מצרים: הרשויות החלו לאכוף את האיסור לקיים שיחות בינלאומיות באמצעות האינטרנט הסלולרי

הסיבה לאיסור היא, ככל הנראה, הרצון למנוע פגיעה בהכנסות חברת הטלקום הלאומית, אשר נהנית ממונופול על קווים נייחים ● לעת עתה, האיסור ייאכף רק על שיחות שיתבצעו באמצעות סקייפ, אך האכיפה עשויה להתרחב בעתיד

הרשויות במצרים החלו לאכוף את האיסור לערוך שיחות טלפון בינלאומיות באינטרנט דרך מכשירים סלולריים, כך מסר עמאר בדאווי, הנשיא והמנהל של רשות הטלקומוניקציה הלאומית במצרים. הסיבה לאיסור היא, ככל הנראה, הרצון למנוע פגיעה בהכנסות חברת הטלקום הלאומית, טלקום איג'יפט (Telecom Egypt), אשר נהנית ממונופול על הקווים הנייחים במדינה.

"האיסור חל על שימוש בתוכנת סקייפ (Skype) באינטרנט הסלולרי, אך לא בגישה נייחת, וזאת משום שהחוק אוסר לעקוף את שערי הגישה הרשמיים", אמר בדאווי. יצוין, כי החוק במצרים קובע בפירוש ששיחות טלפון בינלאומיות חייבות לעבור דרך הרשת של טלקום איג'יפט. למרות שבדאווי הזכיר רק את שמה של סקייפ, הרי שהוא אינו שולל את האפשרות שהאיסור יחול בעתיד גם על שירותים אחרים.

חברות אינטרנט לא מעטות, ובהן גוגל (Google), יאהו! (!Yahoo) ומיקרוסופט (Microsoft), מציעות שירותים של שיחות טלפון באינטרנט. רשות הטלקום של מצרים הייתה מודעת לשימוש בשירותים אלה, אך נמנעה מלפעול בעניין, עד שבחודשים האחרונים התגלתה ירידה בהיקף השיחות הבינלאומיות בקווים נייחים.

השבוע מסרו גם רשויות איחוד האמירויות, כי לא ייתנו לחברות דוגמת סקייפ אישורים להפעיל שיחות טלפון בינלאומיות. בספטמבר המליצו גם גורמי ביטחון בהודו לאסור על שיחות טלפון בינלאומיות באינטרנט, עד שיופעלו אמצעים מתאימים למעקב אחריהן.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים