הפצצה של אילון מאסק: עסקת טוויטר מעוכבת

הסיבה: מאסק דורש לקבל מידע נוסף על כמה חשבונות מזויפים יש ברשת החברתית

רבים נוטשים את טוויטר בעקבות ניהולו של אילון מאסק.

אילון מאסק הודיע ​​היום, כי עסקת הרכישה של טוויטר מעוכבת, עד שיקבל מידע נוסף על כמה חשבונות מזויפים יש בפלטפורמת המדיה החברתית. בציוץ נוסף כשעתיים לאחר מכן, מאסק הוסיף כי הוא "עדיין מחויב לרכישה".

מניית טוויטר צנחה ב-18% בעקבות ההודעה הראשונית, אך הירידה התמתנה לאחר הציוץ השני, ועד הצהריים ירדו המניות בכ-8%.

מנכ"ל טסלה ו-SpaceX, האיש העשיר בעולם, ששוויו מוערך ב-220 מיליארד דולר, הודיע ​​בחודש שעבר כי בכוונתו לרכוש את טוויטר תמורת 44 מיליארד דולר, והוא צייץ בעבר כי אחת העדיפויות העיקריות שלו תהיה הסרת בוטים המפיצים דואר זבל מהפלטפורמה.

מאסק, שצפוי לשמש כמנכ"ל זמני של טוויטר אם העסקה תצא לפועל, יצטרך לשלם "דמי ביטול" של מיליארד דולר אם יחליט לסגת מן הרכישה.

במסמכים שהגישה לרשות ניירות ערך האמריקנית בתחילת החודש, הצהירה טוויטר שפחות מ-5% מהמשתמשים הפעילים היומיים ברבעון הראשון היו בוטים או חשבונות ספאם, מתוך סך של 229 מיליון משתמשים. מאסק דורש כעת, שהחברה תאשר זאת לפני שימשיך בעסקה.

עסקת טוויטר עוררה ביקורות רבות מצד גורמים בתעשייה, שהביעו חשש להתגברות הפצה של מידע שקרי ברשת החברתית אם תהיה בבעלותו.

לפי דיווחים נוספים, ועדת הסחר הפדרלית האמריקנית, ה-FTC, חוקרת את עסקת הרכישה הן בהיבט של הגבלים עסקיים והן בהיבט של אי עמידתו של מאסק בחשיפת המניות שבבעלותו לפני הצעת הרכישה בחלון זמן של 10 ימים המוגדר בחוק.

יש גם אנליסטים שציינו כי ייתכן שההודעה של מאסק על השהיית העסקה היא פעולה אסטרטגית כדי לנסות להוריד את המחיר שכבר הוסכם עליו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים