אינטואיט עתידה לרכוש את קרדיט קארמה בכשבעה מיליארד דולר

ענקית הפיננסים האמריקנית הוותיקה רוכשת את חברת הסטארט-אפ האמריקנית גם היא, אשר לה עשרות מיליוני משתמשים שמפיקים באמצעות פלטפורמה חינמית שלה דו"חות אשראי, וכן נעזרים בה לחיפוש וקניית שירותים פיננסיים אחרים

אינטואיט

ענקית הפיננסים האמריקנית אינטואיט קרובה לסיום עסקה לרכישת חברת קרדיט קארמה, בסכום העומד על כשבעה מיליארד דולר, במזומן וגם במניות, כך על פי הוול סטריט ג'ורנל.

העסקה תדחוף את ענקית התוכנה לניהול חשבונות יותר אל עבר תחום המימון הצרכני, כך אמרו אנשים המכירים את המהלך. קרדיט קארמה, כיום חברה בבעלות פרטית, יכולה למצוא את עצמה בבעלות אינטואיט כבר היום (ב'), כך לפי גורמים רשמיים, אלא אם כן העסקה לא תצלח.

Intuit עומדת מאחורי שירות הגשת המס אונליין האמריקני, TurboTax שמו, המשמש מיליוני אנשים. מלבד TurboTax, אינטואיט ידועה גם בשירותים QuickBooks שלה, המשמש עסקים, וב-Mint, פלטפורמת תקצוב מקוונת המציגה גם מוצרים פיננסיים לגולשים. בגדול, הפורטפוליו של אינטואיט כולל מוצרי תוכנה לניהול מסים ומערכות ניהול לעסקים קטנים ולעצמאים.

בשנה שעברה פתחה החברה מרכז פיתוח טכנולוגי בישראל. עוד לפני כן, ב-2014, רכשה הענקית האמריקנית את הישראלית צ'ק ביותר ממיליארד שקלים. כיום מוערכת אינטואיט ב-77 מיליארד דולר.

קרדיט קארמה

קרדיט קארמה

קרדיט קארמה הינה חברת מימון אישי רב-לאומית אמריקנית, שנוסדה ב-2007. היא מוכרת בעיקר בזכות הפלטפורמה החינמית שלה, המאפשרת למשתמשים ניהול אשראי וניהול פיננסי, שבנוסף יודעת גם להכין חישובי מסים להגשות לרשויות, לסייע בפיקוח על מאגרי רכוש, ומספקת כלים לזיהוי ושגיאות בדו"חות אשראי, כמו גם גישה חופשית לדירוג האשראי ולהיסטוריית ההלוואות של הגולש.

כאמור, כל השירותים של קרדיט קארמה חינמיים לצרכנים, כשהשירות מתפרנס מפרסומות ממוקדות למוצרים פיננסיים. אלו מקזזות את עלויות המוצרים והשירותים החינמיים. קרדיט קארמה מרוויחה גם הכנסות ממלווים, שמשלמים לה כאשר הפלטפורמה ממליצה בהצלחה עליהם ללקוחות.

קרדיט קארמה הוערכה בכארבעה מיליארד דולר במכירת מניות פרטיות לפני כשנתיים. החברה מגובה כיום על ידי קרנות כמו חברת המניות הפרטית סילבר לייק ומיזם הטכנולוגיה הפיננסית ריביט קפיטל, והרכישה תביא, על פי הערכות, לעלייה מהירה ביכולותיה. ב-2019 קיוותה קרדיט קארמה לצאת בנפקה ראשונית לציבור, אך מצב שוק ההנפקות המאכזב, שבו נצפו התחלות רעועות לחברות מצליחות לכאורה כמו אובר, כנראה גרם לה לקבל רגליים קרות.

אם העסקה תצא לפועל, קרדיט קארמה תמשיך לפעול כישות עצמאית, והמנכ"ל שלה, קנת לין, יישאר בתפקידו. איחוד הכוחות המתוכנן יכול לייצר יתרון בעבור שתי החברות מול הלקוחות, מכיוון שמנעד הנתונים הכספיים שאליהם יש לשני הגופים הפיננסיים גישה – יורחב מאוד.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים