משה ליכטמן, מיקרוסופט: "חברות הסטארט-אפ בישראל משנות את כללי המשחק של ה-IT העולמי"

"החברות הללו מצביעות על החדשנות הרבה הקיימת בישראל, על היכולת לחשוב מחוץ לקופסא", אמר ליכטמן, סגן נשיא מיקרוסופט העולמית ונשיא מרכז המו"פ של החברה בישראל ● לדבריו, שלוש מגמות מרכזיות צפויות לאפיין את עולם ה-IT בזמן הקרוב: מיחשוב ענן, ממשק משתמש טבעי ורשתות חברתיות

"יש בארץ אנשים מדהימים העובדים באלפי חברות סטארט-אפ. החברות האלה מצביעות על החדשנות הרבה הקיימת בישראל ועל היכולת לחשוב מחוץ לקופסא, הן יצירתיות והן משנות את כללי המשחק של תעשיית ה-IT העולמית", כך אמר משה ליכטמן, סגן נשיא מיקרוסופט (Microsoft) העולמית ונשיא מרכז המו"פ של החברה בישראל.

ליכטמן פתח את כנס החדשנות Think.Next10 שערך מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל והתקיים אתמול (ד') בהאנגר 11 בנמל תל אביב. לדבריו, השנה החולפת העידה על יכולת ההתאוששות הכלכלית של המשק ותעשיית המיחשוב, אולם היו לה גם מאפיינים טכנולוגיים חשובים. כך, ציין ליכטמן, הוכפל מספר המכשירים המקושרים לעומת מספרם ב-2008 והוא חצה את רף המיליארד. הוא הוסיף, כי מספר הטלפונים החכמים שחוברו ב-2009 לרשתות מהירות עבר את מספר המחשבים שחוברו אליהן.

לדברי ליכטמן, שלוש מגמות מרכזיות צפויות לאפיין את עולם ה-IT בזמן הקרוב: מיחשוב ענן, ממשק משתמש טבעי ורשתות חברתיות. הוא ציטט מחקר של גרטנר (Gartner) שעסק במיחשוב ענן וקבע, כי בתוך שנתיים, 40% מהארגונים יעשו שימוש בטכנולוגיה זו. "מגמת מיחשוב הענן משפיעה על מיקרוסופט ואנו משתלבים בה במלוא המרץ", אמר. לדבריו, "החזון הוא שענן אחד משרת הרבה מכשירים – והוא קורם עור וגידים".

הוא הוסיף, כי ממשק משתמש טבעי, שיביא לשימוש נרחב יותר במסכי מגע ובממשקים מבוססי ראייה וקול, ושיפחית את השימוש בעכבר ובמקלדת.

ליכטמן הגדיר את הרשתות החברתיות כ-"דבר החם ביותר שקורה. הן משלבות בין ההוויות השונות: הארגוני-עסקי, החברתי והמשפחתי. הן מממשות את הפעילות החברתית המקוונת בצורה רבה".

עוד אמר ליכטמן, כי תקציב המחקר והפיתוח השנתי של מיקרוסופט עומד על 9.5 מיליארד דולרים וכי החברה עוסקת במחקר בעשרות תחומים שונים. מרכז המו"פ של מיקרוסופט בישראל שבראשותו מונה יותר מ-600 חוקרים ומפתחים, "בתחומים האסטרטגיים ביותר למיקרוסופט העולמית", אמר.  כך, הדגיש, בתערוכה שלצד הכנס הוצגו 40 טכנולוגיות חדשות, פרי פיתוח של חברות סטארט-אפ ישראליות, כמו גם של מרכז המו"פ בישראל ומרכזי מו"פ אחרים של מיקרוסופט ברחבי העולם.

ליכטמן סיכם את דבריו באמרו, כי "זהו רק קצה קצהו של הקרחון, המבטא תהליך מואץ של שינויים טכנולוגיים. חשוב לשתף פעולה יחדיו, בין תעשיית ההיי-טק, קרנות ההון סיכון וחברות הסטראט-אפ".

ד"ר אילן שפילינגר, סגן נשיא קבוצת ה-Xbox במיקרוסופט, הציג את פרויקט NATAL, הממשק העתידי למשחקים של החברה. הוא אמר, כי מדובר ב-"אינטראקציה מסוג חדש בין בני אדם לבין המחשב, תוך שימוש בתנועות גוף ובדיבור". לדבריו, ממשק המשתמש הטבעי מושג באמצעות מצלמת תלת מימד, מיקרופון המסוגל להפריד קולות ולפענח אתם וכן אמצעים לזיהוי תנועה. "לראשונה נעשה שימוש במצלמה תלת-מימדית, המאפשרת לזהות הרבה יותר ממספר מצומצם של נקודות בחלל תלת מימדי", אמר. הוא הוסיף, כי "הטכנולוגיה של מיקרוסופט מאפשרת לזהות עד 48 נקודות שונות בחלל, ובאמצעות כך היא גורמת לזיהוי תנועה מורכב, יחסית, של איברים של אדם אחד או יותר, עד לרמת הפרדה של אצבעות בודדות".

יתרון נוסף של המצלמה, ציין שפילינגר, הוא יכולתה לפעול בכל תנאי תאורה, לרבות חושך מוחלט, כיוון שפעולתה איננה מבוססת על אור.  המיקרופון מסוגל לקלוט כמה קולות במקביל, ובאמצעות חומרה ותוכנה – להשקיט רעשי רקע ולהפריד בין קולות שמגיעים ממקורות שונים. "NATAL נועדה להעשיר את חוויית המשחק", אמר. "יצרנו עבור מפתחי משחקים ויישומים את האפשרויות לנצל את השלטים הקיימים בצורה יותר טובה, באמצעות שילוב תנועות גוף, שימוש בפקודות קוליות ועוד".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים