמת 

בפרק האחרון של הפודקאסט שלו שוחח רוגן עם צוקרברג על תשוקתו החדשה של מנכ"ל מטא לאמנויות לחימה מעורבות, שאותן, לדבריו, החל לבחון במהלך מגיפת הקורונה.

צוקרברג סיפר לרוגן שהתרשם מהמלצות של קרובים על התחום ותיאר איך החל להתאמן בו. "אני מרגיש שאני לומד המון", הצהיר והמשיך: "זה באמת הספורט הכי טוב. השאלה היא לא, 'איך נכנסתי לזה?' אלא 'איך לא ידעתי על זה עד עכשיו?'"

"כבר מהפגישה הראשונה שעשיתי, במשך כחמש דקות, הייתי כזה 'איפה זה היה כל החיים שלי?' בסדר. אמא שלי גרמה לי לתרגל שלושה ענפי ספורט באוניברסיטה, והחיים שלי קיבלו תפנית לא נכונה כשבחרתי בסיוף בצורה תחרותית במקום בהיאבקות בתיכון, או משהו כזה", השתפך צוקי.

לפי מה שסיפר לרוגן, הוא הכיר לרבים מחבריו את הספורט, ומאז הם התחילו להתאמן ולהיאבק יחד. "פשוט יש בזה משהו כל כך ראשוני… יש בזה עוצמה מסוימת שאני אוהב", הסביר. "הצלחתי ב-100 אחוז בעת הצגת החברים לזה, והמרתי אותם לאנשים שמתאמנים עכשיו. כל אדם שהצגתי לו את זה הגיב כזה 'זה מדהים. ברור שכך אני צריך להתאמן'".

צוקרברג הצהיר בראיון עם רוגן כי החליט לוותר על ריצה באימוניו, כיוון שהוא מרגיש שאינה עוזרת לו לנקות את הראש מהעבודה. לפי הסבריו, הוא אף פעם לא שוכח להתאמן, כיוון שהוא מרגיש שזה מאפס את הגוף שלו ועוזר לו להיות פרודוקטיבי יותר בתפקידו המשמעותי. לדבריו, אומנויות לחימה מעורבות וגלישה מסייעות לו בריכוז ובאיזון. אימון בוקר, אמר צוקי, הוא קריטי מאוד כדי להישאר אנרגטי וממוקד. הוא גם סיפר כי במהלך הסגרים שחלו עקב הקורונה בילה את רוב זמנו בפעילות גופנית בהוואי, כדי לשמור על הבריאות הפיזית והנפשית.

עניין אחר ומעניין שבו שיתף צוקרברג את רוגן והמאזינים הוא ההלם שתופס אותו כשהוא רואה הרבה התרעות בטלפון שלו עם תחילת כל יום. "אני מתעורר בבוקר, מסתכל בטלפון שלי, אתה מקבל כמו מיליון הודעות של דברים שנכנסים, ובדרך כלל זה לא טוב. אנשים שומרים את הדברים הטובים לספר לי באופן אישי", אמר. "אז, זה כמעט כאילו אתה מתעורר ואתה מקבל אגרוף בבטן", הוסיף דברים שאולי מבהירים מדוע צוקרברג בעצמו בוחר כעת להוציא אנרגיות שלישיות באמצעות אגרופיו שלו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים