אפל הציגה חידושים ושיאם: +Apple TV – שירות סטרימינג חדש

ענקית הטכנולוגיה מקופרטינו ערכה אירוע נוצץ רב סלבריטאים שאותו כינתה Show Time, וזה אכן מה שהוא היה - השקה שהתמקדה קודם כל בשירות +Apple TV שרואה מול העיניים בעיקר את דיסני, נטפליקס ואמזון פריים, אבל לא רק

לשמור על מרחק בין קוצבי לב למוצרי אפל

טים קוק, מנכ"ל אפל, הציג אתמול באולם סטיב ג'ובס במטה החברה את אפל החדשה, שעומדת לבנות לעצמה תדמית שונה למדי מהחזון שניסה להקנות לה המנכ"ל לשעבר, שאולי אפשר להגדירו כנערץ: חברה שמתבססת חזק מאוד על שירותים.

אפל לא הפתיעה בסופו של דבר אף אחד אתמול, וגם אם קוק מחה דמעה אמיתית, היא הציגה בדיוק את מה שניתן היה לצפות לו, בדיוק מה שכל התחזיות סיפרו עליו, גם אם הייתה הפתעה קלה בדמות כרטיס אשראי של החברה. ובדיוק כמו יצרניות רבות אחרות בשוק, היא הביאה לידי ביטוי את התכנית שהגתה כשהבינה שהיא צריכה דרך לפצות על הירידה במכירות של ה-iPhone ושאר מוצרי החומרה.

אפל כמובן לא הולכת להיעלם משוק החומרה, ומכשירי ה-iPad, המקינטושים והאוזניות האלחוטיות שהשיקה בימים האחרונים מוכיחים זאת היטב. אבל היא הולכת להשקיע הרבה בתוכן שימכר כשירות.

באפל כינו את האירוע הזה Show Time, וזה אכן מה שזה היה, בעיקר כי ההתמקדות הייתה קודם כל בשירות +Apple TV שרואה מול העיניים בעיקר את דיסני, נטפליקס ואמזון פריים, אבל לא רק.

השירות החדש יהיה קודם כל בדיוק כמו יריביו – שירות הזרמת וידיאו שיהיה אפשר לצפות בו בתכנים מקוריים ובלעדיים שאפל תפיק בעצמה, ולפי הדיווחים מדובר בסכום שיגיע בתקווה ל-2 מיליארד דולרים.

מתחייבת ומחויבת לחומר מקורי ואיכותי – סרטים וגם סדרות

מצעד הכוכבים על הבמה, החל בסטיבן ספילברג ואופרה ויפרי, דרך ג'ניפר אניסטון וריס ווית'רספון, בא להראות שאפל מתחייבת ומחויבת לחומר מקורי ואיכותי – סרטים וגם סדרות.

אבל יש לשירות הזה עוד היבט מאוד חשוב, ואלו הערוצים שהוא ישמש כממשק אליהם. בדומה להשתלבות של נטפליקס בשידורי טלוויזיה ברשת של ספקיות תוכן אחרות, אפל תאפשר לרכוש ולצפות דרכה בערוצים של ספקיות תוכן אחרות, כולל כאלו שמפעילו בעצמן שירות הזרמה. אולי לא כל החברות מוכרות בישראל, אבל הרשימה של שיתופי הפעולה ארוכה וכוללת בין השאר את HBO, Starz, nickHits, MTV Hits, Showtime ועוד.

השירות יהיה זמין בעיקר עבור כל מכשיריה השונים של אפל, אבל גם דרך מזרימי המדיה של אמזון ושל רוקו וגם באמצעות טלוויזיות חכמות של סוני, LG, סמסונג ועוד. המחיר הבסיסי טרם ידוע, כמו גם התפוצה – ולמרות שמדובר לפי אפל ביותר ממאה מדינות, קשה להאמין שישראל תהיה ברשימה בהתחלה, ולו רק בגלל הצורך בלוקליזציה.

Apple News, Apple Card ו-Apple Arcade

למעשה גם שניים מארבעת השירותים הנוספים עליהם הכריזה אפל לא ממש משמעותיים לשוק הישראלי. +Apple News, למרות שיציע תכנים מיותר מ-300 מגזינים ועיתונים יומיים, ולמרות שאפל כבר חתמה על הסכמים עם עיתונים משמעותיים כמו Wall Street Journal, Los Angeles Times, National Geographic, New Yorker ואחרים, קשה לראות איך היא בונה לעצמה קהל מנויים גדול מחוץ לגבולות ארצות הברית, גם אם המנוי הוא בשיעור סביר של 10 דולרים לחודש.

שירות כרטיס האשראי החדש, Apple Card, הוא למעשה שירות משלים עבור שירות התשלומים Apple Pay, והוא אמור, לפי אפל, לשפר את חוויית הרכישה מצד אחד, ומצד שני לאפשר לבצע מעקב מדויק יותר אחרי השימוש בו, כמובן דרך אפליקציה מתאימה.

למעשה, אפל הודיעה גם שהיא מתכוונת לספק למי שרוצה בכך כרטיס פיזי, אבל להבדיל מכרטיסי אשראי מבוססי פלסטיק אחרים, לזה לא יהיה תאריך תפוגה. היא גם הבטיח החזרים בגובה 2% מכל רכישה ישירות לחשבון, ואפילו 3% עבור רכישות שיבוצעו בחנות שלה עצמה. הכרטיס יגיע לשוק בקיץ והוא מופק בשיתוף עם גולדמן זאקס ומאסטרקרד.

השירות האחרון רלוונטי כנראה גם לישראל, אם היא תהיה ברשימה של 150 המדינות של אפל, ואולי אף יותר מכל האחרים: שירות המשחקים החדש Apple Arcade. זה לא יהיה שירות הזרמה שדומה לזה עליו הכריזה גוגל, ואפילו רחוק ממנו. הוא פשוט יאפשר למנויים גישה למשחקים מכל מכשיריה של אפל – כולל ממחשבי המקינטוש וממזרים המדיה Apple TV, באופן מקוון וגם להורדה.

ההיצע כולל כעת כ-100 משחקים חדשים, שחלקם יהיו זמינים באופן בלעדי עבור הפלטפורמה החדשה של אפל, וגם במקרה הזה אפל הודיעה על שורה ארוכה של שיתופי פעולה עם מפיצות משחקים גדולות כמו סגה, לגו, קונאמי ואחרות.

אפל בכל מקרה, להבדיל ממיקרוסופט לדוגמה, לא מתכוונת לפתח משחקים בעצמה, גם אם היא תהיה מעורבת ברמה של הכוונה ואולי גם מימון. השירות יושק בסתיו הקרוב, המחיר טרם פורסם.

ושלא יהיה ספק כמובן, הטלפונים הבאים של החברה – iPhone X משהו? – יושקו כמובן גם בהם בסתיו. אפל לא מתכוונת, כאמור, לנטוש את החומרה בשום אופן.

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. נחמן מגן

    נשמע מרתק. האם ניתן יהיה להנות מכל הטוב הזה גם בסטרימר אפל טיוי2?????

אירועים קרובים