IDC: ייתכן ששיעור השימוש בתוכנות פיראטיות הגיע לשיא

חוקרי החברה ציינו, כי אם תימשך המגמה הנוכחית, הרי ששיעור השימוש בתוכנות ללא רישיון ברחבי העולם ב-2010 עשוי להיות דומה לזה שנרשם ב-2009 ● לדבריהם, "במדינות המתפתחות ירד שיעור הפיראטיות בקצת יותר מ-1%, ואם קצב זה יישמר בשנה הבאה - ייתכן ש-2009 תהיה שנת השיא של השימוש הפיראטי"

שיעור השימוש בתוכנות פיראטיות הגיע לשיא – כך מעריכה חברת המחקר IDC. חוקרי החברה ציינו, כי אם תימשך המגמה הנוכחית, הרי ששיעור השימוש בתוכנות ללא רישיון ברחבי העולם ב-2010 עשוי להיות דומה לזה שנרשם ב-2009.

החוקרים כתבו את הדברים בדו"ח שפרסמה החברה על שיעור השימוש בתוכנות ללא רישיון עבור ארגון BSA, שפועל נגד הפיראטיות. על פי הדו"ח, ב-2009 נעשה שימוש בתוכנות ללא רישיון ב-43% מהמחשבים ברחבי העולם, בהשוואה ל-41% ב-2008. ב-IDC מעריכים, כאמור, שמדובר בנתון שיא, וכי לאחר 2010 תירשם ירידה במספר המשתמשים בתוכנות ללא רישיון.

יצוין, כי שיעור השימוש בתוכנות פיראטיות גבוה במיוחד במדינות מתפתחות. בזימבבווה, למשל, הוא עומד על 92%. הגידול שהיה עד כה בשיעור העולמי מיוחס לעלייה המואצת בהיקף השימוש במחשבים במדינות מתפתחות. עם זאת, על פי IDC, שיעור השימוש בתוכנות פיראטיות במדינות מתפתחות נמצא בימים אלה במגמת ירידה – מה שישפיע בקרוב על השיעור ברחבי העולם.

לעומת זאת, היקף השימוש בתוכנות ללא רישיון בבריטניה נותר ללא שינוי – 27%. בריטניה נמצאת במקום השישי ברשימת המדינות בעלות שיעור הפיראטיות הנמוך ביותר. שיעור הפיראטיות הנמוך ביותר נרשם בארצות הברית, יפאן ולוכסמבורג. ככלל, ב-54 מדינות נרשמה ירידה בהיקף השימוש בתוכנה ללא רישיון, ורק ב-19 מדינות נרשם גידול.

"אם שיעור הפיראטיות יישאר באותה רמה בכל המדינות, הרי שהוא עשוי לעלות ב-2010 ב-1%", נכתב בדו"ח. "אולם, אם שיעור הפיראטיות ירד במדינות המתפתחות, אפילו ב-1% בלבד, הרי ששיעור הפיראטיות יישאר השנה דומה לזה שנרשם ב-2009".

"זה, בעיקרון, מה שאירע השנה", ממשיכים החוקרים. "במדינות המתפתחות ירד שיעור הפיראטיות בקצת יותר מ-1%, ואם קצב זה יישמר בשנה הבאה – ייתכן ש-2009 תהיה שנת השיא של השימוש הפיראטי".

"מהדו"ח עולה, כי ב-2009 נרשמה התקדמות מסוימת במלחמה בפיראטיות ברחבי העולם, אבל אסור להסתפק בשיפור הקל הזה", אמר רוברט הולימן, מנכ"ל BSA. "הפיראטיות פוגעת בחדשנות, ביצירה של מקומות עבודה חדשים, בצמיחה הכלכלית ובהכנסות של הממשלות ממסים. הממשלות ברחבי העולם חייבות להגביר את המלחמה בגניבות התוכנה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים