בזק בינלאומי מעלה מרכז מיחשוב מבוסס ענן עבור החברה למתנ"סים; ההיקף: מאות אלפי ש'

הפרויקט, המבוסס על VMware, כולל VDI מלא בשולחנות העבודה של כ-3,000 מעובדי החברה למתנ"סים ● מאיר חן, מנמ"ר החברה למתנ"סים: "הרעיון לעבור לענן התגבש לאחר מלחמת לבנון השניה ומבצע עופרת יצוקה, שגרמו להשבתת המתנ"סים. המעבר לענן גם יביא לחיסכון של עד 40% בעלויות התחזוקה והלוגיסטיקה שלנו"

בזק בינלאומי משלימה בימים אלו פרויקט להקמת מרכז מיחשוב מבוסס ענן עבור החברה למתנ"סים. הפרויקט, שנמשך למעלה משנה, מבוסס על VMware, וכולל VDI מלא בשולחנות העבודה של כ-3,000 מעובדי החברה. ההיקפו הכספי הכולל מוערך במאות אלפי שקלים.

עד היום עבדה החברה למתנ"סים במתכונת קונבנציונלית של תחנות עבודה – מערך של מחשבים אישיים, חומרות ותוכנות, שחלקו התארח בבזק בינלאומי, אבל חייב טיפול בתשתיות. כעת, יוכלו עובדי החברה לעבוד מכל מחשב ומכל מקום בעולם, ולהפעיל מרחוק את כל היישומים. בין השאר, יוכלו העובדים לתפעל את מערכות ניהול ההדרכה, השכר, הדואר האלקטרוני, יישומי אופיס (Office) למיניהם, ועוד.

לדברי מאיר חן, מנמ"ר החברה למתנ"סים, הסיבה המרכזית שבגללה החלו בחברה לחפש פתרונות לניידות מלאה של העובדים, היא אירועי מלחמת לבנון השניה ומבצע עופרת יצוקה. "עקב ההפגזות, עובדים רבים שלנו לא יכלו להגיע למתנ"סים באזורי העימות, דווקא בימים בהם היו זקוקים להם יותר מכל", אמר חן בשיחה עם אנשים ומחשבים. "בתקופה זו החל להתגלגל הרעיון של חיפוש אחר פתרונות שיאפשרו לנו לתפקד בכל מצב".

חן ציין, כי מעבר ליעילות ולניידות, המעבר למיחשוב ענן יחסוך לחברה למתנ"סים עד 40% מהוצאות התחזוקה והלוגיסטיקה. לדבריו, "תפקידי הוא ליישם ולהתאים את הטכנולוגיה הכי חדשנית לטובת הארגון. המעבר לענן יאפשר לנו לעסוק בפיתוח מערכות חדשות לטובת כל המשתמשים שלנו, שימשיכו לקדם את פעילות החברה, הפרושה על פני 180 ישובים ומעסיקה כ-22 אלף עובדים.

פנינה ברקוביץ', מנהלת קבוצת אנטרפרייז בבזק בינלאומי: "המודל שיישמנו בנוי משני מרכיבי עלות בסייסים ללקוח. האחד הוא העלות הקבועה של התקשורת עם ספק האינטרנט, והשני הוא העלות המשתנה של שירותי ה-IT". לדבריה, הפרויקט כלל התקנה והטמעה מלאה – החל מרמת השרתים ומערך האיחסון, ועד לבניית תשתית מיחשוב כוללת.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים