גוגל תשיק חנות מקוונת לספרים אלקטרוניים

החנות, אשר תיקרא Google Editions, תחל לפעול ביוני או ביולי, ותמנה במועד הפתיחה כחצי מיליון כותרים ● הצלמים והמאיירים שיצירותיהם נכללות בספרים כבר הגישו תביעה נגד ענקית החיפוש

גוגל (Google) הודיעה, כי תשיק חנות מקוונת לספרים אלקטרוניים. החנות, אשר תיקרא Google Editions, תחל לפעול ביוני או ביולי, ותמנה במועד הפתיחה שלה כחצי מיליון כותרים להורדה. המהלך צפוי להציב את ענקית החיפוש בתחרות ישירה מול אמזון (Amazon), ברנס אנד נובל (Barns & Noble) וחברות נוספות שמציעות להורדה ספרים אלקטרוניים.

בנוסף לחנות המרכזית שתפעיל גוגל עצמה, יוכלו סוחרי ספרים ומו"לים לארח חנויות Google Editions גם באתרי האינטרנט שלהם. ההודעה העלתה השערות רבות ביחס לכוונתה של גוגל להציע מחשבי לוח שיתחרו במכשירי קינדל (Kindle) ו-iPad, ובמכשירים נוספים לקריאת ספרים אלקטרוניים, דוגמת אלה של סוני (Sony). בניו יורק טיימס (New York Times) נטען בשבוע שעבר, כי מחשב לוח עם מערכת אנדרואיד (Android) של גוגל הוא "מחויב המציאות".

אולם, לא כולם נלהבים מהרעיון שגוגל תפעיל חנות לספרים אלקטרוניים. קבוצה של יוצרים, ובהם צלמים ומאיירים, כבר הגישה תביעה כנגד ענקית החיפוש, בטענה שיש בפעילות זו של החברה משום הפרה של זכויות יוצרים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים