פאראדיפ שינדו, מייסד וסגן יושב ראש ג'וניפר: "אנחנו הולכים להפוך לגוגל החדשה"

"נשנה את כללי המשחק בכל הקשור לתשתיות רשתות, ניהול מרכזי נתונים ואבטחת מידע, ונהפוך לגוגל החדשה", אמר שינדו, המשמש גם כמנהל הטכנולוגיות הראשי של ג'וניפר ● לדבריו, החברה תבצע זאת על ידי כך שתגרום "למהפכה שתציב אותנו בעמדת מובילות טכנולוגית על פני כל המתחרים"

23/05/2010 13:25

"ג'וניפר נטוורקס (Juniper Networks) הולכת לשנות את כללי המשחק בכל הקשור לתשתיות רשתות, ניהול מרכזי נתונים ואבטחת מידע", כך אמר פאראדיפ שינדו, מייסד, סגן יושב הראש ומנהל הטכנולוגיות הראשי של החברה, בראיון לאנשים ומחשבים שנתן בכנס השותפים העסקיים של ג'וניפר המתקיים בברצלונה. לדברי שינדו, "השינוי יגרם למהפכה שתציב את ג'וניפר בעמדת מובילות טכנולוגית על פני כל המתחרים, ובכך תהפוך בפועל ל-'גוגל (Google) החדשה'".

בתשובה לשאלה האם המושג "הרשת החדשה" אינו אלא סיסמה ומיתוג בלבד אמר שינדו, כי "אנחנו, בג'וניפר, מאמינים אך ורק בדברים האמיתיים. הפלטפורמה שהכרזנו עליה לפני חצי שנה הייתה הסנונית הראשונה במהפכת תשתיות התקשורת".

לגבי עולם האחסון, אמר שינדו, כי :ג'וניפר יוצרת מהפכה חדשה ומציע מודל חדש בשיטת "מזרח מערב" (חיבור ישיר בין השרתים). על מנת לממש אותו, יש צורך בתפיסה אחרת של פתרונות תקשורת ואבטחת מידע. הפתרון של ג'וניפר הוא מודל הפבריק (FABRIC), המאפשר חיבור בין מספר עצום של שרתים, ובכך משפר את הביצועים ביותר מפי שמונה. יתרון נוסף של מודל הרשת החדשה מאפשר ללקוח חסכון של עד 90% בחלק מהעלויות שהוא משלם עבור תפעול וניהול מרכז הנתונים".

פרט בבקשה על ארכיטקטורת 3-2-1 שעליה הכריזה ג'וניפר?

"על מנת שלקוח יעבור מהמודל המיושן, הקיים כיום, הוא צריך לבצע פרויקט מעבר ממודל רב-שכבתי למודל פשוט יותר, של שתי שכבות, ואז לעבור למודל השטוח שלנו, שהוא בעל שכבה אחת. ארכיטקטורת 3-2-1 תוכננה ונבנתה על מנת לממש את המעבר הזה בקלות, ולא משנה עד כמה מורכבת המערכת של הלקוח".

לאחרונה רכשתם את אקימה – חברה העוסקת בפתרונות ניהול תוכן. איך זה מסתדר עם המיקוד שלכם בעולם תשתיות הרשת?

"רכישת אקימה באה לענות על צורך גובר והולך של הלקוחות שלנו בטיפול במידע ותוכן. הרשת היא החשובה. על מנת לבסס ולחזק את היכולות שלנו בניהול ובקרה, החלטנו שהטכנולוגיה של אקימה מתאימה לנו לסל הפתרונות ואת זה אפשר יהיה לראות בקרוב".

שינדו אף התייחס לשיתופי פעולה של ג'וניפר עם חברות אחרות: "אנחנו מתמקדים בשיתופי פעולה עם יבמ (IBM) בתחום התמיכה והרשתות ועם דל (Dell) בעיקר בתחום המתגים והנתבים. אחד משיתופי הפעולה המרכזיים שלנו הוא עם VMware בכל הקשור ל-'רשת החדשה'. יש לנו גם שיתוף פעולה עם מיקרוסופט (Microsoft), בעיקר בתחום טכנולוגית מיחשוב ענן ומרכזי נתונים, וכן עם גוגל ו-HP".

אין ביניכם לבין HP תחרות, בעיקר לאחר שהיא רכשה את 3Com?

"אנחנו עובדים בשיתוף פעולה עם כל השחקנים הגדולים בשוק. לדעתי, גם HP תשתמש ברשת החדשה שלנו למרכזי הנתונים שלה, אם היא רוצה ביצועים משופרים והקטנת עלויות תפעול".

אתם רוצים להחליף את סיסקו (Cisco)?

"התפיסה שלה לגבי הרשת שונה משלנו בהרבה מובנים. אנחנו מספקים פתרונות פתוחים וסטנדרטיים. אנחנו מתכננים להיות מובילי הטכנולוגיה עבור כל משתמש רשת ואינטרנט. ג'וניפר רוצה לבצע מהפכה, להיות הגוגל החדשה. הפלטפורמה שלנו, שמבוססת על הרשת החדשה, מסמלת את הכיוון שאנחנו הולכים אליו".

הוא הוסיף, כי "הרשת החדשה היא פועל יוצא של החזון שלנו – 'מחברים את הכול'. ואמנם, בעזרת הרשת החדשה, כל רכיב שיש לו ממשק לרשת יוכל להתחבר אלינו, בין אם מדובר בטלפון נייד, במכונית חדשה, במקרר או במחשב נייד. זה לא דבר טריוויאלי". שינדו ציין, כי "כל פתרון שלנו, חדש כישן, עושה שימוש באותה מערכת – JUNOS".

אמרת שתאפשרו למשתמשים ולחברות לפתח יישומים ולהפיץ אותם בעזרת הרשת החדשה. למה אתה מתכוון?

"לנגד עינינו עומדים המודל המצליח של אפל (Apple) ויישומי ה-iPhone. אנחנו נאפשר לחברות ושותפים עסקיים שלנו לפתח פתרונות ויישומים משל עצמם, ואחר כך למכור אותם לחברות וארגונים אחרים. אבל אנחנו גם מתכוונים לאפשר לפרילנסרים לפתח בכוחות עצמם פתרונות ויישומים ולהפיץ אותם דרכנו. כמובן שכל יישום שכזה ייבדק במעבדות שלנו ויקבל אישור מאיתנו שהוא תקין. כי, בסופו של דבר, מדובר ברשת שהכול מבוסס עליה, ואם היישום יפגע בעבודתה – הוא עלול לפגוע בכולנו".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים