קומדע ביצעה פרויקט הסבת מערכות הפעלה ל-WINTEL ברותם דשנים; ההיקף הכספי: 300 אלף שקלים

הפרויקט כלל הסבת מערכות ההפעלה VAX הישנות של דיגיטל לפלטפורמה של אינטל, ובכך לאפשר לרותם דשנים להמשיך ולהריץ את כל היישומים הקיימים ● פלטפורמה זו תאפשר לחברה להימנע מהמשך התחזוקה של מחשבי אלפא, שעלותה יקרה

קומדע סיימה פרויקט שכלל הסבת מערכות הפעלה של מחשבים מבוססי HP לפלטפורמת WINTEL בחברת רותם דשנים. ההסבה מאפשרת למערכות המרכזיות של המפעל לרוץ על מחשבים שולחניים רגילים ולהימנע מהמשך התחזוקה של מחשבי אלפא, שעלותה יקרה. היקף הפרויקט מוערך בכ-300 אלף שקלים, והוא אמור לחסוך למפעל מאות אלפי שקלים בכל שנה.

במסגרת הפרויקט, שנמשך כשלושה חודשים, הוחלפו מערכות ההפעלה VAX של דיגיטל (כיום HP) לפלטפורמה של אינטל (Intel). במסגרת הפרויקט, יישמה קומדע מוצרי אמולציה לאלפא, ווקס, פידיפי ו-SPARC. אלה יאפשרו למערכות לרוץ על הפלטפורמה החדשה, שעל פי קומדע הינה מהירה יותר ומספקת ביצועים חזקים יותר.

לדברי זאב שטח, מנכ"ל קומדע, "עקב המיזוגים והרכישות של חברות מחשבים מרכזיות דוגמת DEC קיימת דרישה חזקה של לקוחות אסטרטגיים ליישום אמולטורים לצורך החלפת מערכות מחשב של חברות שנרכשו ואינן קיימות עוד. כמו כן, קיים חשש לגבי יציבות האפליקציה שרצה על מערכת מחשב שלעיתים, אין לה כבר חלקי חילוף".

הוא הוסיף, כי "מערכות SPARC, אלפא ו-VAX הינן דוגמאות למערכות שהיו בעבר מאוד פופולריות והלקוחות שלהן מתלבטים בין הסבת המערכת האפליקטיבית למערכת הפעלה אחרת או להתקנת אמולטור והמשך אחזקת האפליקציה הקיימת ללא צורך בהסבה".

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים