מיקרוסופט, אמזון, דל ו-HP מתכוננות לייצר חלק מהחומרה מחוץ לסין

לפי הדיווחים, דל ו-HP יכולות להעביר עד 30% מהייצור של המחשבים הניידים שלהן מהמדינה שאיתה מנהלת ארה"ב מלחמת סחר קשה דל כבר דיווחה על ניסוי שהיא מפעילה להפקת מחשבים ניידים בטייוואן

משפיעה על שרשראות האספקת. מלחמת הסחר סין-ארצות הברית. צילום: BigStock

מיקרוסופט, אמזון, דל ו-HP הן חלוצות ענקיות הטכנולוגיה האמריקניות ששוקלות להעביר את ייצור חלק מפריטי החומרה שלהן אל מחוץ לסין.

על פי דיווח ב-Nikkei, דל ו-HP מעוניינות להעביר עד 30% מהייצור של המחשבים הניידים שלהן מסין למדינות אחרות, כש-דל כבר החלה לבצע הלכה למעשה פיילוט לייצור מחשבים ניידים בטייוואן, כך נטען בדיווח.

מיקרוסופט עשויה להעביר חלק מחומרת ה-Xbox לייצור במקומות אחרים ואמזון, לפי הדיווחים, עתידה להניע אל מחוזות אחרים חלק מהייצור של מכשירי ה-Kindle והרמקולים החכמים שלה, Echo, אף היא.

המהלכים המתוכננים הללו מגיעים בתגובה למלחמת הסחר המתמשכת בין ארה"ב לסין. כשמסים בגובה 25% הושתו בארה"ב על יבוא סחורות מסין בשווי 200 מיליארד דולר הדבר כבר העלה את המתח בין המדינות. החששות הן כי אם ימשיכו החברות לייצר בסין, מסים אלו עלולים לגרום למחיריהם של מחשבים ניידים וקונסולות המשחקים להאמיר.

אמזון ומיקרוסופט, HP ו-דל אינן ענקיות ההיי-טק היחידות שישקלו להעביר לפחות חלק מהייצור שלהן החוצה מהמדינה האסיאתית. לפי הדיווח של Nikkei, החברות Acer ו-ASUS חוקרות גם הן אופציה לייצור מחוץ לסין. הוול סטריט ג'ורנל דיווח באחרונה כי נינטנדו העבירה כמה מפסקים, ובלומברג טען שגוגל מעבירה חלק מהייצור של מוצרי Nest שלה גם היא אל מחוץ לסין.

דל ו-HP הן שתיים משלוש יצרניות המחשבים הגדולות ביותר בעולם. אם הן יניעו את הייצור אל מחוץ לרפובליקה העממית של סין, ויחד איתם יעשו מהלכים דומים גם מיקרוסופט, אמזון, גוגל ונינטנדו, משמעות הדבר תהיה שהשפעת מלחמת הסחר על תעשיית הטכנולוגיה דרמטית במובנים של שינוי מערך ייצור וכמובן – בהשקעות פיננסיות.

דונלד טראמפ ושי ג'ינפינג. פגישה שהולידה הפוגה. איור אילוסטרציה: BigStock

דונלד טראמפ ושי ג'ינפינג. פגישה שהולידה הפוגה. איור אילוסטרציה: BigStock

חששות מהעתיד לבוא

מלחמת הסחר בכללותה כבר השפיעה על תעשיית הטכנולוגיה והיבטים שונים שלה באו לידי ביטוי, למשל כשחברת הטכנולוגיה הסינית וואוווי נכנסה לכותרות, ספגה האשמות בריגול לטובת מדינת האם שלה, בהפרות סנקציות על איראן וסוריה ובכלל – הואשמה בהתנהלות שמסכנת את ביטחון המדינות במערב.

הנשיא האמריקני דולנד טראמפ הוציא לה צו חירום שאסר על המסחר איתה, ושבאחרונה הומתק מעט. עוד לפניה הייתה זו ZTE שספגה סנקציות מארה"ב. חברות סיניות אחרות עלולות להיקלע אף הן לקו האש כתוצאה ממלחמת הסחר, ועמיתותיהן החברות האמריקניות חשות ככל הנראה צורך לנקוט במשנה זהירות גם הן.

כרגע נדמה שעקב פגישות הנשיאים שי ג'ינפינג מסין וטראמפ האמריקני באחרונה מתקיימת הפוגה במאבקים, אבל המצב הנוכחי לא מבטל בהכרח את הסיכויים לפרוץ סכסוכים עתידיים בין המדינות. לכן, ענקיות הטכנולוגיה מנסות להבטיח את העתיד שלהן על ידי חשיבה לטווח ארוך ופשוט להתרחק מסין. מה שברור הוא שאם הכלכלה של סין מסתמכת באופן משמעותי על ייצור של טלפונים ומחשבים במדינה, היא כנראה עומדת לספוג מכה גדולה מהתנועה המתוכננת הזו.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים