מתקפה נוספת על משתמשי פייסבוק אירעה בסוף השבוע

המתקפה - השניה ברציפות בסופי השבוע האחרונים - התבססה על סרטונים שהופצו בפייסבוק תחת הכותרת Distracting Beach Babes, שאליהם נלוו קישורים ליישומים עוינים ● ככל הנראה, במתקפה האחרונה נפגעו אלפים בודדים של גולשים

סוף השבוע האחרון היה השני ברציפות שבו מצאו עצמם משתמשי פייסבוק (Facebook) תחת מתקפה של מזיקים – כך דיווח פטריק רונלד, חוקר אבטחה מאוסטרליה אשר עובד בחברת Websense Security.

המתקפה התבססה על סרטונים שהופצו בפייסבוק תחת הכותרת Distracting Beach Babes, ואליהם נלוו קישורים ליישומים עוינים, כתב רונלד בהודעה שפרסם בבלוג של חברת האבטחה. בעקבות לחיצה על הקישור התבקשו המשתמשים להעניק ליישום גישה לפרופיל שלהם, ומשם נשלחו הודעות לחברים של המשתמשים. לאחר מכן, התבקשו המשתמשים להוריד נגן כדי לצפות בסרטון.

מתקפה זו זהה כמעט לחלוטין למתקפה שאירעה בסוף השבוע הקודם, ובעקבותיה התקבלו בחברת האנטי וירוס AVG מאות אלפי דיווחים על תוכנות עוינות. אולם, גרהאם קלולי, יועץ אבטחה בכיר בחברת האבטחה הבריטית Sophos, העריך את מספר הנפגעים במתקפה הנוכחית באלפים בודדים. "אפשר רק לתהות אם המתקפות נערכו במכוון בסופי שבוע – זמן שבו עשויים התוקפים לשער, כי אנשי האבטחה בחברות האנטי וירוס ופייסבוק עצמה מנמנמים", כתב קלולי בהודעה שפרסם בבלוג של חברת Sophos.

במקביל פרסם סטיבן אבנרו, סטודנט מ-Marist College בפוקיפסי שבמדינת ניו יורק, כי באג בקוד של פייסבוק מאפשר לפורצים למחוק חברים ללא צורך באישור מהמשתמשים. הבאג עשוי לאפשר לפורצים גם להפיץ דואר זבל, או אף תולעים, אמר אבנרו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים