גרטנר ו-IDC: למרות ירידה ברבעון הרביעי ב-2009, שוק השרתים יתאושש השנה

גרטנר העריכה, כי על אף הירידה במכירות, שהסתכמה ב-3.2%, שוק השרתים צפוי לצמוח ב-5% עד 9% ב-2010 ● מאט איסטווד, אנליסט ב-IDC: "ספקיות השרתים נערכו מבעוד מועד לקראת השנה הנוכחית, והן רואות בה הזדמנות עסקית טובה"

שוק השרתים הגלובלי חווה ירידה של 3.2% ברבעון הרביעי של 2009, המשקפת מכירות של 12.6 מיליארד דולרים, אולם למרות זאת, הוא צפוי לצמוח במהלך השנה הנוכחית – כך הודיעו חברות המחקר גרטנר (Gartner) ו-IDC. הסיבה לגידול הצפוי נעוצה בתקציבים של מערכי ה-IT הארגוניים השנה, וגרטנר אף העריכה, כי צפי הגידול של השוק הוא 5% עד 9% בקירוב.

לפי גרטנר, ב-2009 צנח מחזור המכירות העולמי של השרתים ב-18.3%, ועמד על 43.1 מיליארד דולרים, בעוד שכמות משלוחי השרתים נפלה ב-16.6% ועמדה על 7.6 מיליון יחידות. IDC קבעה, כי מחזור מכירות השרתים עמד על 43.2 מיליארד דולרים, נתון המשקף צניחה של 18.9%. לפי IDC, גם כמות משלוחי השרתים ירדה ב-18.6%, לכדי 6.6 מיליון יחידות.

"ההתאוששות בה הבחנו ברבעון השלישי של 2009 המשיכה להתרחב", אמר ג'פרי יואיט, אנליסט בגרטנר. למרות זאת, הוא ציין, כי הצפי לצמיחה אינו רב, בשל התרחבות מגמת הווירטואליזציה וביצוע פרויקטים של קונסולידציה בתחום.

מאט איסטווד, אנליסט ב-IDC, אמר, כי "הרבעון הרביעי משקף את תחילתה של ההתאוששות בשוק. בזמן שחברות רבות ישבו על הגדר במהלך השנה, ספקיות השרתים נערכו לקראת 2010, והן רואות בה הזדמנות עסקית טובה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים