IDC: שוק הטאבלטים העולמי ירד ברבעון השלישי של 2018 ב-8.6%

מספר הטאבלטים שנמכרו ירד מ-39.9 מיליון ברבעון המקביל בשנה שעברה ל-36.4 מיליון ברבעון האחרון ● אפל המשיכה להוביל את שוק הטאבלטים ומכרה מספר כמעט כפול של מכשירים מזו שאחריה ברשימה

טאבלט של אפל. צילום אילוסטרציה: BigStock

שוק הטאבלטים העולמי ירד ברבעון השלישי של 2018 ב-8.6% לפי דיווח של IDC, כשמספר הטאבלטים שנמכרו ירד מ-39.9 מיליון ברבעון המקביל בשנה שעברה ל-36.4 מיליון ברבעון האחרון.

ג'יטש אובראני, אנליסט בכיר ב-IDC. אמר כי "שוק הטאבלטים העולמי דומה לשוק ה-PC המסורתי יותר מאי פעם. לא רק שהשווקים האלה מתנהגים בהתאמה זה לזה, גם הירידה בשולי הרווח וירידה כללית בשווקים האלה, בייחוד בטאבלטים, הובילה לכך שחמש החברות המובילות כברו חלק גדול יותר מנתח השוק, כאשר היצרניות הקטנות נטשו את התחום או פשוט מתייחסות לטאבלטים בעדיפות נמוכה בהרבה. גם בקרב חמש החברות המובילות, בעיקר אפל והרבה פחות סמסונג הן אלה שממשיכות בהשקעות גדולות בחדשנות המוצרים ובשיווק. דבר זה סייע להן לבדל את עצמן מן היצרניות האחרות".

אפל המשיכה להוביל את שוק הטאבלטים, ומכרה מספר כמעט כפול של מכשירים (9.7 מיליון) מזו שאחריה ברשימה, סמסונג (5.3 מיליון). השלישית בקרב חמש המובילות היא אמזון, שזכתה למכירות גבוהות ב-Prime Day, שסייעו לה לעקוף את וואווי ולנובו, למרות שסך המכירות שלה ירד קמעה ברבעון השלישי השנה לעומת השנה שעברה

היחידה מבין חמש המובילות שחוותה עלייה במכירות היא וואווי

היחידה מבין חמש המובילות שחוותה עלייה במכירות היא וואווי, עם גידול מרשים של 7.1% ברבעון האחרון, וגם גידול של 1.3% בנתח השוק ל-8.9%.

האחרונה ברשימה היא לנובו, שחוותה ממש צניחה של 24.5% במכירות של טאבלטים. לדברי IDC, החברה הייתה ממוקדת בהרחבת נתח השוק שלה בשוקה-PC המסורתי ואכן הצליחה להגיע למקום הראשון בשוק הזה, אבל כנראה על חשבון הירידה בשוק הטאבלטים.

לדברי לורן גואנוור, אנליסטית בכירה בצוות הטאבלטים של IDC, הדגמים החדשים שהשיקה אפל בסוף אוקטובר, לצד דגמים חדשים של מיקרוסופט, סמסונג וגוגל, גורמים לנו לחשוב שהרבעון האחרון של השנה עשוי לשנות את התמונה".

תגובות

(1)

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, דיבה, וסגנון החורג מהטעם הטוב

  1. shlom

    מה לוח הבקרה של אירוח המשחקים הטוב ביותר מבחינת אבטחה ומהירות הגדרת שרת המשחק, שמעתי ש- GSPanel די טוב ההתקנה של השרתים מהירה מאוד.

אירועים קרובים