אפל הציגה את הגירסה הבאה של מערכת ההפעלה ל-iPhone ,iPad ו-iPod Touch

iPhone OS 4 תכלול כמאה תכונות חדשות, בהן בהן זום דיגיטלי, בודק איות, חיבור למקלדת בלוטות', ריבוי משימות, ופרסום ● הגירסה תתאים רק למכשירי iPhone 3Gs ולמכשירי iPod Touch מדור שלישי, ותהיה זמינה להורדה בקיץ הקרוב למכשירי iPhone, ובסתיו הקרוב למכשירי iPad ● סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל: "עד היום מכרנו כ-50 מיליון מכשירי iPhone, וכ-450 אלף מכשירי iPad"

סטיב ג'ובס, מנכ"ל אפל (Apple), הציג בסוף השבוע, במפגש עיתונאים שנערך במשרדי החברה בקליפורניה, את iPhone OS 4 – הגירסה החדשה של מערכת ההפעלה של החברה, שתשמש גם את מכשירי ה-iPad וה-iPod Touch.

הגירסה החדשה תכלול כמאה תכונות חדשות – בהן זום דיגיטלי, בודק איות, חיבור למקלדת בלוטות', ועוד. לדברי ג'ובס, תוספת התכונות לא תפגע בביצועי המכשיר ובאורך חיי הסוללה. בנוסף, הגירסה תכלול ריבוי משימות ופרסום, ובכך מקווה אפל להשיג יתרון על פני מערכת ההפעלה של גוגל (Google). הגירסה תתאים רק למכשירי iPhone 3Gs ולמכשירי IiPod Touch מדור שלישי, ותהיה זמינה להורדה בקיץ הקרוב למכשירי iPhone, ובסתיו הקרוב למכשירי iPad.

יכולת ריבוי המשימות, שהעדרה גרם לביקורות נוקבות על מערכת ההפעלה, תאפשר כעת הפעלה של כמה יישומים במקביל – כמו, למשל, קבלת שיחה בסקייפ (Skype) גם כאשר לא נמצאים בתוך היישום, או קבלת שיחה תוך כדי המשך ניווט, וכדומה. שיפורים נוספים שהציג ג'ובס קשורים לשימוש ארגוני במכשירים, והם מאפשרים לעדכן ולשגר יישומים למכשיר מהמערכות הארגוניות ולא באמצעות חיבור ל-iTunes, הצפנת אי-מיילים, הגנת מידע מתקדמת ועוד.

ג'ובס במפגש גם את פלטפורמת הפרסום ליישומים – iAd, שתוטמע במערכת ההפעלה, ואמר, כי היא תאפשר למפתחים מצד שלישי להרוויח כסף ולהמשיך להציע יישומים ללקוחות אפל. הפלטפורמה תאפשר להציג פרסומות בתוך היישומים, וג'ובס ציין, כי מפתחי היישומים יקבלו 60% מהכנסות הפרסום.

לדבריו, בהתחשב בכך שמשתמש ה-iPhone הממוצע מבלה 30 דקות מדי יום בשימוש ביישומים, הפלטפורמה החדשה תאפשר לשגר מיליארד מודעות מדי יום למכשירים הניידים של החברה. מנכ"ל אפל גם אמר, כי עד כה נמכרו יותר מ-50 מיליון מכשירי iPhone וכ-450 אלף מכשירי iPad. חנות היישומים כוללת כיום כ-185 אלף סוגי יישומים, ועד כה הורדו ממנה כארבעה מיליארד עותקים.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים