ג'ק דורסי הודיע על פרישה מדירקטוריון טוויטר

המייסד השותף של הרשת החברתית המצייצת עוזב את החברה לחלוטין אחרי 16 שנים שבהן שירת בה, מתוכן בשתי קדנציות של מנכ"לות ● האם העזיבה קשורה לסוגיית רכישת טוויטר על ידי אילון מאסק?

יתחרה או לא יתחרה בטוויטר? ג'ק דורסי, מנכ"ל בלוק.

המייסד השותף של טוויטר והמנכ"ל לשעבר של הרשת החברתית המצייצת, ג'ק דורסי, עזב את מועצת המנהלים של הפלטפורמה אתמול (ד') – 16 שנים לאחר הולדת החברה.

הצעד של דורסי היה צפוי מאז שפרש מתפקידו כמנכ"ל טוויטר בנובמבר 2021, כשהחברה, בהודעה רשמית דאז, קבעה כי מייסד הפלטפורמה יכהן בדירקטוריון שלה עד לאסיפת הדירקטורים השנתית וכינוס בעלי המניות בשנת 2022, אשר שהתקיים גם הוא אתמול.

עם זאת, ועל אף שהעזיבה של דורסי הייתה עניין צפוי, היא מגיעה על רקע חוסר שביעות רצון מצד מנהלי טוויטר אחרים בשל הידידות שלו עם אילון מאסק – יזם הטנולוגיה הכי מפורסם בעולם כיום, שהוא גם האיש העשיר בתבל וכן מי שמולו סוכם בחודש אפריל שירכוש את טוויטר בתמורה ל-44 מיליארד דולר. מאסק היה מי שהגיש הצעה לרכישת הפלטפורמה, בסכום שאושר על ידי הדירקטוריון אז. אלא שהעסקה הוקפאה על ידי היזם ואיש העסקים לפני כשבועיים, עקב מחלוקת בינו לבין החברה על מספר החשבונות המזויפים הפעילים בפלטפורמה.

דורסי לא הסתיר בזמנו את התלהבותו מהעברת הבעלות הצפויה לידי מאסק, וזאת משום שהשניים חולקים השקפת עולם שקוראת ליותר חופש ביטוי ופחות צנזורה בטוויטר. הדירקטורים האשימו את המייסד השותף בסיוע למולטי-מיליארדר האקסצנטרי בתהליך הרכישה, ואולי הוא אפילו נחשד כמי ששיתף את מאסק בסוגיית חשבונות הבוט והנפח שלהם בקרב משתמשי השירות.

לא יוצאת בינתיים לפועל. רכישת טוויטר על ידי מאסק. אילוסטרציה.

לא יוצאת בינתיים לפועל. רכישת טוויטר על ידי מאסק. אילוסטרציה. צילום: BigStock

עסקת מאסק-טוויטר – האם דורסי יצטרף?

יצוין כי מאסק היה נושא שנדון דווקא בקצרה באסיפה השנתית של בעלי המניות בטוויטר, מכיוון שאלו עדיין סקפטיים בנוגע להצעתו, עקב התפתחויות והפיתולים של מאסק סביב הרכישה.

במהלך הפגישה עם בעלי המניות אתמול, כך לפי דיווח של חדשות CNN, אמר מנכ"ל טוויטר, פרג אגראוול, לבעלי המניות כי העסקה מתקדמת, אך עדכן כי לא יענה על שאלות ספציפיות לגבי התהליך במהלך האירוע.

החשש של בעלי המניות קשור לעובדה שמניית טוויטר נסגרה ביום ג' האחרון בשווי של כ-35.7 דולר ארה"ב – שווי הנמוך בכ-34% מהמחיר שהציע מאסק ברכישה, שעומד על 54.2 דולר ארה"ב. בינתיים השווי התאושש אך קלות בלבד, ומחיר המנייה עומד כעת על 37.16 דולר יחידה.

על אף כל זאת, מנהלי הרשת החברתית אומרים כי הם יכפו על מאסק רכישה לפי התנאים שהוצעו במקור – מה שאומר, לפי דעת מומחים, שהחברה מוכנה לנקוט פעולות משפטיות נגד מאסק, במקרה שיתעקש לשנות את התנאים הללו.

ומאסק נשמע כמי שנחוש לשנותם.

בשבועות האחרונים מאסק בישר שהוא מוכן לשלם "רק" יותר ממחצית מ-44 מיליארד הדולר שהציע לטוויטר במקור, ולפי דיווחים הוא מנהל משא ומתן על השתתפותו של המייסד, דורסי, בקנייה הזו.

הדברים דווחו במסמך שהועבר אתמול ל-SEC – הרגולטור של שוק המניות בארה"ב.

לפי דיווח של הגרדיאן, מנכ"ל טסלה הצהיר בהגשות הרגולטוריות שהגדיל את המימון האישי שלו לרכישה מ-27.3 מיליארד דולר ל-33.5 מיליארד דולר, והבטיח 6.25 מיליארד דולר נוספים במימון הון, מה שמפחית את כמות החוב שהיזם ייקח על עצמו ברכישה של 44 מיליארד דולר, אם כזו אכן תצא לפועל. מאסק, כך טוענים בגרדיאן, נמצא גם במגעים עם בעלי המניות, כולל עם מנכ"ל טוויטר לשעבר, דורסי, על התחייבויות מימון נוספות לעסקה, וזאת לפי מסמכי ההגשה שלו ל-SEC.

מאז שנודע דבר ההשתלטות העתידית של מאסק על הפלטפורמה החלו גם לצוץ שמועות על כך שדורסי ישוב לאחוז במושכות החברה ולהיות המנכ"ל שלה, אך דורסי הזים שמועות אלו בתגובה לציוץ ואמר: "לא, אני לעולם לא אהיה שוב מנכ"ל",  וזאת על אף שהוא ומאסק רואים עין בעין בנוגע לאופי הרצוי לטוויטר.

נזכיר כי בכל מקרה דורסי, או כל בעלים של אחוזים גבוהים ממניות החברה, לא יכול גם לכהן כדירקטור שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים