רבעון מעורב לצ'ק פוינט: עלייה בהכנסות לצד ירידה ברווח

החברה מסיימת רבעון שני ברציפות של תוצאות מעורבות עם עלייה של 4% בהכנסות וירידה בשיעור דומה ברווח הנקי

גיל שויד, מנכ"ל צ'ק פוינט.

צ'ק פוינט מסיימת את הרבעון הראשון של השנה עם תוצאות מעורבות, שמראות עלייה בהכנסות לצד ירידה ברווח הנקי – כך עולה מהדו"חות שהחברה הציגה היום (ה').

על פי הנתונים, הכנסות ענקית האבטחה הישראלית עלו ברבעון ב-4% ל-472 מיליון דולר ולעומת זאת, הרווח הנקי שלה קטן בשיעור דומה ל-180 מיליון. הרווח הנקי למנייה נותר כמעט ללא שינוי ועמד על 1.16 דולר. גם הרווח התפעולי של צ'ק פוינט ירד – במקרה זה ב-3% – ועמד על 206 מיליון דולר.

החברה רשמה ירידות גם ברווחיות על פי חישוב Non-GAAP: הרווח הנקי ירד בכ-2.5% ל-205 מיליון דולר וזה התפעולי – בכ-2% ל-235 מיליון.

צ'ק פוינט עקפה את תחזיות האנליסטים, אולם רק במעט: הם צפו לה הכנסות של 471 מיליון דולר.

מדובר ברבעון שני ברציפות שבו צ'ק פוינט מציגה תוצאות מעורבות ובהתחזקות מגמת הירידה ברווח. גם ברבעון האחרון של 2018 היא רשמה עלייה של 4% בהכנסות, אולם אז הרווח הנקי ירד ב-1% בלבד – לעומת, כאמור, 4% ברבעון המדווח היום.

יצוין כי במהלך הרבעון קנתה צ'ק פוינט מחדש 2.7 מיליון מניות שלה, בסכום כולל של 305 מיליון דולר.

גיל שויד, מייסד ומנכ"ל צ'ק פוינט, מסתכל על החצי המלא של הכוס: "הצגנו תוצאות טובות ברבעון הראשון, עם עלייה של 13% במספר המנויים על הפתרונות שלנו, בהם לענן ולמובייל, כמו גם פתרונות למניעת מתקפות יום אפס", ציין.

הוא אמר במסיבת עיתונאים בתל אביב כי "כדי לאבטח את העולם שלנו צריך לעשות פישוט וקונסולידציה של עולם הסייבר, להתמקד במניעה ומוכנים למתקפות העתיד".

מתקפות הסייבר שצ'ק פוינט חשפה במהלך הרבעון

"כל הסביבות חשופות למתקפות סייבר", אמר שויד. הוא ציין כי במהלך הרבעון הראשון מצאה החברה מתקפות על מערכת ההפעלה לינוקס, עם 100 אלף ניסיונות פריצה לשרתים בענן הציבורי; חולשה ב-Windows שמאפשרת להפיץ נוזקות; חולשה משמעותית במחשבי PC – קובץ בסיומת WinRAR, שנשלח במייל למשתמשים ומדביק את המחשבים שלהם; 5,000 אפליקציות נגועות ב-Play Store, שהגיעו ל-150 מיליון הורדות; פרסום של בסיס נתונים שמראה את הנוזקות לסביבת ה-Mac; ופריצה למכשיר אולטרא סאונד, שצ'ק פוינט קיבלה מאחד מבתי החולים בישראל והצליחה לפרוץ אליו בתוך שעות בודדות. בנוסף, צ'ק פוינט מצאה בעיות אבטחה סביב הבחירות, באפליקציות ובאתרים של הליכוד ומפלגת העבודה.

מאיה הורביץ, חוקרת אבטחה בחברה, דיברה על מתקפות "פופולריות" בימים אלה על ארגונים, שהערכות בשוק מדברות על כך שהמתקפה ש-ורינט ספגה אתמול היא אחת מהן. "מדובר בתוכנות כופר מטוגרטות, שמיועדות להגיע לארגונים גדולים, שההאקרים יכולים להשיג בהם הרבה כסף. פעמים רבות הם מתקיפים כמה שיותר ארגונים בעת ובעונה אחת ומקווים שמישהו ישלם, בשיטת מצליח. יש ארגונים שמשלמים, בעיקר במתקפות מהחודשים האחרונים, כי הן מגיעות לארגונים שיש להם הרבה מה להפסיד".

"ההאקרים מחפשים את המערכות הקריטיות", ציינה. "הן מתחילות מאחיזה ברשת, בדרך כלל במתקפת פישינג על מייל של עובד. כשהם מצליחים להיכנס לרשת הארגונית, התוקפים מנבסים להבין לאן הם הגיעו ומה הם צריכים לעשות עם זה כדי לקבל כמה שיותר כסף". "פישינג היא הדרך הקלה ביותר להשיג אחיזה ברשת הארגונית, בין היתר כי היא כוללת את הגורם האנושי", אמרה הורביץ.

צ'ק פוינט השיקה במהלך הרבעון שורה של מוצרים, בהם ארכיטקטורת האבטחה מאסטרו ו-Gateways חדשים בסדרת ה-6000. כמו כן, היא רשמה גידול במכירות של מוצר האבטחה בענן Infinity.

השבוע חנכה צ'ק פוינט בניין על שמה באוניברסיטת תל אביב, שיאכלס את בית הספר למדעי המחשב של האוניברסיטה ואת "אוניברסיטת תל אביב לנוער", ששויד יעמוד בראשה. "מדובר בהשקעה בדור העתיד. לוקחים ילדים מגיל 13 ומכשירים אותם, במגוון של תכניות, להיות מצטיינים בטכנולוגיה", אמר.

 

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים