אם סיפרה: אלקסה המליצה לבתי להשתתף באתגר טיקטוק מסוכן

"OMFG בת ה-10 שלי בדיוק ביקשה מאלקסה ב-אקו שלנו אתגר, וזה מה שהיא אמרה", צייצה האם בטויטר ● בצילום מסך שהאם צירפה לציוצה נראה כי הסייעת הקולית של אמזון אכן הציעה לילדה להשתתף באתגר "מחשמל" במיוחד

האם היא מסכנת את המשתמשים הקטנים שלה? אלקסה. אילוסטרציה.

בקשה תמימה של ילדה בת 10 מהסייעת הקולית אלקסה, הפועלת יחד עם מכשירי אקו של אמזון, חשפה בעיה מטרידה. הילדה, כך לפי הפרשה שאותה חשפה אמה בטוויטר באחרונה, רק ביקשה מאלקסה לאתר בעבורה "אתגר" לבצע, אחרי שסיימה מספר אתגרים ספורטיביים במהלך חופשת חג המולד ורצתה להתנסות בעוד כמה כאלו. אלא שאלקסה הציעה לה אתגר "מחשמל" במיוחד שמצאה באינטרנט – אתגר שבו אמורים להניח מטבע מתכת על מטען של נייד המחובר לחשמל, כך לפי ה-BBC.

העוזרת הקולית אלקסה של אמזון אמורה לסייע למשתמשים בחיפוש מידע ברשת, באיתור והשמעת מוזיקה, בהפעלת פריטים ביתיים ועוד, אך העובדה שהיא המליצה לאחרונה לילדה הצעירה לקרב מטבע לשקע החשמל בהחלט מעוררת חששות אצל רבים, במיוחד הורים.

ממשיכה להפיץ אתגרים מסוכנים. טיקטוק.

ממשיכה להפיץ אתגרים מסוכנים. טיקטוק. צילום: BigStock

אתגר הפני שיכול היה להיגמר באסון

אמה של הילדה, קריסטין ליבדהל, פתחה את הציוץ שלה וציינה: "OMFG בת ה-10 שלי בדיוק ביקשה מאלקסה ב-אקו שלנו אתגר, וזה מה שהיא אמרה", ואז שיתפה בצילום מסך שבו נראה כי אלקסה אכן הציעה לבתה: "חברי מטען טלפון בערך עד אמצע הדרך לשקע בקיר, ואז געי עם מטבע פני בשיניים החשופות (של התקע – ג"פ)".

מדובר באתגר טיקטוק מסוכן המכונה "אתגר הפני", שעליו המליצה אלקסה לילדה, שלפי דיווח של אמה היא למרבה המזל "חכמה מדי" מכדי לנסות לבצע את האתגר, שעלול להיות פשוט קטלני.

הפוסט של ליבדהל הפך ויראלי. הוא שותף עד כה אלפי פעמים וזכה ביותר מ-16 אלף לייקים – וטוב שכך. הפצה רחבה של הפרשה עשויה להבהיר להורים כי שימוש של ילדיהם באלקסה ללא כל פיקוח או השגחה עלול להיגמר בכי רע. 

אמזון הגיבה והתייחסה לחשיפה. החברה אמרה ל-BBC בהצהרה כי היא "נקטה פעולה מהירה" כדי לתקן את השגיאה החמורה של הסייעת הווירטואלית שלה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים