עליבאבא הציגה פיתוח חדשני לצג הניידים שיסייע לעיוורים לערוך קניות

התוסף החכם, Smart Touch שמו, הוא למעשה מעין שכבת סיליקון אשר ניתן להוסיף לחלק העליון של מסך הטלפון החכם, לצורך חישה בעת הגלישה ● חטיבת המו"פ של הענקית הסינית השקיעה בו עבודת פיתוח בת שנתיים ו-15 מיליארד דולר

רוצים לחיות כמו כולם. צילום: BigStock

בשנתיים האחרונות שקדה חטיבת המו"פ של עליבאבא, ה-Damo Academy, על יוזמה שמטרתה לספק את חוויית הטלפון החכם באופן מוצלח יותר לעיוורים ולקויי ראייה. בפרויקט הושקע סכום עתק של 15 מיליארד דולר וכעת ההשקעה נושאת פירות.

לאחרונה, לאחר שיתוף פעולה הדוק עם חוקרי אוניברסיטת טסינגואה מבייג'ין שבסין, הצליחו העושים במלאכה להגיע לתוצר המכונה Smart Touch, שעליו הודיעה עליבאבא אתמול (ב'), עם שוך מהומת יום הרווקים, שהביא לשבירת עוד שיא בחגיגות הקניות העולמיות.

מדובר במעין גיליון סיליקון שמתלבש על צג הטלפון החכם. יריעת הסיליקון הזעירה מספקת בפועל שלושה כפתורים קטנים בצד המסך. לחצנים אלה מופעלים באופן חושי. זה אומרת שאם משתמש לוחץ עליהם, הלחיצה תפעיל פקודות מסוימות. הם גם מזהים אם המשתמש קירב את המכשיר לאוזנו, ויכולים להקריא לו טקסטים, בעת הצורך. הפקודות שהכפתורים מספקים תגובה אליהן הן בדרך כלל אלו המשמשות אותנו לפעולות גלישה כמו 'חזור לאחור' ו'אישור'. כמו כן מאפשרים הכפתורים לענות לשיחות נכנסות ועוד.

קל יותר לקנות בעליבאבא

כמאה משתמשים עיוורים קיבלו לניסיון את הטכנולוגיה המוגמרת, שכעת כל תפקידה הוא למעשה לסייע לעיוורים לבצע קניות אונליין אצל עליבאבא. המשתתפים בוחנים את יכולות החידוש בכוונה לעזור לפיתוחו ולהפיכת הטכנולוגיה שלו ליעילה יותר.

לי מנג'קי, לקוית ראייה הייתה מהראשונים להשתמש במוצר ושוחחה על החוויה שלה עם TechCrunch. היא דיווחה שאכן קל יותר לבצע קניות בעזרת הפיתוח של עליבאבא. הכפתורים הזעירים שעל יריעת הסיליקון, לדבריה, מקטינים את הסיכון ללחיצה שגויה על מקשים וגם מצמצמים את הצורך באינטראקציות מורכבות עם המסכים והדפים המוצגים על באפליקציות.

אבל יש כמובן גם קאץ' – המוצר עובד כרגע רק על שתי אפליקציות הדגל של עליבאבא, זו שמתמקדת במסחר אלקטרוני ומכונה Taobao, ואפליקציית התשלומים Alipay. לחצני הסיליקון של המוצר מותאמים באופן אוטומטי לפונקציות שונות, כאשר המשתמשים עוברים מאפליקציה אחת לאחרת.

בהמשך שואפת עליבאבא להפוך את הטכנולוגיה לזמינה גם בעבור יישומים אחרים, והיא טוענת שההתאמה, לאחר שתתאפשר מול האפליקציות, תוכל להיעשות על ידי ביצוע כמה שינויים קטנים ביישומים האחרים לצורך האינטגרציה. נכון לעכשיו התוסף החכם נמצא בשלב הפיילוט שלו וממשיך להיבדק מול קבוצת לקויי הראייה. החוקרים דיווחו כי איתור האנשים הסובלים מהפרעת הראייה שהתאימו לבדוק את המוצר היה איטי ומורכב. עם זאת, לפי הדיווחים השונים, ה-Smart Touch צפוי להגיע לשווקים במהלך 2019.

תגובות

(0)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

אירועים קרובים