נובל סירבה להצעת הרכישה של קרן הגידור אליוט

ההצעה של אליוט עמדה על 1.8 מיליארד דולרים ● מנובל נמסר, כי "מדובר בסכום בלתי ראוי", למרות שהצעת הרכישה היא בגובה 115% מערכה של החברה, כפי שנסחרה בבורסה ב-4 לינואר השנה

נובל (Novell) דחתה אתמול (ש') את ההצעה שהגישה לה קרן הגידור אליוט (Elliott Associates) להירכש תמורת כמעט שני מיליארד דולרים, ומסרה, כי הסכום בו נקבה אליוט "בלתי ראוי".

בתחילת החודש קיבלה נובל הצעת רכישה של 1.8 מיליארד דולרים מאליוט, שבבעלותה כבר מצויות 8.5% ממניות החברה. ההצעה העידה על שווי חברה של כמעט שני מיליארד דולרים, ונקבה בסכום של 5.75 דולרים למניה – שווה ערך ל-1.972 מיליארד דולרים.

"לאחר שבחנו את ההצעה, יחד עם מנהלי הכספים של החברה ויועציה הכלכליים והמשפטיים, הגיעו חברי ההנהלה של נובל למסקנה, כי ההצעה של אליוט היא בלתי ראויה וממעיטה בערך החברה, כמו גם בפוטנציאל הצמיחה העתידי שלה", מסרו חברי הדירקטוריון בהודעה.

בהודעה נמסר עוד, כי חברי ההנהלה מחויבים לבעלי המניות של נובל, וכי הם יעשו הכל על מנת להעלות את ערכה. "נחפש דרכים חלופיות להגדלת שווי הערך של החברה עבור המשקיעים. נעשה זאת באמצעות השבת הון לבעלי המניות, בניית שותפויות אסטרטגיות, עזרה מקרנות הון סיכון, וגם באמצעות בדיקת אופציות נוספות למכירת החברה".

על פי דיווחיה של נובל, לרשותה עומדת קופת מזומנים של כ-650 מיליון דולרים, וכן כ-600 מיליון דולרים בהשקעות קצרות מועד. הצעת הרכישה האמורה היא בגובה 115% מערכה של נובל, כפי שנסחרה בבורסה ב-4 לינואר השנה, אז החלה אליוט בפעילות גלויה לקראת הצעת הרכישה.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים