מאסק למנכ"ל טוויטר: "מאתגר אותך לדיון ציבורי על אחוז הבוטים"

מערכת היחסים שמנהל הבוס ומייסד טסלה עם טוויטר מפותלת וסבוכה ● אחרי שביטל הצעה לרכישתה ב-44 מיליארד ד', ושהוגשו תביעות הדדיות עקב המהלך, כעת הוא שוב מטריל אותה דרך הזמנת מנכ"לה לדיבייט וסקר מקניט שפרסם

האם יערכו דיבייט ציבורי? פרג אגרוואל, מנכ"ל טוויטר, ואילון מאסק. עיבוד ממוחשב כאילוסטרציה.

אילון מאסק קרא תיגר בסוף השבוע על מנכ"ל טוויטר (Twitter), פרג אגראוול. מייסד ומנכ"לן של הענקיות טסלה ו-SpaceX הזמין את אגראוול לדיון פתוח על אחוז חשבונות הבוט הפעילים בפלטפורמת המדיה החברתית המצייצת אשר אותה הוא מנהל – נושא שעמד בלב הסיבות לנסיגתו מרכישת החברה בחודש שעבר.

"אני מאתגר בזאת את paraga@ לדיון פתוח לגבי אחוז הבוטים של טוויטר. תנו לו להוכיח לציבור שלטוויטר יש פחות מ-5 אחוזים של משתמשים מזויפים או ספאם יומיים!", צייץ מאסק בטוויטר את מה שהוא ללא ספק הטרלה ברורה של החברה ושל מנכ"לה, ולו רק בשל ההכרזה הדומה בסגנונה להזמנה לדו-קרב בימי הביניים.

מאסק גם ערך סקר שפנה אל עוקביו הרבים – 102.8 מיליון במספר, שממשיך לטפס כל העת במובנים של מיליונים מדי שבוע – ותהה מולם האם בטוויטר באמת יש מניין משתמשים יומי מזויפים כה דל כפי שהחברה מתעקשת.

כ-750 אלף עוקבים הגיבו לסקר (עד מועד פרסום שורות אלו) ו-65% מהם קבעו כי מאסק הוא הצודק. משמע המשיבים מאמינים שהשירות מאכלס הרבה יותר חשבונות ספאם ממה שטוענת טוויטר. מאסק, אגב, העריך בעבר, אם כי אחרי שהתחייב לרכישה, כי בפלטפורמה פעילים בין 20-25% בוטי ספאם שכאלו.

טוויטר: שיקרה או לא שיקרה למאסק ול-SEC?

מוקדם יותר, כפי שצוטט על ידי רויטרס, אמר מאסק שאם טוויטר יכולה לספק שיטה לדגימה של עד 100 חשבונות, ולאשר שהחשבונות אמיתיים, העסקה לרכישת החברה שעליה התחייב תתנהל בהתאם לתנאים המקוריים ולא תבוטל. "עם זאת, אם יתברר שההגשה ל-SEC שלהם שגויה מהותית, אז זה לא צריך להיות", אמר.

ביום ה' האחרון דחתה טוויטר את טענתו של מאסק לפיה הונתה אותו לחתום על עסקה של 44 מיליארד דולר לרכישתה בלי לספק לו נתונים אותנטיים של מה שנעשה בפלטפורמה.

המולטי-מיליארדר מאסק נוטה להתגרות בטוויטר כל העת, אבל נכון לעכשיו מסתמן כי החברה לא מתכוונת לוותר כל כך מהר על עסקת הבוננזה שהייתה אמורה להעביר אותה לידיו של האיש העשיר בתבל, מי שהוא אחד מעסקני הטק המדוברים ביותר בו כיום.

כידוע, מאסק הציע להשתלט על טוויטר באפריל השנה, אולם לאחר שבדירקטוריון שלה הסכימו להמשיך עם עסקת ההשתלטות הפרטית, מאסק בישר כי הוא נסוג בו מההצעה, בתוך שהאשים את טוויטר באספקת הנתונים הכוזבים, כולל במסמכי ה-SEC שלה. המחלוקת היא לגבי מספר המשתמשים הפעילים היומיים שיוצרו רווח וגם בעצם על החשדות שטוויטר עסקה בניפוח כמות המשתמשים שלה.

טוויטר הגיבה ותבעה את מאסק בבית המשפט המיניסטריאלי של דלאוור, כדי להבטיח שהעסקה תצא לפועל כפי שהובטח, ומאסק הגיש תביעות נגד משלו כלפיה ממש בשלהי יולי.

בחודשיים האחרונים מאסק צייץ פחות על ענייני קשריו העסקיים עם טוויטר בפלטפורמה, אבל בליל שבת (ב-1:00 בלילה לפי שעונו בארה"ב) הוא פרסם סדרת ציוצים, שבחלקם ביקש מהחברה פרטים על אופן התכנון של ה-mDAU (ר"ת Monetized daily active users – משתמשים פעילים יומיומיים שיוצרים רווחים) ודרך קבלת ההערכות לגבי חשבונות ספאם ובוטים.

קצת לפני השעה תשע בשבת בבוקר הגיע גם הסקר, עליו דיווחנו קודם. המשאל הלא רשמי אפשר למצביעים לבחור באחת מהתשובות שמאסק קבע – 'כן' ואחריה שלושה אימוג'ים של רובוטים, או "למאו לא" (Lmaooo no – שמהווה מעין וריאציה על הקיצור הצ'אטי LOL, שמשמעו לצחוק בקול רם). קהל מעריציו ועוקביו, כאמור, בהחלט צוחק בקול רם מההתעללות של מאסק ברשת המצייצת ובקברניטיה, רק שעדיין לא ברור בפרשה הזו מי יהיה זה שיצחק אחרון.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים