דיוויד פרידמן, דומיין דה נט: "בעשור הקרוב, הרשת תגדל ותשנה את פניה"

"השינויים באינטרנט מתרחשים בעיקר עקב שינוי דפוסי ההתנהגות של האנשים עצמם, ופחות מסיבות טכנולוגיות, אמר פרידמן, סמנכ"ל שיווק ומייסד דומיין דה נט, שהנחה את כנס אינטרנט.קום ● לדבריו, "נכון שבאסיה רק 20% מבני האדם גולשים ברשת, אך נתון זה מהווה 42% מהגולשים בעולם. ההגמוניה משתנה"

"חברת הסלולר נוקיה (Nokia) היא יצרנית המצלמות הגדולה בעולם; חברת המחשבים אפל (Apple) היא הכוח המניע שמאחורי המסחר במוזיקה; חברת המדיה הגדולה בעולם היא גוגל (Google); והמדינה השלישית בגודלה בעולם היא פייסבוק (Facebook). כל זה קרה בגלל הרשת. בעשור הקרוב, היא תמשיך לגדול ותשנה את פניה", כך אמר דיוויד פרידמן, סמנכ"ל שיווק ומייסד דומיין דה נט. פרידמן הנחה את כנס אינטרנט.קום שנערך היום (ד') במלון דניאל בהרצליה. בכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נדונו נושאים הקשורים לעתיד הרשת.

לדברי פרידמן, "הרשת כבר השתנתה. בעבר צרכנו תקשורת באופן זהה, ואילו כיום צריכת התקשורת היא מבוזרת". הוא ציין, כי "אמנם הרשת היא טריוויאלית עבורנו, אולם רק רבע מהעולם – 25.6% – מחובר אליה. נכון  שבאסיה רק 20% מבני האדם גולשים באינטרנט, אך נתון זה מהווה 42% מהגולשים בעולם. ההגמוניה משתנה".

"אין עוררין על כך שהמהפכה המשמעותית ביותר בעשור האחרון הייתה מהפכת האינטרנט", אמר פרידמן, "אך המהפכה עצמה לא גלומה בעצם הולדתה של הרשת, אלא באירועים המשמעותיים שהתרחשו בה. האינטרנט החל להתפתח כבר בסוף שנות ה-60', והפך לחלק ממהפכת התקשורת העולמית כבר בשנות ה-90'".

לדברי פרידמן, "בעשור האחרון התרחשה קפיצת מדרגה שהביאה כמה שינויים משמעותיים, אשר השפיעו וימשיכו להשפיע בשנים הקרובות. שינויים אלה, היוצרים את אחת המהפכות הגדולות בהיסטוריה, מתרחשים בעיקרם עקב שינוי דפוסי ההתנהגות של האנשים עצמם, ופחות מסיבות טכנולוגיות. לטכנולוגיה יש השפעה לא מבוטלת, אך האנשים עצמם הם אלה שעושים את ההבדל הגדול".

גל חלמיש, מנכ"ל Immediate, המפיצה מערכות שיווק ברשת, הציג כלים לשיווק אלקטרוני איכותי ללקוחות. הוא ציין, כי הכלים כבר קיימים, וכעת הם מוצעים במתכונת תוכנה כשירות, SaaS. כלי אחד, inwise, הוא מערכת דיוור אלקטרוני המספקת יכולות שיווק וחשיפה. הכלי, אמר חלמיש, נותן כמה יכולות: עידוד מכירות ללקוחות קיימים; גיוס לקוחות חדשים באמצעות קמפיינים; ותקשורת שוטפת עם מועדון לקוחות, באמצעות ניוזלטרים. הוא הדגיש את עלות השיווק הנמוכה באמצעות פלטפורמה זו, לעומת פלטפורמות אחרות. כלי נוסף אותו ציין חלמיש הוא Impactia, ההופך את הממתג את המייל והופך אותו לחזק יותר מבחינה שיווקית. כלי שלישי, ציין, הוא אינטרפקס – מוצר פקסימיליה לעולם העסקי.

ינון לנדנברג, מנכ"ל e-dologic, מקבוצת פובליסיס, דיבר על האתגר של הרשתות החברתיות. לדבריו, "האינטרנט הפך לכלי שאנשים צורכים באופן אינטימי, בדרכים שונות ובמקומות שונים. היתרון המשמעותי של הרשתות החברתיות לבודדים ולארגונים, הוא ביכולת לצקת עומק בתכנים, לא רק בתחום פעילות הארגון". הוא סיכם בציינו, כי "הדבר הכי חשוב הוא שכאשר עושים משהו סביב המדיה החברתית, עליו לתת ערך אמיתי לעובדים או ללקוחות על מנת שהם ישתמשו במדיה זו בצורה מושכלת וייהנו ממנה".

יואב קרן, מנכ"ל דומיין דה נט, דיבר על היבטי אבטחת מידע הקשורים לשמות מתחם. עו"ד נעמי אסיא דיברה על הגנת קניין רוחני במרחב האינטרנט. פטריס קלאודון, מנהל שותפים לאזור EMEA בוריסיין (VeriSign), הציג את טכנולוגית ה-EV, המיועדת להעלאת אמון הלקוחות ברשת. הכנס הסתיים בפאנל מומחים, שכלל את פיני שטרנשטס, המשנה למנכ"ל Todacell; מעיין כהן, בעלת בלוג טכנולוגיה; פיני גורן, מנכ"ל Kama; איתי גלמור, סמנכ"ל השיווק של SkyVision; ואבישי פרוינד, רכז לימודי מחשב במרכז האקדמי רופין.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים