אקזיט ענק כחול לבן: פורסקאוט נרכשת תמורת 1.9 מיליארד דולר

הרוכשת היא אדוונט אינטרנשיונל, קרן הון-סיכון פרטית מבוסטון ● המוצר של החברה מנטר רכיבי רשת ממאות ספקים בלי צורך בהתקנת תוכנה או ברכישת חומרה - ופותר את בעיות האבטחה שהתגלו בעקבות כך

נרכשת. פורסקאוט

אומת הסטארט-אפים מוציאה מקרבה עוד אקזיט ענק: פורסקאוט הישראלית נרכשת תמורת 1.9 מיליארד דולר במזומן – כך פורסם היום (ה') אחר הצהרים. הרוכשת היא אדוונט אינטרנשיונל, קרן הון-סיכון פרטית, שיושבת בבוסטון ומנהלת נכסים בסך של יותר מ-50 מיליארד דולר. בעלי המניות של חברת הסייבר הישראלית הנרכשת יקבלו עבור כל מנייה סכום של 33 דולר. העסקה צפויה להסתיים ברבעון השני השנה והייתה שותפה לה קרוספוינט קפיטל פרטנרס, כמשקיעה וכיועצת. שווי הרכישה עומד על 30% יותר משוויה של החברה נכון למחצית אוקטובר, אז החלו הדיונים על העסקה.

פורסקאוט הוקמה בשנת 2000 על ידי שישה מייסדים: היו"ר, חזי ישורון; דורון שקמוני; סמנכ"ל הטכנולוגיות, עודד קומאי; דרור קומאי, שמשמש כארכיטקט ראשי; נוגה אלון; ועודד עמיר. היא מאוגדת כחברה אמריקנית והמטה שלה נמצא בסן חוזה שבקליפורניה, שם יושב גם מנכ"ל החברה, מיכאל דה סזרה – לשעבר נשיא מק'אפי, שיישאר בתפקידו גם לאחר הרכישה.

בתחילת דרכה התמקדה פורסקאוט בפיתוח מוצר הטעיה בסייבר, שהקדים את זמנו. ב-2005 החברה הסבה את הפלטפורמה שלה ל-NAC (ר"ת Network Access Control), בקרת גישה לרשת הארגונית. ב-2010, לאחר הופעת ה-iPad, כשהמוצר נכנס לרשתות ארגוניות וצמחה מגמת ה-BYOD (הבא.הביאי את מכשירך לעבודה), ועמה הקצאת הרשאות לפי זיהוי המשתמש – החל ביקוש למוצר הנראות של פורסקאוט. החברה הונפקה בנאסד"ק באוקטובר 2017 על פי שווי של 800 מיליון דולר ובחלוף פחות משנתיים היא הייתה שווה יותר מכפול מכך – למעלה מ-1.6 מיליארד. היום, כאמור, היא נקנתה ב-1.9 מיליארד. פורסקאוט היא אחת משלוש חברות האבטחה הציבוריות הישראליות היחידות, והכנסותיה צומחות בשיעור שנתי דו ספרתי.

הטכנולוגיה של החברה מנטרת רכיבי רשת של מאות ספקים, באמצעות חיבור לרשת התקשורת ובלי צורך בהתקנה של תוכנות קצה או רכישת חומרה. בנוסף, באמצעות ממשקים לרכיבים ברשת, היא מבצעת עשרות פעולות לתיקון פערי אבטחה שהתגלו. לקוחותיה הם ארגונים גדולים יחסית, בהם גופים פדרליים בארצות הברית וארגוני תעשייה. לחלקם יש יותר ממיליון מחשבים, ובסך הכל היא מסייעת להגן על עשרות רבות של מיליוני מחשבים.

בנובמבר 2018 קנתה פורסקאוט את סקיוריטי מאטרס ב-113 מיליון דולר. המניע לרכישה היה שהאינטרנט של הדברים יביא לגידול עצום בכמות המכשירים בארגונים. הנרכשת מספקת שקיפות לרשתות OT (רשתות תפעוליות), שנפוצות במפעלים ובמתקני תשתית. רשתות אלה, כגון תשתיות חשמל, היו בעבר סגורות, וזה השתנה.

הגדרה מחדש של הסגמנטציה של הרשתות הארגוניות

אורי ניישטיין, מנכ"ל פורסקאוט ישראל, אמר בעבר בראיון לאנשים ומחשבים כי "הפתרון שלנו מספק לארגונים שקיפות מלאה על כל רכיבי הרשת שלהם, שהיא בסיס הכרחי לכל הגנת סייבר. כיום, מנהלים פשוט לא יודעים מה יש להם ברשת הארגונית. היינו בארגונים שהראינו להם שיש אצלם 30% עד 60% יותר מכשירים ממה שחשבו. רוב הפריצות בשנים האחרונות מתחילות מהמשאבים הפחות חשובים לארגון, מהחוליה החלשה, מקבלן משנה. הנראות היא הבסיס שלנו לספק יכולות שליטה".

אורי ניישטיין, מנכ''ל פורסקאוט ישראל. צילום: יח"צ

אורי ניישטיין, מנכ"ל פורסקאוט ישראל. צילום: יח"צ

הוא הסביר כי "הצורך בסגמנטציה של רשתות המחשבים נובע מכך שלאחר שהאקרים משתלטים על מחשב מסוים ברשת, הם עוברים משם למחשבים האחרים. זו תולדה של רשתות שטוחות וכאוס בעולם ה-IT. הגדרנו מחדש את הסגמנטציה של רשתות לרוחב הארגון והשקנו פתרון חדש המבוסס ענן. המוצר מסייע לארגונים להאיץ פרויקטים בתחום, עונה על הצורך לאבטח אפליקציות חיוניות, ממזער את החשיפה הגוברת שמייצרים מכשירי אינטרנט של הדברים, ומגביל את אפשרויות התנועה הרוחבית של איומים ואת טווח הפגיעה שלהם בטופולוגיית רשת שטוחה".

לדברי ניישטיין, "הדרישות ממערכי האבטחה בארגונים גדולות מאי פעם. ההאקרים מוכיחים פעם אחר פעם את היכולת שלהם לנצל את ההיקף ההולך ומיטשטש של הרשת הארגונית ולבצע תנועה בלי הפרעה לרוחב רשתות. הצורך להבין מה נמצא ברשת הוא חלק מה-DNA שלנו, ואנחנו משתמשים בגישה זו, של 'נראות קודמת לכל', כדי להעניק ללקוחות יתרון אל מול התוקפים, עם סגמנטציה אמיתית, שמקיפה את כל הרשת הארגונית המורכבת, שכוללת משרדים, דטה סנטרים, קמפוסים, ענן ו-OT. אנחנו אומרים ללקוח הארגוני: 'הכר את עצמך, דע על מה אתה מגן'. נדרש ליצור מידע בעל ערך אודות מה שקורה ברשת הארגונית, ואנחנו מסייעים לתפעל את מערכי האבטחה נכון יותר, עם מתן משמעות של האיום על הרשת הספציפית והיערכות מראש לבעיות שקשה לחזותן. כך ניתן לצמצם את הסיכונים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים