מדיניות חדשה בפייסבוק: תאסוף עליכם נתוני מיקום

על פי הודעה שפורסמה בבלוג של הרשת החברתית, יאפשרו השינויים המתוכננים לפייסבוק לאסוף נתוני מיקום ולשתף פרטים כלליים של המשתמשים עם אתרי אינטרנט "שאושרו מראש" בפלטפורמה שלה

כאשר הכריזה פייסבוק (Facebook) לפני כשנה על שינויים במדיניות הפרטיות, התחוללה מהומה, נערכו מחאות פומביות, ארגוני צרכנים איימו להגיש תלונות לרשויות ובסופו של דבר נאלץ מייסד פייסבוק, מארק זוקרברג, לפרסם הכאה פומבית על חטא. הפעם, בניסיון למנוע מהומה דומה, מפרסמת פייסבוק מראש את הכוונה לערוך שינויים במדיניות – בתקווה למנוע מהומה דומה.

על פי הודעה שפרסם ביום ו' בבלוג מייקל ריכטר, סגן ליועץ המשפטי הראשי של פייסבוק, יאפשרו השינויים המתוכננים לפייסבוק לאסוף נתוני מיקום ולשתף פרטים כלליים של המשתמשים עם אתרי אינטרנט "שאושרו מראש" בפלטפורמה של פייסבוק. המשתמשים יוכלו, כמובן, לחסום את האפשרות לשיתוף המידע.

השינויים יאפשרו, על פי ריכטר, "להציע מוצרים חדשים ומלהיבים שאנו מתכננים. חלק מהמוצרים נמצאים עדיין בפיתוח והפיתוח של חלק אחר מהמוצרים עדיין לא החל". משתמשי פייסבוק יוכלו להגיב על השינויים המתוכננים עד 3 באפריל.

למרות שכוונותיה המדויקות של פייסבוק אינן ברורות עדיין, ציין ריכטר שהשינויים המתוכננים באתר יעניקו "הזדמנויות מעניינות לשיפור השיתוף והתקשורת עם אנשים אחרים ועם גורמים נוספים". בין השאר, ניתן יהיה להוסיף לחברים הרשומים באתר תגיות מיקום, ולא רק לתמונות או סרטונים. על פי ידיעה שהופיעה בתחילת החודש בניו יורק טיימס תכריז פייסבוק בקרוב על מנגנון מיקום חדש.

מנגנון נוסף יאפשר "לאתרי אינטרנט ויישומים מצד שלישי שאושרו מראש" לעשות שימוש בפלטפורמה של פייסבוק כדי לקבל נתונים מסוימים על המשתמשים, ובכלל זה שם, תמונה, רשימת חברים ופרטים ציבוריים נוספים שהוזנו לחשבון – כל עוד נמצאים בפייסבוק. כך ניתן יהיה ליהנות מתקשורת עם החברים גם באתרי אינטרנט אחרים, כל עוד נמצאים גם הם באותו אתר, על פי המדיניות החדשה.

שאר השינויים מתייחסים למפתחים ולאתרי אינטרנט מצד שלישי, אשר יידרשו "למחוק את כל הנתונים" שמקורם בפייסבוק לבקשת המשתמשים. כן ייאסר על אתרי אינטרנט מצד שלישי להעביר את הנתונים שמקורם בפייסבוק לרשתות פרסום דוגמת אלו של AOL, גוגל (Google) ו-DoubleClick.

פרטים נוספים על המדיניות החדשה יפורסמו בחודש הבא, בוועידת המפתחים F8 שתיערך בסן פרנסיסקו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים