העסקה אושרה: אילון מאסק קונה את טוויטר ב-44 מיליארד דולר

הצדדים הכריזו הערב (ב') על עסקת הענק, שבמסגרתה תעבור הרשת החברתית המשפיעה לאיש העשיר ביותר בעולם ● העסקה מתבצעת לפי שווי של 54.2 דולר למניה – פרמיה של 38% לעומת השער שלה בתחילת החודש

רבים נוטשים את טוויטר בעקבות ניהולו של אילון מאסק.

הערב (ב') זה קרה: אחרי שורה של דיווחים והערכות בנושא דירקטוריון טוויטר אישר את מכירת החברה לאילון מאסק, בעסקת מזומנים של 44 מיליארד דולר. בכך יהיה מאסק, שהוא צייצן בולט בטוויטר כבר כמה שנים, הבעלים של הרשת החברתית, שיש לה הרבה פחות משתמשים מאשר פייסבוק, אבל היא הרבה יותר משפיעה ממנה מבחינת השיח.

העסקה מתבצעת לפי שווי של 54.2 דולר למניה – פרמיה של 38% לעומת השער שלה ב-1 באפריל, ממש לפני שנודע על הכוונה של מאסק לקנות את טוויטר. לאחר ביצועה, החברה תצא מהבורסה האמריקנית ותהפוך להיות פרטית.

המשא ומתן התנהל בשבועות האחרונים, לאחר שמאסק תקע יתד בטוויטר מוקדם יותר החודש כשרכש 9.2% מהמניות שלה – אחוז שנראה לא רב, אבל הפך אותו לבעל המניות הגדול ביותר בחברה. כבר מאז, כוונתו הייתה ברורה: הרצון להיות הבעלים של החברה כולה. בהמשך הוא הציע להנהלת טוויטר לרכוש אותה תמורת 42 מיליארד דולר – הצעה שלדבריו "היא הטובה ביותר והאחרונה שלי". בסופו של דבר, העסקה נסגרה על שני מיליארד דולר יותר – 44 מיליארד, כאמור.

"הנתיב הטוב ביותר עבור בעלי המניות של טוויטר"

מאסק הוא הבעלים של חברת הרכב החשמלי טסלה ושל חברת החלל SpaceX. הסיבה המרכזית שהוא רוצה לצרף את טוויטר לפורטפוליו של החברות שבבעלותו היא חופש הביטוי. בהודעה אודות הרכישה הוא צוטט כאומר ש-"חופש הביטוי הוא אבן היסוד של הדמוקרטיה, וטוויטר מהווה את כיכר העיר הדיגיטלית שבה נדונים נושאים שחיוניים לעתיד האנושות". בנוסף, אמר, "אני רוצה להפוך את טוויטר לטובה יותר מאי פעם על ידי העשרת המוצר שלנו בפיצ'רים חדשים, להעביר את האלגוריתמים שלנו לקוד פתוח, על מנת להגביר את האמון בהם, להילחם בבוטים של הספאם ולוודא שהמשתמשים הם אמנם אנשים אמיתיים. יש לטוויטר פוטנציאל אדיר, ואני מצפה לעבוד עם החברה ועם קהילת המשתמשים שלה כדי לממש אותו".

ברט טיילור, יו"ר מועצת המנהלים של טוויטר, אמר כי "ביצענו תהליך מלא של מחשבה ובחינה, על מנת להעריך את ההצעה של מאסק, תוך שהתמקדנו בערכים שלה, בוודאות ובהיבטים הפיננסיים. העסקה תניב לחברה סכום מכובד של מזומנים, ואנחנו מאמינים שזהו הנתיב הטוב ביותר עבור בעלי המניות של טוויטר".

פרג' אגרוואל, מנכ"ל טוויטר, אמר כי "יש לנו מטרה ורלוונטיות משפיעות על העולם כולו. העבודה של הצוותים שלנו לא הייתה חשובה יותר מאשר כיום".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים