לא רק מצייץ: מאסק הפך לבעל המניות הגדול ביותר בטוויטר

האיש העשיר ביותר בעולם קנה יותר מ-9% ממניות הרשת החברתית ● לפני ימים אחדים הוא ביקר את המדיניות שלה בכל הנוגע לחופש הביטוי וטען ש-"היא נכשלת בשמירה על עיקרון זה, ויש כאן ערעור של יסודות הדמוקרטיה"

אילון מאסק.

אילון מאסק אוהב – מאוד – את טוויטר. הוא מצייץ שם הרבה מאוד ומעורר באמצעות ציוציו תשומת לב מדי פעם, שלא לומר לעתים קרובות. באחרונה הוא הראה את האהבה הזאת בכך שקנה מניות של החברה בשיעור של 9.2% ממנה, ששוויין מוערך, על פי שער הסגירה בוול-סטריט ביום ו', בקרוב לשלושה מיליארד דולר (2.8 מיליארד, ליתר דיוק). בכך הפך מאסק לבעל המניות הגדול ביותר בטוויטר.

המשקיעים בטוויטר אהבו מאוד את החדשות מבית מאסק: לאחר פרסום הדיווחים על העסקה עלה שער המנייה של הרשת החברתית במסחר שלפני פתיחת שערי הבורסה האמריקנית היום בלא פחות מ-25%.

על פי מסמכים שהגישה טוויטר לרשות האמריקנית לניירות ערך (ה-SEC), מאסק רכש את המניות ב-14 במרץ.

הציוצים שמרמזים על הדרך שמאסק מסמן לטוויטר

באחרונה פרסם מאסק סדרת ציוצים שמהם ניתן להסיק לאיזה כיוון הוא רוצה להשפיע על הנהלת טוויטר לקחת אותה. הוא הביע לפני כמה ימים ביקורת על המדיניות של הרשת החברתית בכל הנוגע לחופש הביטוי של המצייצים – תחילה באמצעות סקר שפרסם ברשת החברתית, כתב הוא מאסק: "חופש ביטוי הוא דבר חיוני לדמוקרטיה מתפקדת. האם אתם חושבים שטוויטר מקפידה על עיקרון זה?" בציוץ עוקב הוא ציין כי "ההשלכות של הסקר הזה יהיו חשובות".

יום לאחר מכן פרסם מאסק ציוץ נוסף, שבו כתב: "בהתחשב בעובדה שטוויטר משמשת דה פקטו ככיכר העיר, כישלון בשמירה על עקרונות חופש הביטוי (במסגרתה – י"ה) מערער את יסודות הדמוקרטיה. מה עלינו לעשות?"

מאסק אמנם ביצע השקעה פאסיבית, אלא שלפי מומחים, בהיותו כעת בעל המניות הגדול בטוויטר, מאוד ייתכן שההנהלה תתחשב בדעתו, שלא לומר תפעל על פיה.

לאחר רכישת המניות בטוויטר עלתה בקרב גורמים בשוק השאלה האם הוא יחל להתמקד יותר בה ופחות בחברות שהוא הבעלים שלהן, ובעיקר טסלה ו-SpaceX. דן איבס מפירמת וודבוש, שעוקב מקרוב אחרי טסלה ופעילותו של מאסק, אמר כי לא צריך לדאוג: "מאסק ממשיך לבנות את האימפריה שלו ואני לא מוטרד מכך שהוא יסיר את העיניים שלו מהחברות שבבעלותו".

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים