הגולשים קטלו – אז צוקרברג החליף את האווטאר החדש שלו

זה לא סוד ש-מטא עובדת על המטאברס בשיא הכוח ● באחרונה העלה המנכ"ל אווטאר שלו ליד מגדל אייפל, אבל הגולשים לא התלהבו, בלשון המעטה, ובעיקר ביקרו את הגרפיקה ואת העיניים המשונות של הדמות, אז היא הוחלפה

השתנה עקב הקטילות. האוואטר של מארק צוקרברג, מימין הראשון והמקורי - משמאל החלופי.

מארק צוקרברג אינו אדם שזוכה לחיבה גדולה מהציבור. באחרונה הוא שוב "חטף" ביקורות, אלא שהפעם היה זה דווקא האווטאר שלו שהושם על המוקד על ידי הגולשים. האווטאר נקטל באין ספור ביקורות, אחרי שמנכ"ל מטא חשף באחרונה את הדמות החדשה שלו ב-Horizon Worlds – יישום המטאברס הבתולי-משהו של הענקית ממאנלו פארק.

מיד לאחר החשיפה בפוסט, רבים מיהרו להצביע על עיניו המצמררות של האווטאר. גם מהגרפיקה לא נחסכה ביקורת. המגיבים טענו שהיא נראית כאילו נלקחה הישר ממשחק נינטנדו מראשית שנות ה-2000, וצחקו על מיליוני הדולרים שהושקעו בפרויקט המטאברס עד כה – אם זו התוצאה.


כל זה קרה במהלך השבוע הקודם, ואז ביום ו' האחרון, הגיב צוקרברג והסביר כי הגרפיקה שנראית במקרה המסוים היא אווטר "די בסיסי" שנוצר במהירות, ושפורסם רק כדי לשתף את הגולשים בהתרגשות שלו ושל החברה מהשקת Horizon Worlds בצרפת ובספרד. ואכן, האווטאר של "צוקי" עומד על רקע מגדל אייפל והסגרדה פמיליה בתמונה, כפי שניתן היה לראות בפוסט האינסטגרם שבו הוצגה.

הרושם הנוכחי על המטאברס חשוב ביותר לצוקי ולחברה

אבל צוקרברג – שנמצא בזמנים בהם חשוב לו להרשים את המשתמשים בכל מידע אודות המטאברס, כדי להתחיל לחמם על אש קטנה את קהל ההמונים שישתמש בעולם האלטרנטיבי שעליו שוקדת מטא – החליט לעשות מעשה: הוא החליף את האווטאר הנלעג באחר. הצגת האווטאר החדש והמשופר נועדה כדי להרגיע את המשתמשים ולהוכיח שהפלטפורמה "מסוגלת להרבה יותר", ושהיא גם יכולה להשתפר מהר מאוד.

אבל כל זה כבר היה מעט מדי ומאוחר מדי. טוויטר, אינסטגרם ו-טיק טוק התמלאו בציוצים, פוסטים, ממים וסטוריז שהגחיכו את האיש שהביא לעולם את פייסבוק – וכבר הוכיח שהוא דווקא יודע מה הוא עושה.

גולשים אפילו המשיכו במסע הממים והקטילות גם אחרי שהאווטאר הוחלף.

צוקרברג, שהושפע מהביקורות הללו, הודיע בסוף השבוע כי העיצוב של Horizon Worlds עומד להשתנות.

לפי דיווחים במדיה העולמית, גם בכנס Connect הבא של מטא, שמתקיים בדרך כלל בסביבות חודש אוקטובר, צוקרברג מתכוון להכריז על שיפוץ גרפי בפלטפורמה. שתי תמונות ראשונות כבר פורסמו כפרומו לכך. באחת נראים אווטארים הרבה יותר מציאותיים, ובשנייה סביבה וירטואלית מפותחת יותר.

מכל אלו ניכר כי תגובת הגולשים, גם אם היא מופצת סתם כך כהתבדחות על חשבון צוקרברג ברשתות החברתיות, חשובה למייסד ומלנכ"ל מטא ולחברה שלו במיוחד, וזאת משום הנחישות להפוך את המטאברס לעיסוק המרכזי של אנשים באינטרנט בעתיד הקרוב.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים