איך חגג צוקרברג את ה-4 ביולי? על גלשן חשמלי כשדגל ארה"ב בידו

מייסד ומנכ"ל פייסבוק ציין את יום העצמאות האמריקני באופן שגרם לרבים להרים גבה ● ברשתות החברתיות דנו בהרחבה בשאלה האם מדובר באקט פטריוטי מרשים, או במגלומן מעט תלוש מהמציאות

השראה מג'ורג' וושינגטון. מארק צוקרברג, מייסד פייסבוק. צילומים מעובדים מוויקיפדיה

מארק צוקרברג פרסם אתמול (א') – ה-4 ביולי, שהוא יום העצמאות האמריקני – סרטון שלו גולש, כשהוא אוחז בדגל ארה"ב, בליווי שיר הקאנטרי Country Roads. לכאורה מדובר בדרך לגיטימי לציין את היום המרגש, אבל במדיה החברתית, מסתבר, היו רבים שסברו כי האקט מעט תמוה, שלא לומר – תלוש מהמציאות.

סרטון הגלישה של מייסד ומנכ"ל פייסבוק (Facebook) הצליח לעורר עניין ביושבי המדיה החברתית, ומסיבות שונות. הקליפ ששיתף צוקרברג – המולטי מיליארדר והיזם שלא כולם מעריכים במיוחד כיום כנראה – הפך לוויראלי. ואולם תיעודו של "צוקי" על הגלשן החשמלי שלו, גולש באגם, כשהדגל האמריקני אחוז בידו מתנופף ברוח ושירו של ג'ון דנבר מתנגן ברקע, זכה לא רק לשיתופים אלא גם לשלל ביקורות.

הסרטון שאורכו דקה שותף בחשבון האינסטגרם (Instagram) האישי של צוקרברג, שהוסיף לו את הכיתוב: "4 ביולי שמח! אממ" וזכה מיד בעניין הציבור. הקליפ צבר 1,618,411 צפיות בחלוף 12 שעות מאז פרסומו. אבל עיקר הסיפור הוא הביקורות וההתייחסות של אומת הסושיאל לשיתוף.

רבים מיהרו לטוויטר (Twitter) כדי להגיב לסרטון הגלישה, והפלטפורמה הוצפה בתגובות מעורבות. בעיני חלק מהמתייחסים נראה כי ניסיונו של האיש שהביא לעולם את פייסבוק לכבד את ארצו מעניין, והיו מי שתיארו את המעשה כ"קוּל", אך מאידך הוא גם זכה לקטילות שונות.

משתמש אחד צייץ בטוויטר, "אני מניח שאם אתה מארק צוקרברג, אתה יכול ללכת, הו רגע הוא גולש באוויר… ג'ון דנבר? לא, פשוט לא".

משתמש אחר כתב: "אוקיי אבל ברצינות, האוקיאנוס בוער, העולם גווע ממגיפה, האדמה חרוכה, לאף אחד אין עבודה, ובזמן הזה מארק צוקרברג בילה את 18 החודשים האחרונים בזריקת כידונים, וירה בחצים, והתאמן בגלישה בידיים חופשיות לסרטונים של ה-4 ביולי. משהו בהחלט קורה".

בעוד אחר התבדח: "זוק בדרך למסור את נתוני המשתמשים הפרטיים שלכם לממשלת ארה"ב".

משתמשת טוויטר אחרת כתבה: "אני לא יכולה להסביר מדוע, אבל צחקתי על זה במשך עשר דקות, לפחות. איזה גולם". והיה מי שצייץ: "הלוואי שהיו יכולים להחזיר את ג'ון דנבר לחיים רק כדי שהוא יתבע את מארק צוקרברג על זה".


וושינגטון, מאחוריך

הבלוגר מתיו יגלסיאס התייחס לקליפ וכתב: "הנה מארק צוקרברג שמוכיח שהוא לא רק עשיר מכם, הוא גם יותר פטריוטי".

"צוק באמת עושה את שלו כדי שמייסדי הטכנולוגיה ייראו נורמליים", צייץ מנכ"ל Box, אהרון לוי.

הגולשים גם מצאו בקלות ריפור של צוקרברג לאקט ההיסטורי המפורסם של ג'ורג' וושינגטון, מי שהיה אחד האבות המייסדים של ארצות הברית ונשיא הראשון, בין השנים 1789 עד 1797. ב-26 בדצמבר 1776, כחלק ממלחמת העצמאות של ארצות הברית, חצו וושינגטון והצבא הקונטיננטלי המורד שלו את נהר הדלאוור, במהלך שהביא לכינון המדינה והפך לסימבולי. הסצנה תועדה בציור מפורסם של האמן עמנואל לויצה, והיו מי שסברו שצוקרברג התייחס אליה בעצם בסרטון שהעלה. בין הגולשים נשמעו טענות שצוקרברג משווה בין עצמו לבין המייסד המהולל, ואולי פשוט שהוא רמז בכך לשאיפות נסתרות עתידיות.

צוקרברג העלה לרשתות החברתיות בעבר מספר סרטונים בהם הוא "מרחף" על גלשנים חשמליים. בקיץ 2020, צילום שלו על הגאדג'ט בהוואי הפך לוויראלי אחרי שניכר כי המנכ"ל המפורסם מרח שכבה עבה של קרם הגנה על פניו, מה שגרם למספר אינסופי של ממים.

אם אתם משתייכים למתלהבים מהתיעוד, והתמלאתם תשוקה לחגוג בדרך דומה – על פי הביזנס אינסיידר, המכשיר שבו השתמש צוקרברג בתיעוד האחרון הוא גלשן חשמלי מסוג Lift Foils efoil, ומחירו 12,000 דולר ליחידה.

 

 

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים