"המעבר לענן מטריד ארגונים – בעיקר בהיבטים של ניהול הסיכונים"

אמר בריאן סטיקס, מנהל טכני בחטיבת משרד מנהל הטכנולוגיות הראשי ב-Google Cloud ● לדבריו, "ארגונים רבים בוחרים במודל של ענן היברידי מאילוצי רגולציה, אך לעתים גם משיקולים הקשורים לתהליכים עסקיים"

בריאן סטיקס, מנהל טכני בחטיבת משרד מנהל הטכנולוגיות הראשי ב-Google Cloud. צילום: תומר פולטין

"המעבר לענן מטריד ארגונים, בעיקר בהיבטים של ניהול הסיכונים, ופה בדיוק אנו נכנסים", כך אמר בריאן סטיקס, מנהל טכני בחטיבת משרד מנהל הטכנולוגיות הראשי ב-Google Cloud.

סטיקס דיבר בכנס בנושא ענן היברידי שערכה לפני ימים אחדים Google Cloud בתל אביב, בהשתתפות יותר מ-100 בכירים ומנמ"רים ממגזרי התעשייה השונים במשק.

לדבריו, "ארגונים רבים בוחרים במודל של ענן היברידי מאילוצי רגולציה, אך לעתים גם משיקולים הקשורים לתהליכים עסקיים, למשל רשתות קמעונאיות גדולות, המעדיפות למקסם את השימוש בענן, אך מוכרחות להשאיר חלק מהמידע על גבי תשתיות מקומיות. עבור ארגונים כאלה ואחרים, גוגל 'ארזה' את הטכנולוגיה – שהיא משתמשת בה בעצמה – ומציעה אותה באופן שמאפשר לארגונים לבנות תשתית אחת ולהריץ אותה בכל מקום – באתר הלקוח, בענן או במודל היברידי, בשניהם יחד".

על פי סטיקס, "הגישה באה ואומרת ללקוח 'Build Once, Run Anywhere', ומאפשרת שימוש באותם הכלים והפתרונות לבנייה, תצורה ולניהול המידע הארגוני 0 בסביבות רישוי מסורתי ובענן, באופן שקוף ואחיד. כך, הענן הופך להרחבה טבעית של הדטה סנטר הארגוני, עם שליטה מרוכזת אחת ועם חוויית שימוש רציפה ואחידה".

ישראל גופמן, מהנדס לקוחות, Google. צילום: תומר פולטין

ישראל גופמן, מהנדס לקוחות, Google. צילום: תומר פולטין

"גוגל מרימה 4 מיליארד קונטיינרים בממוצע כל שבוע"

ישראל גופמן, מהנדס לקוחות, Google Cloud, אמר כי "גוגל מרימה 4 מיליארד קונטיינרים בממוצע כל שבוע, לטובת שירותיה השונים. תפיסת הקונטיינרים פותחה בגוגל מאז 2006 וב-2012 הוחלט בחברה לפתח מוצר לקוד פתוח על בסיס הידע הפנימי שצברה, המוכר כיום בשם קוברנטיס. כעת החזון הוא להנגיש לסביבת הרישוי המסורתי את כל היכולות, הממשקים, וחוויית המשתמש שזמינה ללקוחות בענן".

לדבריו, "בהתחלה הצענו רק פתרון מנוהל בענן, GKE (ר"ת Google Kubernetes Engine), וב-2018 הכרזנו על המוצר המנוהל GKE On-Premise שזמין גם באתר הלקוח, וזהה למוצר בענן. בעתיד נציע את אותו הקוברנטיס המנוהל בכל סביבה ופלטפורמה, בין אם בענן או באתר הלקוח, עם ממשק ניהול אחד (CSP)".

גופמן סיים באומרו כי "כל הפתרון ההיברידי של גוגל מבוסס על פתרונות קוד פתוח, שחלקם הגדול פותח על ידי גוגל ואז שוחרר לקהילת הקוד הפתוח. כך, אין נעילת ספק והכל יכול לרוץ באותו האופן, בכל סביבה שהיא ולפי בחירת הלקוח. על בסיס GKE ומוצרי קוד פתוח נוספים כגון istio ו-Knative, גוגל ביססה את פתרון ה-CSP (ר"ת Cloud Services Platform)".

איסי בן שאול היה מנכ"ל וממקימי Velostrata. צילום: תומר פולטין

איסי בן שאול, ממקימי ולשעבר מנכ"ל Velostrata. צילום: תומר פולטין

איסי בן שאול היה מנכ"ל וממקימי Velostrata, שנרכשה על ידי Google Cloud ב-2018. לדברי בן שאול, הממשיך לנהל את Velostrata ב-Google Cloud, "לפי גרטנר, שוק ה-IaaS יגיע השנה ל-39.5 מיליארד דולרים. ארגוני אנטרפרייז מבינים שאינם יכולים להישאר מאחור ולכן המעבר לענן נמצא על השולחן של כמעט כל מנמ"ר וכנראה שגם מטריד אותו לא מעט". הוא הוסיף כי "המעבר לענן מטריד ארגונים בעיקר בהיבטים של ניהול הסיכונים, החשש מנפילות המערכות והצורך לעשות אופטימיזציה של העלויות. לכאן בדיוק אנו נכנסים עם הפתרון שפיתחנו".

לדבריו, "הפתרון שלנו מנהל באופן מהיר ואוטומטי את כל התהליכים הקשורים בהגירה לענן, החל בשלב התכנון הראשוני, דרך שלב הסט-אפ, שכולל היבטים של אבטחה, רשתות, בילינג וכמובן – ההגירה עצמה, עם התכנון, הוולידציה והמעבר בפועל. לבסוף, אנו מטפלים גם באופטימיזציה בהיבטי התשתית, התפעול, עלויות וביצועי המערכת". בן שאול סיכם באומרו כי "הפתרון מספק מענה מלא לתהליך ההגירה של ארגוני אנטרפרייז לענן מהדטה סנטר הארגוני, או מסביבת ענן פרטי, או ציבורי אחר".

באירוע השתתפו בכירים מ-Google Cloud בישראל ובחו"ל, וכן לקוחות ושותפים, כמו יוג'ין אולשנבאום מ-Wix – שהיא לקוחה של Google Cloud, וקוסטיס קפלוניס מ-CodeFresh, המשתפת פעולה עם Google Cloud בפתרונות למפתחי CI/CD בסביבות ענן היברידי וסביבה מרובת עננים. עוד השתתפו באירוע: אלית בן בסט נוריאל, מנהלת שיווק Google Cloud באזור ישראל ומרכז-מזרח אירופה; שירה קמחי, מנהלת פעילות Google Cloud בישראל, ורועי חרמוני, מנהל עסקי ב-Google Cloud.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים