להוציא תובנות מהשיש

קובי גיורא, ראש תחום דטה וניתוח נתונים באבן קיסר, מתאר כיצד צוות ה-IT שלו ומומחי נס - בנו מחסן נתונים והעלו את נתוני החברה לענן של מיקרוסופט

קובי גיורא, ראש תחום ניתוח נתונים בחברת אבן קיסר.

"כשהגעתי לחברה, לפני כשנתיים, מערכות ה-BI עבדו ישירות מעל המערכות התפעוליות – ובלא מחסן נתונים מרכזי. יחד עם מומחי נס (Ness) יצאנו לדרך: בשלב הראשון הקמנו תשתית נתונים חדשה על גבי Azure, הענן של מיקרוסופט (Microsoft), ומעליה בנינו מחסן נתונים מרכזי", כך סיפר קובי גיורא, ראש תחום ניתוח נתונים בחברת אבן קיסר.

החברה הישראלית הוקמה ב-1987 ועוסקת בעיצוב, ייצור ושיווק של משטחי קוורץ ופורצלן למטבחים, חדרי אמבטיה ושירותים, חיפוי וריצוף פנים ועיצוב פנים כללי. לאבן קיסר מפעלי ייצור וחברות שיווק והפצה בשבע מדינות, והמוצרים שלה נמכרים ביותר מ-50 מדינות בעולם. החברה נסחרת בנאסד"ק ובשנה שעברה מחזור המכירות שלה עמד על כ-600 מיליון דולרים. לחברה כ-1,700 עובדים.

רוב מערך ה-IT בחברה יושב בישראל, והוא כולל ארבע צוותים: תשתיות ותפעול, יישומים עסקיים, דיגיטל ושיווק וצוות הדטה, שבראשו עומד גיורא. לדבריו, "הבנו שעלינו לשדרג את מערך הדטה שלנו, היו לנו כמה מודלים של קליק וויו, אולם נדרשנו למערכות וליכולות רחבות יותר. וזאת, מתוך ראייה עתידית של התפתחות הדטה והשימוש בו. לכן, החלטנו להקים תשתית נתונים חדשה בענן, מבוססת כלים ותשתית של מיקרוסופט".

"במקביל להקמת התשתית הטכנולוגית נבנה גם הצוות", סיפר גיורא., "בתחילה לא היו לנו אנשי BI ונדרשנו ליועצים מקצועיים הבקיאים בטכנולוגיות הרלוונטיות של מיקרוסופט. בחרנו בצוות ה-BI והדטה של נס, בהובלת טניה שמואל ובני שריקי".

"אחרי שסיימנו לבנות את מודל הנתונים הראשון", ציין גיורא, "התחילו להבין בחברה את הפוטנציאל הגדול שיש בניתוח הנתונים, ואז 'התיאבון נפתח'. הכנו רשימת פרויקטים לפעולה, גייסנו, בעזרת נס, אנשי מקצוע נוספים והאצנו את קצב העבודה".

"היום", ציין גיורא, "הצוות עובד עם רוב המחלקות שבחברה על הקמת מודלים חדשים, כמו גם שיפור ושכלול של מודלים קיימים. בנוסף, אנו בוחנים פרויקטים נוספים להפיכת המפעלים לחכמים. נעשה זאת על בסיס חברות סטארט-אפ המציעות פתרונות מבוססי AI, תמונות ודטה, בתחומי פעילות שונים, כמו תחזוקה מונעת ובדיקות איכות".

"המטרה", סיכם גיורא, "היא שהארגון יקבל החלטות מושכלות, מבוססות נתונים, אשר יתרמו לשיפור של ביצועי החברה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים