מצרים: הפגנות ענק אורגנו באמצעות פייסבוק

מאות הפגינו על מותו של הפעיל הפוליטי חאלד סעיד, שעל פי עדי ראייה נגרר על ידי שוטרים מקפה אינטרנט והוכה למוות ● רבים במצרים עוקבים אחר הגיוס של התמיכה הפוליטית ברשת החברתית, לקראת הבחירות לפרלמנט שייערכו השנה והבחירות לנשיאות שייערכו בשנה הבאה

מאות מתושבי מצרים הפגינו ביום ו' בקהיר ובערים נוספות על מותו של פעיל פוליטי – הפגנות שאורגנו באתר פייסבוק (Facebook) ועוררו במערב הערכות, כי יתכן שבקרוב צפויים שינויים פוליטיים במצרים.

הפעיל, חאלד סעיד, בן 28, נהרג באלכסנדריה. עדי ראייה ופעילים למען זכויות אדם דיווחו, כי שני שוטרים גררו את סעיד מקפה אינטרנט והיכו אותו למוות. גורמים רשמיים טענו, כי סעיד נחנק משקית של סמים, אך שני השוטרים יועמדו לדין. לפני מותו פרסם סעיד באינטרנט סרטון וידיאו ובו נראים שוטרים חולקים בשלל שמצאו בפשיטה על סוחרי סמים.

ההפגנות אורגנו בפייסבוק תחת הסיסמה "כולנו חאלד סעיד". רבים במצרים עוקבים אחר הגיוס של התמיכה הפוליטית ברשת החברתית, לקראת הבחירות לפרלמנט שייערכו השנה והבחירות לנשיאות שייערכו בשנה הבאה. נשיא מצרים, חוסני מובארק בן ה-82, אשר מכהן מאז שנת 1981, לא הודיע עדיין אם יתמודד פעם נוספת בבכירות. אם לא יתמודד, מעריכים כי בנו גמאל, בן 46, יתפוס את מקומו.

בקבוצת המחאה על מותו של סעיד נמנו כבר 180,000 תומכים, וראשי הקבוצה הורו להם ללבוש חולצות טי שחורות ולעמוד בדומיה לזכרו במקומות שונים. אחת הקבוצות שסולקה מהמקום בו אמורה הייתה לעמוד שבה ונאספה במקום אחר. "שוטרים, כיצד אתם יכולים לישון בלילה אחרי שאתם מענים אזרחים", הם קראו. קבוצות אחרות, קטנות יותר, קראו בקוראן. המארגנים קראו למוחים להיאסף בקבוצות קטנות כדי לא לעבור על החוק שאוסר להפגין.

פרשת מותו של סעיד מעוררת דאגה בקרב בעלי בריתה של מצרים, בארה"ב ובאירופה. פרשנים מציינים, כי כעת נותר לראות אם מתנגדי השלטון יצליחו לצבור תמיכה המונית בקרב 78 מיליון אזרחי מצרים ולהחליף את המשטר הנוכחי, שיכול להפעיל כנגדם את כוחות הביטחון הנרחבים של המדינה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים