אמנון בר לב: נשיא צ'ק פוינט שהפך לסטודנט לחקר הגנום האנושי

מדוע החליט בר לב לעזוב את תפקידו לאחר שבע שנות כהונה וללמוד לתואר שני בתחום הגנטיקה המולקולרית?

אמנון בר לב, לשעבר נשיא צ'ק פוינט וכיום חוקר גנטיקה מולקולרית. צילום: קובי קנטור ז"ל

בחודש יולי השנה הודיע אמנון בר לב על החלטתו להיפרד מצ'ק פוינט, בתום 13 שנות עבודה רצופות בחברה, מתוכן שבע שנים כנשיא. בר לב עסק שנים רבות בתחומי אבטחת המידע והסייבר, ולפני שהצטרף לצ'ק פוינט היה הבעלים של אקספרט, שלימים נמכרה ל-One1.

צ'ק פוינט לא הוציאה הפצה רחבה על סיום תפקידו של בר לב, מעבר להודעה קצרה לנסדא"ק, כפי שהיא חייבת לעשות על פי החוק האמריקני. הוא עצמו, לעומת זאת, פרסם פוסט בחשבון הלינקדאין שלו, שבו כתב כי "אני מסיים את השנה ה-13 שלי בצ'ק פוינט, שבע מתוכן כנשיא החברה. עכשיו הגיע הזמן שאעקוב אחרי כמה תשוקות אחרות שלי, ולכן סיימתי את המסע הזה בצ'ק פוינט".

מהן אותן תשוקות, או לפחות אחת מהן? בר לב חובש בימים אלה את ספסל הלימודים באוניברסיטת תל אביב, ללימודי תואר שני בגנטיקה מולקולרית. התחום עוסק ביכולת האנושית לזהות ולאבחן מחלות תורשתיות, ולאתר מוטציות מדויקות באופן כימי, והוא בעל משמעות רבה, בין היתר כי ניתן באמצעותו לאבחן מחלות, ואף מומים ומאפיינים שונים של העובר לפני שהוא יוצא לאוויר העולם.

הוא אמר לאנשים ומחשבים כי "אחרי שנים רבות בתחומים שבהם עסקתי, החלטתי שזה הזמן להבין תחומים אחרים. ככל שאתה מתבגר ומתעמק בקריירה שלך, יש לך מוטיבציות לחפש דרכים נוספות להוביל שינויים בעולם שהם בעלי משמעות, וזו הסיבה שהחלטתי ללמוד את התחום".

כיצד הגעת דווקא לתחום הזה?
"אתה תמיד רוצה לפתוח אופקים, אבל לפעמים בשביל לגדול, עליך לשחרר את מה שאתה עושה, לפתוח מבט על עולם שאינך מכיר ממש, ואז אתה מגלה כמה שזה מרתק ומעשיר. במסגרת תפקידי בצ'ק פוינט היו לי מפגשים וקשרים עם עולם האקדמיה. באחד מהם שוחחתי עם נשיא האוניברסיטה שבה נחשפתי לתחום הזה והוא הציע לי להצטרף ללימודי התואר השני בו. גיליתי עולם מרתק, שיש בו נגיעה לתחומי הטכנולוגיה, בגלל הקשר לדטה, אבל זה הרבה מעבר לזה. זו שפה הרבה יותר מורכבת, שהבנתי שהיא חסרה לי וזה אתגר אותי".

האם אתה בדרך לקריירה חדשה?
"אני עדיין לא יודע. בשלב זה אני מרחיב אופקים. עולם הגנטיקה קפץ מדרגה – אמנם בעזרת הטכנולוגיה שקשורה לחקר ה-DNA, אבל זה הרבה מעבר לכך. יורדים בלימודים ובמחקר לרמות של חקר התפתחות החלבונים ודברים נוספים שמאפשרים לזהות חיידקים באופן מדויק להפליא. התחום הזה הוא בעיקר מחקרי-אקדמי, אבל יש לו גם נגיעות בתעשייה, וגם זה מעניין אותי".

האם אתה מוצא קשר כלשהו לעולם שבו היית כל כך הרבה שנים?
"כמו בעולם הטכנולוגי, גם עולם הרפואה מורכב מיצורים שונים ותהליכים מורכבים, שמצליחים או לא. אבל בניגוד לעולם הטכנולוגי, בתחום הרפואה, אם משהו לא יעבוד – זה הרבה יותר קריטי, מה שמגביר את העניין בו".

איך אתה רואה את תחום הסייבר, על סמך הניסיון הרב שצברת?
"בנוסף ללימודים, אני מלווה חברות צעירות ומסייע להן, על סמך הניסיון הרב שצברתי בשנים האחרונות, בעיקר בתחום הסייבר. הסייבר הפך להיות חלק בלתי נפרד כמעט מכל תחום בחיים. ישראל נחשבת למובילה עולמית בתחום וחשתי את זה בכל מקום אליו הגעתי במסגרת תפקידיי השונים. אבל, במבט כללי, אני חייב לציין שיש קצת חוסר פרופורציה בכמות הסטארט-אפים שקמים בתחום הסייבר – לא כי אין רעיונות מעניינים, אלא מפני שהשוק לא יכול להכיל כל כך הרבה חברות ואני צופה שיהיה תיקו בתחום הזה, כמו בהרבה תחומים טכנולוגיים שאנחנו מכירים".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים