"הטרנספורמציה הדיגיטלית מרגשת ומרתיעה ביחד"

"האתגר הגדול של התעשייה הוא לפשט את המורכבות שב-IT בלא לפגוע בצמיחה" אמר רמי רחים, מנכ''ל ג'וניפר העולמית בביקורו הראשון בישראל

מי רחים, מנכ''ל ג'וניפר העולמית. צילום: ניב קנטור

"ארגונים מבינים שהטרנספורמציה הדיגיטלית היא לא אופציה כבעבר, אלא מחויבת המציאות, כדי שהם יישארו לפעול במגרש המשחקים העסקי. אלא שהטרנספורמציה הדיגיטלית היא לא רק הזדמנות, היא גם מרתיעה. מה שנדרש – חוץ מלהרגיע – הוא לעשותה באופן מושכל, מתוכנן, בצעדים מדודים – וכך סיכויי ההצלחה שלה יגדלו", כך אמר רמי רחים, מנכ"ל ג'וניפר העולמית.

רחים, שזה לו הביקור הראשון בישראל, היה דובר המפתח בכנס
Cloud Transformation Summit. הכנס, בהפקת אנשים ומחשבים, נערך היום (ד') באולם אירועים LAGO בראשון לציון, בהשתתפות מאות מלקוחות הסניף הישראלי של ענקית התקשורת. את המליאה המרכזית הנחה יוני שרמן, מהנדס מערכות בכיר, ג'וניפר ישראל.

צילום ועריכת וידיאו ליאור רובינשטיין

לדברי רחים, "אי אפשר שלא להבחין בשינוי שהוא ברמה של תנועה טקטונית, של מעבר לענן, וליתר דיוק – מעבר לסביבה מרובת עננים. מנמ"רים נדרשים לנצל את המגמה כדי לסייע לארגונים בהיבט העסקי. זה ייעשה על ידי התמקדות בחדשנות – במקום בטיפול ידני ומורכב בתשתיות".

אתגר נוסף, ציין רחים, "הוא המעבר לרשתות דור 5. ייקח לדור החדש בעולם התקשורת זמן עד שהוא יהפוך למיינסטריים, אבל זה יקרה. ספקיות ענן וספקיות שירות מפתחים את התשתיות הנדרשות לכך, כדי להיערך ולספק ללקוחות הקצה את השירותים שיגיעו משם בעלויות מופחתות".

האתגר השלישי, הוסיף, "הוא עולם אבטחת המידע והגנת הסייבר, כאשר לקוחות מחברים יותר ויותר בין שכבת הרישות ושכבת האבטחה. זאת, לטובת יצירת מדיניות ארגונית כוללת שתביא למניעת חדירה של נוזקות והגנה מפני פריצות".

"החדשנות באה עם מטען חורג, של עוד מורכבות,

רחים אמר עוד כי "אנו רואים צמיחה בפעילויות של מערכי ה-IT בארגונים כי הם מבינים של-IT יש יכולת להזריק חדשנות לארגון. אלא שהחדשנות לא באה לבד, היא מגיעה עם מטען חורג, של עוד מורכבות על המורכבות שכבר קיימת שם. הצמיחה מרגשת, אבל יוצרת מכשולים ואתגרים. אנו פותרים בעיות גדולות, זו האהבה שלנו. בין שלל הבעיות שיש לארגונים ברמה הטכנולוגית, בעיית המורכבות היא הבעיה הקשה ביותר. בתוכן, בעיות רישות הן הקשות ביותר לפתור. ועדיין נדרש לטפל בהן, כדי לפשט את המורכבות".

"הצמיחה עשתה טוב לארגונים אבל הביאה להרחבת מערכי המחשוב ובהתאם – לגידול במורכבות. ההאטה הזו יוצרת סוג של נכות תפעולית בארגונים. הכרזנו מלחמה על המורכבות של ה-IT, מטרתנו היא לנצח את המורכבות. הבעיה היא שמורכבות היא לא כמו אבק, שניתן לטאטא ולהעיף מהבית. כיוון שלא אפשרי להיפטר מהמורכבות בקלות, נדרש לפתח הבנה עמוקה על מקורה ומיקומה", הוא אמר.

רחים הצטרף לחברה בשנת 1997 ומספר העובד שלו היה 32. הוא עבד אז על מוצר הדגל של החברה, נתב ליבה M40, והתקדם במהלך השנים, עד למינויו למנכ"ל ב-2014. "בשנה שהצטרפתי לג'וניפר גוגל נרשמה כדומיין באינטרנט ונטפליקס התחילה לשלוח סרטים ברשת. שנתיים קודם לכן, ב-1995, קרייג נומארק השיק את לוח המודעות המקוון שלו, הנושא את שמו, craigslist. מאז עברו שני עשורים, וסביבות המחשוב השתנו לבלי הכר", סיפר.

רחים סיכם באומרו כי "מטרתנו היא לסייע לארגונים לפעול בצרה טובה יותר בעולם מרובה עננים, עם יכולות גידול וקיטון, עם הגנה ברמה גבוהה לרוחב כל הרשתות הארגוניות. אנו מספקים יותר יעילות בלא שהיא תבוא על חשבון האמינות והביצועים. אנו עושים זאת עם רישות מוגדר תוכנה, SDN, עם פישוט הרשת, הכנסת API פתוחים, יותר מיכון ותוכנות המאפשרות אמינות, יכולת גידול ויחס מיטבי של עלות-תועלת".

"האתגר הוא לא 'לזרוק' סתם דברים על העננים אלא לבנות תכנית מסודרת, עם שלבים, המטפלת בתהליכים – כדי לקבל קלות ואמינות בעת המעבר לענן. והכי חשוב – לשים דגש על אבטחת מידע. אנו רוצים לעשות דמוקרטיזציה של תפעול בסביבה רבת-עננים", אמר.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים