יהושע בקולה, HP: "עסקי התוכנה של החברה שולשו בחמש השנים האחרונות"

"ב-2005 עמד נתח התוכנה מכלל מכירות HP על 1%, והשנה הוא צפוי להגיע ל-3%. אמנם מדובר על אחוזים מעטים, אבל אלו סכומים גדולים כשלחברה יש מחזור מכירות שנתי של יותר ממאה מיליארד דולרים" אמר בקולה, מנכ"ל HP ישראל ● בארבע השנים האחרונות, אמר בקולה, השקיעה HP בשינוי פניה סכום של 40 מיליארד דולרים, מתוכם 25 מיליארד ברכישות ו-16 מיליארד דולרים במו"פ ● לדבריו, "המשמעות היא התמקדות של החברה בשדות בעל ערך גבוה ב-IT, מיקוד בעסקי התוכנה, הליכה חזקה לארגוני אנטרפרייז וכן תיקון בעיות בהיצע שלנו"

"תמהיל ההכנסות של HP השתנה בשנים 2005-2010. במסגרת השינויים, הוחלט לשים דגש על פיתוח עסקי התוכנה. כך, ב-2005 עמד נתח התוכנה מכלל מכירות HP על 1%, והשנה הוא צפוי להגיע ל-3%. אמנם מדובר על אחוזים מעטים, אבל אלו סכומים גדולים כשלחברה יש מחזור מכירות שנתי של יותר ממאה מיליארד דולרים", כך אמר יהושע בקולה, מנכ"ל HP ישראל.

בקולה פתח את כנס בכירים של חטיבת התוכנה של HP ישראל. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ב') ומחר (ג'), במלון הסקוטי בטבריה. "החברה משתנה", אמר, "בחמש השנים האחרונות אנו מבחינים הן בצמיחה במכירות החברה, והן בשינוי בתמהיל הפנימי של מוצריה". כך, אמר בקולה, מחזור החברה גדל מ-85 מיליארד דולרים ב-2005, ל-125 מיליארד דולרים השנה. בתוכם, פירט, חלה הכפלה במכירות השירותים, בעיקר בגלל הרכישה של HP את EDS, חל קיטון במכירת המדפסות, וחל גידול בשיעור של פי 3 בעסקי התוכנה.

בארבע השנים האחרונות, אמר בקולה, השקיעה HP בשינוי פניה סכום של 40 מיליארד דולרים, מתוכם 25 מיליארד ברכישות ו-16 מיליארד דולרים במו"פ. המשמעות הסביר, "היא התמקדות של החברה בשדות בעל ערך גבוה ב-IT, מיקוד בעסקי התוכנה, הליכה חזקה לארגוני אנטרפרייז וכן תיקון בעיות בהיצע שלנו, שלא אפשרו לנו בעבר לחברה להיות מובילה בשוק".

"המנמ"רים נדרשים לאתגרים רבים" אמר בקולה, "סביבת ה-IT יקרה מדי לניהול ולתחזוקה, יש יישומים רבים מדי ומסובכים מדי, התשתית בלתי מנוצלת ומתקשה לענות על צרכים עסקיים, מימוש פרויקטי IT איטי מדי, קיים לחץ לצמצום ההוצאות מול גידול הדרישות העסקיות, והרגולציות הולכות וגדלות". בקולה סיים בציינו, כי "המענה של HP נועד לשחרר חלק מ-71% מתקציבי ה-IT המוקדשים לתחזוקה, ולהפנותם לחדשנות ולמיקוד עסקי".

לצלוח את המפץ המתגלגל

אבנר שטראוס, מנכ"ל שטראוס אסטרטגיה, הציג את הנושאים בהם על המנמ"רים להתמקד, כדי לצלוח את ה"מפץ המתגלגל", כהגדרתו. מיחשוב הענן, אמר, "הוא שינוי המצוי בהאצה, המייצר הזדמנות חסרת תקדים למנהלי ה-IT לבניית מודל אספקה גמיש ויעיל יותר". "בשנים הקרובות" ציין, "יתרבו המודלים ההיברידיים המשלבים שירותים בענן עם שירותי מיחשוב מסורתיים. האתגרים המרכזיים במימוש מוצלח של מודל הענן יהיו אבטחת המידע ללא פשרות, ניהול נבון ובקרה אפקטיבית של הביקושים וההקצאות של שירותי ה-IT. מומלץ לבצע בחינת מוכנות לענן, כדי להיכנס לתהליך באופן מנוהל ומושכל, ולהפיק ממנו את המיטב".

לגבי ממשל IT, אמר שטראוס, כי "הסנדלר עדיין הולך יחף, אפילו מאוד. כפי שגרמה הטמעת מערכות ה-ERP וה-CRM לשינויים מרחיקי לכת בפעולת הארגונים העסקיים, חייב ה-IT להטמיע כלים מתקדמים לניהול יעיל ושקוף של פעילותו. רק כך הוא יוכל להפוך מגוף המאפשר צמיחה, לשותף אמיתי לעשייה, המייצר ערך עסקי ברור".

השנים 2008 ו-2009, אמר שטראוס, "התאפיינו בשורת תקלות מרכזיות שהביאו להשבתת שירותי מיחשוב קריטיים בארגונים רבים. המורכבות האדירה שנוצרה בעקבות הפיתוח המואץ של המערכות בסביבת ה-Open, בצד העמקת הפיתוח של מערכות הליבה והתיישנותן, הגדילו את הסבירות לתרחישי כשל מהותיים". המענה, הסביר, הוא "מעבר מפיתוח ספוראדי, ברמה פרויקטאלית מבודדת, למודל 'פס ייצור' המשלב בין ניהול סדור של מהדורות וגרסאות, גיבוש מדיניות ואכיפתה על תהליכי הפיתוח והבדיקות, וניהול סביבות, בשילוב של מיכון לתיעוד השינויים והעברת גרסאות בין הסביבות, וכן מיכון הבדיקות".

לגבי השימוש בכלי המדיה החברתיים, אמר שטראוס כי "הן בקשר עם הלקוחות והם עם העובדים, אין זה כבר בגדר מותרות – זהו צו קיומי לכל ארגון חפץ חיים". הוא סיים בציינו את המעבר לעולם הניידות והניידים ואמר כי "מה שעשה ה-PC למיינפריים ב-1990 מחולל כיום ה-iPad ל-PC. הטכנולוגיות החדשות מאפשרות מעבר למצב של הרצה אוטומאטית של היישומים ארגוניים באופן חסר תלות בסוג הרכיב. לכן כדאי לחשוב נייד (סלולרי) מההתחלה, ולא לאחר מכן, ולשלבה בצורה מובנה באסטרטגיה הרב-ערוצית. ובעיקר: להקשיב – למשתמשים, לשוק, למגמות, וגם לשוק הצרכני".

אורי ברגמן, מנהל אגף התוכנה, HP ישראל, אמר, כי "אנו רואים צמיחה גדולה בפעילות האגף, בשל הפנמת החשיבות שבמיכון ה-IT הארגוני והצורך בניהול ומיכון השירותים העסקיים, BSM ו-BSA. תשתית IT חכמה ויעילה יותר נותנת ערך עסקי לארגונים".
ברגמן סיים בציינו כי "נמשיך לגדול במכירות בתחום השנה וב-2011".

דוברים נוספים ביומו הראשון של הכנס, היו אולריך פייפר, CTO לאזור EMEA, חטיבת התוכנה של HP, ורונן ערמון, סגן נשיא עולמי, ומנכ"ל BTO בחטיבת התוכנה העולמית של HP.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים