ח"כ מאיר שטרית: "צמצום של לימודי מדע בבתי הספר התיכוניים מסכן את עתיד המדע בישראל"

"צמצום ההשקעות במדע מלמד על כיוון שלילי", אמר ח"כ שטרית בדיון שנערך בוועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת בנושא דו"ח שפרסמה המועצה הלאומית למחקר ופיתוח (מולמו"פ) ● כמו כן, דנה הוועדה בהתפטרותו של פרופסור עודד אברמסקי - יו"ר המולמו"פ ● שר המדע הציע לפרופסור איציק בן ישראל לעמוד בראש המועצה

"צמצום לימודי המדע בבתי הספר התיכוניים מהווה סכנה לעתידה המדעי של מדינת ישראל. הדבר מצביע על כיוון שלילי באשר לדור המדענים הבא. עלינו לעודד את מדעני העתיד ולדעת לשמור על הידע הקיים שלנו". דברים אלו אמר אתמול (ב') ח"כ מאיר שטרית – יו"ר ועדת המדע והטכנולוגיה של הכנסת, בדיון שנערך על דו"ח המועצה הלאומית למחקר ופיתוח (מולמו"פ) לשנת 2009.

מנכ"ל המולמו"פ, רוני דיין, אמר בדיון, כי "ישראל נמצאת במקום הרביעי מבחינת מספר החוקרים בעולם, אבל במקום ה-28 מתוך 30 מדינות ה-OECD בפיתוח כוח אדם מדעי". הוא ציין, כי תקציב הממשלה במימון המו"פ ירד לכ-4% בלבד. דיין אמר עוד, כי מעבר למולמו"פ, אין גוף רשמי במדינה שמפקח על כספים למדע.

בחלק הראשון של הדיון, דנה הוועדה בהודעת ההתפטרות של יו"ר המולמו"פ, פרופסור עודד אברמסקי. זאת, לאחר שכשלו כל המאמצים להיענות לדרישתו ודרישת חבריו למועצה, להיות כפופים למשרד ראש הממשלה – ולא למשרד המדע. ח"כ שטרית אמר בנושא, כי הגיש הצעת חוק שמגדירה את מעמדה של המולמו"פ כתאגיד, אולם הממשלה התנגדה לכך – דבר שבסופו של דבר הוביל להתפטרות המועצה כולה.

פרופ' אברמסקי תקף את ראשי הממשלה האחרונים – אהוד אולמרט ובנימין נתניהו, שהבטיחו לו לדבריו, כי יעבירו את המולמו"פ למשרד הממשלה כפי שהיה בימיה הראשונים של המדינה. לדבריו, המועצה היא גוף מייעץ שצריך לייעץ לכלל הממשלה, ולא למשרד מסוים.

שר המדע, פרופ' דניאל הרשקוביץ, הגיב על התפטרותו של אברמסקי ואמר: "המחלוקת ביני לבין אברמסקי אינה היכן צריכה לשבת המועצה – אלא בגישה. אני מקבל את המציאות ומנסה לעשות כמיטב יכולתי, ולהוביל את פורום המדענים הראשיים מכל משרדי הממשלה". השר פרופ' הרשקוביץ אמר עוד, כי פנה לפרופ' איציק בן ישראל כדי שימלא את מקומו של אברמסקי וימנה מועצה חדשה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים